Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

ZAWORKI PODCIŚNIENIA TERRANO 2


Fidel
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry Koledzy.

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów mógłby mi pomóc w temacie ZAWORKÓW PODCIŚNIENIA w Terrano 2  2,7 tdi 125 kmh z 2004 roku.
Sprawa dotyczy ZAWORKÓW PODCIŚNIENIA zlokalizowanych w komorze silnika po lewej stronie (pod puszką filtra powietrza).

Są tam 3 (trzy) ZAWORKI PODCIŚNIENIA przymocowane do karoserii na wspólnej płytce wzdłuż auta. 2 (dwa), te znajdujące się dalej od kierowcy są blisko siebie, a 1 (jeden) ten bliżej kierowcy ma większą przerwę od pozostałych dwóch. Wszystkie trzy są na jednej płytce.

Wszystkie te zaworki są w jakiś sposób prędzej czy później połączone jakimiś przewodami gumowymi. Są tam jakieś rozdzielacze w postaci dwójników, trójników. Możliwe, że wewnątrz tych przewodów gumowych przepływ jest w pewien sposób ukierunkowany i że nie zaworki ze sobą nie mają połączenia. Ale ja widzę, że są połączone.

Niestety podczas wymiany filtra oleju uszkodziłem ZAWOREK PODCIŚNIENIA znajdujący się najbliżej kierowcy (ten, który jest troszkę oddalony od pozostałych).
Uszkodzenie polega na tym, że urwałem (ułamałem) kawałek króćca, który wychodzi z ZAWORKA PODCIŚNIENIA. Na króciec ten wchodzi przewód gumowy. W zasadzie ZAWOREK jest dobry, ma tylko ułamany króciec, no ale przez to nie ma połączenia z urządzeniem, którym steruje, a może nawet źle wpływa na pozostałe ZAWORKI.

Pytanie jest takie. Do czego służy ten uszkodzony przeze mnie ZAWOREK? Przewód wychodzący z ZAWORKA biegnie w poprzek auta pod intercoolerem (nie rozbierałem intercoolera).

Pod intercoolerem od ZAWORKÓW PODCIŚNIENIA biegną dwa przewody (każdy od innego ZAWORKA). Na zasadzie pociągania z dwóch stron, stwierdziłem że przewód z uszkodzonego ZAWORKA PODCIŚNIENIA biegnie do urządzenia, które nazywa się chyba SIŁOWNIK KLAPY GASZĄCEJ.
Drugi przewód gumowy (od drugiego dobrego ZAWORKA PODCIŚNIENIA) biegnie do zaworu EGR.

Z czym wiąże się i może wiązać się to konkretne uszkodzenie?

Po tym zajściu odpalałem auto kilka razy i nie słyszałem żadnej różnicy. Fakt, że tylko odpalałem i nie jeździłem. Nie zapaliła się żadna kontrolka.
Czy te ZAWORKI PODCIŚNIENIA  można stosować zamiennie, tzn. czy mają takie same parametry wewnątrz? Na zewnątrz wyglądają bardzo podobnie.

Udało mi się w internecie znaleźć pojedynczy używany zaworek (ale nie wiadomo który to jest).
Udało mi się też znaleźć komplet trzech ZAWORKÓW PODCIŚNIENIA już zamontowanych na wspólnej płytce zarówno nowy komplet, jak i używany.

Które rozwiązanie będzie najlepsze (najpewniejsze)?
Wymienić uszkodzony jeden, czy wymienić wszystkie trzy na używane lub nowe?
A może niczego nie wymieniać, może nie jest to takie ważne?

Czy po ewentualnej wymianie trzeba w ciemno jechać pod komputer?

Dodam, że autem jeżdżę w różne bliskie i dalekie trasy (nie tylko do lasu) i chciałbym w związku z tym wiedzieć o co tu chodzi.

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów może mi pomóc?

Pozdrawiam
Fidel
 

Link to comment
Share on other sites

Zaworki powiązane są chyba ze sterowaniem zaworu EGR. Norma EURO 4. W serwisówce trzeba pokopać bo nie jestem pewien. U mnie , w roczniku 2001 (EURO 3)ich nie ma. Są tylko przygotowane kable z wtyczkami.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kolego za zainteresowanie. Jednak ja mam normę Euro 2 (choć w CEPIKu wpisali Euro 3). I rzecz w tym, że jeden na pewno biegnie do EGRa, a drugi do siłownika klapy gaszenia silnika. Wiesz pytanie czy z uszkodzonym jednym z tych zaworków można jeździć? Z czym to się wiąże?

Pozdrawiam

Fidel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...