Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano Z50 2007 klekocze na zimnym. Nie panewki.


MONIO303
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym stukaniem.?

Rozrząd robiony 6 tys temu.

Na zimnym słychac tak jakby szklanki ale nie mogę zlokalizować gdzie bardziej.

Po odpaleniu na biegu jałowym pojawia się takie klekotanie jakby szklanek czy zaworow,

po zwiększeniu obrotów znikają i zaraz znów sie pojawiaja po zmniejszenuu obrotów.

Po rozgrzaniu już prawie tego nie słychać.

Luzy zaworowe sprawdzane. Wydechowe  poniżej normy (0,29-0,37) - mam   0,20   ,  0,25 , 030

Dodam że na gorącym nie ma prawie różnicy w pomiarach!

Nie wiem czy to już niedopuszczalne.

Panewki sprawdzone.

Ciśnienie : 10...11 na 13 Standard

Zapewne mimo lubryfikatora (LPG) wypaliło gniazda.

Możliwe aby to była przyczyna tego klekotania na zimnym ( luzy się nie zwiększył a zmniejszyły!)?.

Ma ktoś jakąś podpowiedz o tym dziwnym zachowaniu?

Łańcuchy sie tak szybko rozciągnęły i uderzają o obudowę i roznoszą po całym silniku dziwny hałas?

Edytowane przez MONIO303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zamykam. Byłem u kilku mechaników. Te typy silników na zimnym tak mają a ja ponoć przesadzam z tym hałasem bo potem chodzi jak zegarek.

Edytowane przez MONIO303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wracam do tematu klekotania.

Zimą nie dawało mi to spokoju więc znów przeanalizowałem sprawę i...wykręciłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu.

Rozkręciłem i wydłubałem troche syfu. Pokusiłem sie do wyciągnięcia zaworku przez rozginanie kołnierza zaciśniętego wokół .

Oczywiście w tłoczku ze spręzynką był syf.

Wykręciłem też moduł kanałowy w który wchodzi elektrozawór.

Przeczyściłem powietrzem pod ciśnieniem dolewając w kanały olej .

Przedmuchałem  (a potem olejem dużą strzykawą) wszystkie kanały i sprawdziłem czy dochodzi olej lub powietrze pod wałek rozrządu , bo tam olej ma leciec! po otwarciu zaworka. Dodatkowe smarowanie wałka podczas zmiany jego położenia.

No i po skręceniu cisza - na zimnym i ciepłym!

ALe. nie chciałem jeżdzić z takimi elektrozaworami tak potrakowanymi więc załozyłem nowe.

Także jak na zimnym stuka metalicznie a potem po rozgrzaniu przestaje to przeczyśćcie kanały i elektrozawory lub wymieńcie.

Edytowane przez MONIO303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...