Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Odczyt parametrów/błędów silnika przez OBDII dla J12 1.3


aquariusmax
 Share

Recommended Posts

Cześć,
skontaktowałem się z autorem aplikacji Car Scanner na Androida i poprosiłem go o dodanie dedykowanego profilu dla J12 1.3 DIG-T.
Zgodził się i po dwukrotnym zeskanowaniu mojego auta (lista parametrów i adresy czujników) został przygotowany gotowy profil.

Jest już dostępny i można podglądać sporo ciekawych danych, choć mniej niż w J11 1.2.
Dotychczas trzeba było posiłkować się profilami dla Kadjara w 1.2, czy Arkany/Dustera w 1.3.

Dla mnie najciekawsze parametry to:
- napięcie ECU i OBD, liczba wypadnięć zapłonu, korekty wtrysku, temperatury wody i oleju, ciśnienie MAP, szereg temperatur powietrza, katalizatora, GPF i inne jak np. kąt skręcenia kierownicy.
Oczywiście można odczytać błędy (u mnie szybko pojawił się błąd e-Call) oraz pewnie wykasować (nigdy tego nie robiłem).
Można przeprowadzić test producenta i odczytać wyniki na poszczególnych cylindrach, wykonać test poprawności spalania, odczytać dane modułów samochodu, czy zmierzyć przyspieszenie.
Program zapisuje historię, więc po jeździe można sprawdzić wykresy dla poszczególnych parametrów.

To darmowa alternatywa dla odczytania danych przez ASO (minimum 250 zł poza płatnym przeglądem). Może nie wszystkich danych, ale za to samemu i w dowolnym momencie.
Pełna wersja działa przez jakieś 20 uruchomień, wtedy można wyzerować dane i od nowa korzystać, albo zapłacić 24,99 zł.
Nie jestem w żaden sposób powiązany z autorem aplikacji i nie mam z tego żadnych profitów.

Jeśli będzie zainteresowanie, to wkleję przykładową moją deskę rozdzielczą z najciekawszymi parametrami, którą można wczytać i mamy wtedy łatwą metodę porównania parametrów między naszymi autami.

Mnie najbardziej ciekawi ile macie wypadnięć zapłonu? W 1.2 miałem tego trochę i w J12 też są (naliczają się przy zmianie biegów, mam tego średnio 2 sztuki na 1 km).
Zliczania spalania stukowego niestety nie ma bezpośrednio, choć można obserwować siłę stuków.
Chciałbym się dowiedzieć, czy też macie temperaturę wody dochodzącą do 110 stopni i oleju do 105 stopni po kilku minutach postoju od zakończenia jazdy?

PS.: Potrzebny oczywiście jest moduł ELM327 na BT lub WIFI do odczytu tych danych, koszt to jakieś 25-70 zł, ja używam starego VGATE kupionego 10 lat temu za 14 zł.

Edited by aquariusmax
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info. Ja też się zastanawiałem nad takim urządzeniem, głównie do Opla Tigry, ale żeby dało się odczytać dane również z QQ. 

Czy ten program odczyta też dane z tego mocniejszego silnika?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że wszystkie silniki 1.3 są takie same, a mają jedynie delikatnie inną mapę silnika, więc nie powinno być problemu.

Link to comment
Share on other sites

Mam Car Scanner na Androida od ok. 2 lat. Po testach które wypadły elegancko wykupiłem wersję Premium (ok. 25 zł). Premium jest bez reklam i daje dożywotnie aktualizacje. Program nie jest przypisany do jednego auta - testowaliśmy go przed zakupem Premium na kilku autach (m.in. Ford, Opel) i koledzy od razu kupili CarScanera i interfejsy iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48. Koledze w Renówce silnik pracował nierówno - Po podpięciu CarScanera okazało się, że jedna świeca do wymiany i pokazał nawet która padła. Po wymianie świecy (bo chłop oszczędny i wymienił tylko jedną), silnik pracuje jak powinien

Teraz ten interfejs to wydatek prawie 100 zł, ale przynajmniej w razie potrzeby narzędzie mamy pod ręką

Edited by Bilunia
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...