MONIO303 Posted March 24, 2024 Share Posted March 24, 2024 (edited) Może ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym stukaniem.? Rozrząd robiony 6 tys temu. Na zimnym słychac tak jakby szklanki ale nie mogę zlokalizować gdzie bardziej. Po odpaleniu na biegu jałowym pojawia się takie klekotanie jakby szklanek czy zaworow, po zwiększeniu obrotów znikają i zaraz znów sie pojawiaja po zmniejszenuu obrotów. Po rozgrzaniu już prawie tego nie słychać. Luzy zaworowe sprawdzane. Wydechowe poniżej normy (0,29-0,37) - mam 0,20 , 0,25 , 030 Dodam że na gorącym nie ma prawie różnicy w pomiarach! Nie wiem czy to już niedopuszczalne. Panewki sprawdzone. Ciśnienie : 10...11 na 13 Standard Zapewne mimo lubryfikatora (LPG) wypaliło gniazda. Możliwe aby to była przyczyna tego klekotania na zimnym ( luzy się nie zwiększył a zmniejszyły!)?. Ma ktoś jakąś podpowiedz o tym dziwnym zachowaniu? Łańcuchy sie tak szybko rozciągnęły i uderzają o obudowę i roznoszą po całym silniku dziwny hałas? Edited March 24, 2024 by MONIO303 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MONIO303 Posted March 25, 2024 Author Share Posted March 25, 2024 (edited) Temat zamykam. Byłem u kilku mechaników. Te typy silników na zimnym tak mają a ja ponoć przesadzam z tym hałasem bo potem chodzi jak zegarek. Edited March 25, 2024 by MONIO303 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MONIO303 Posted March 30 Author Share Posted March 30 (edited) Wracam do tematu klekotania. Zimą nie dawało mi to spokoju więc znów przeanalizowałem sprawę i...wykręciłem elektrozawory zmiennych faz rozrządu. Rozkręciłem i wydłubałem troche syfu. Pokusiłem sie do wyciągnięcia zaworku przez rozginanie kołnierza zaciśniętego wokół . Oczywiście w tłoczku ze spręzynką był syf. Wykręciłem też moduł kanałowy w który wchodzi elektrozawór. Przeczyściłem powietrzem pod ciśnieniem dolewając w kanały olej . Przedmuchałem (a potem olejem dużą strzykawą) wszystkie kanały i sprawdziłem czy dochodzi olej lub powietrze pod wałek rozrządu , bo tam olej ma leciec! po otwarciu zaworka. Dodatkowe smarowanie wałka podczas zmiany jego położenia. No i po skręceniu cisza - na zimnym i ciepłym! ALe. nie chciałem jeżdzić z takimi elektrozaworami tak potrakowanymi więc załozyłem nowe. Także jak na zimnym stuka metalicznie a potem po rozgrzaniu przestaje to przeczyśćcie kanały i elektrozawory lub wymieńcie. Edited March 30 by MONIO303 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.