MONIO303 Opublikowano 24 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2024 (edytowane) Może ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym stukaniem.? Rozrząd robiony 6 tys temu. Na zimnym słychac tak jakby szklanki ale nie mogę zlokalizować gdzie bardziej. Po odpaleniu na biegu jałowym pojawia się takie klekotanie jakby szklanek czy zaworow, po zwiększeniu obrotów znikają i zaraz znów sie pojawiaja po zmniejszenuu obrotów. Po rozgrzaniu już prawie tego nie słychać. Luzy zaworowe sprawdzane. Wydechowe poniżej normy (0,29-0,37) - mam 0,20 , 0,25 , 030 Dodam że na gorącym nie ma prawie różnicy w pomiarach! Nie wiem czy to już niedopuszczalne. Panewki sprawdzone. Ciśnienie : 10...11 na 13 Standard Zapewne mimo lubryfikatora (LPG) wypaliło gniazda. Możliwe aby to była przyczyna tego klekotania na zimnym ( luzy się nie zwiększył a zmniejszyły!)?. Ma ktoś jakąś podpowiedz o tym dziwnym zachowaniu? Łańcuchy sie tak szybko rozciągnęły i uderzają o obudowę i roznoszą po całym silniku dziwny hałas? Edytowane 24 Marca 2024 przez MONIO303 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 25 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2024 (edytowane) Temat zamykam. Byłem u kilku mechaników. Te typy silników na zimnym tak mają a ja ponoć przesadzam z tym hałasem bo potem chodzi jak zegarek. Edytowane 25 Marca 2024 przez MONIO303 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano Niedziela o 20:11 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 20:11 (edytowane) Wracam do tematu klekotania. Zimą nie dawało mi to spokoju więc znów przeanalizowałem sprawę i...wykręciłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu. Rozkręciłem i wydłubałem troche syfu. Pokusiłem sie do wyciągnięcia zaworku przez rozginanie kołnierza zaciśniętego wokół . Oczywiście w tłoczku ze spręzynką był syf. Wykręciłem też moduł kanałowy w który wchodzi elektrozawór. Przeczyściłem powietrzem pod ciśnieniem dolewając w kanały olej . Przedmuchałem (a potem olejem dużą strzykawą) wszystkie kanały i sprawdziłem czy dochodzi olej lub powietrze pod wałek rozrządu , bo tam olej ma leciec! po otwarciu zaworka. Dodatkowe smarowanie wałka podczas zmiany jego położenia. No i po skręceniu cisza - na zimnym i ciepłym! ALe. nie chciałem jeżdzić z takimi elektrozaworami tak potrakowanymi więc załozyłem nowe. Także jak na zimnym stuka metalicznie a potem po rozgrzaniu przestaje to przeczyśćcie kanały i elektrozawory lub wymieńcie. Edytowane Niedziela o 20:16 przez MONIO303 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.