Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai 2024 FL


aquariusmax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze auta nie odebralem a juz wyszukałem nakrętki zabezpieczające do felg 20 cali, zmienie oslonke galki zmiany biegów na alkantare i nakładki na pedały.🤭, żona mowi że jestem chory......

Zapimnialem że juz kupilem ceramikę lakieru 9h bo sam zawsze nakładam i te listwy srebrne w tekna w zderzaku przednim i tylnym będę wymieniał na czarne z wersji N- desing czy jakos tak.

😅

IMG_20240728_120147.jpg

IMG_20240728_120135.jpg

IMG_20240728_120119.jpg

Edytowane przez vanice77
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnątrz są ledy:

image.thumb.png.4443b678f11a07e78a500a9ae99612d4.png

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/nissan-qashqai-1-3-140km-benzyna-manual-n-connecta-2wd-2024r-ID6GBqQD.html

 

Cytat

Ważne, że ma soczewki z przodu to przynajmniej dobrze świecą.

Soczewka nie jest gwarantem, że będzie dobrze świecić. Powinna ale wielu producentów zaliczyło wtopę z soczewkami.

Pytanie czy teraz też będą matrycowe reflektory - obecne to poezja jazdy w nocy
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wdziałem go na żywo - wygląda lepiej niż na zdjęciach (może to kwestia koloru - oglądałem niebieski).
 Na 99% nie ma matrycowych/adaptacyjnych reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Niemców po tłumaczu googel wychodzi tak:

  • Reflektory w pełni diodowe z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych i automatyczną regulacją zasięgu reflektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powiedział sprzedawca, aczkolwiek wszystko okaże się po realnych testach. Ja sobie ręki nie dam obciąć za to i mogę być w błędzie (i obym był) 🙃
W salonie stała wersja N-design ze zwykłymi reflektorami LED.
Brytyjczycy podają, że adaptacyjne długie z auto-poziomowaniem:

"LED headlights with Adaptive Driving Beam and Auto Levelling System"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjne oznacza, że zmieniają na krótkie z długich jak jedzie auto :) A autopoziomowanie jest wymagane do większej mocy świateł (to dobry znak).

Na angielskiej stronie piszą: LED headlights with Adaptive Driving Beam and Auto Levelling System

Więc biorąc pod uwagę to co pisze i zdjęcie wyżej sa tam ledowe soczewki, raczej nie ma to nic z matrycowymi światłami wspólnego. Pytanie co z doświetlaniem? Znowu nie będzie?

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze kalkuluję na szybko, to najbardziej podrożała wersja N-Connecta o 4 tys. zł (z powodu pakietu zimowego w standardzie), a Acenta/Tekna o 1,5 tys. zł.
Lakiery metalizowane w górę o 300 zł (obecnie 3 tys. zł, tak jak perła).
Nie ma już taniego, zwykłego koloru białego, a jedyny darmowy lakier zmienił się z czerwonego na niebieski.

W sumie, ceny powinny się kształtować dość podobnie (poza N-Connecta), oczywiście jeśli za chwilę (na jesień) pojawią się wyprzedaże rocznika (bo przecież nowe samochody czekają już od wiosny).

Tylko już o 5 latach gwarancji nie piszą, no i o kredycie 0%.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne felgi ma tylko Tekna+ ogólnie spoko wyposażenie od n-connecty w górę. Tylko te silniki słabiutkie poza epower - ale nie wiem jak tym się jeździ. Musze teraz na urlopie sprawdzić i QQ i Xa z tym motorem, czy to daje radę i za bardzo nie wyje. Fajnie, że mają wszystkie koło zapasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć w cenniku opcji opuszczających się lusterek przy cofaniu dla tekny+ co było przed FL.

 

Mam też pytanko, może ktoś wie. W cenniku są ceny z gwiazdką - przekreślone. Przykładowo tekna+ 2WD ma cenę 178350 i że dodatkowe 3000 zł za odkup. Czyli z kolorem inny niż darmowy cena będzie dalej 178350? Mają jeszcze coś o korzyści 9000 zł i akurat te 9000 to różnica między przekreśloną ceną, a obniżoną. Rozumiem, że ta korzyść już jest zawarta w cenie?

W cenniku też wychodzi, że tekna i tekna+ mają pamięć fotela i lusterek. Zastanawiam się czy jak nie widzę opcji z opuszczającymi się lusterkami to czy jest sens dopłacać za elektryczny fotel pasażera i bose 8000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekreślona kwota to rabat np. 9 tys. zł.

Maksymalna korzyć 12 tys. zł (o której piszą wyżej), to łącznie rabat 9 tys. zł + 3 tys. zł za odkup.

Kiedyś był też rabat lojalnościowy 3 tys. zł dla posiadaczy Nissana. Teraz tego nie widzę, ale raczej jest.

Lakier dodatkowo 3 tys. zł do powyższej ceny z rabatem.

Nigdzie nie widzę jak długa jest teraz gwarancja (a na silnik 1.3 warto mieć 5 lat, bo coraz częściej słychać o usterkach kwalifikujących do wymiany).

Też nie mamy dalej pakietów przeglądów.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie strasz z tym silnikiem. A miał być ten silnik taki super względem 1,2, z którym akurat ja na razie problemów nie mam... To nie ma teraz tego dodatkowego ubezpieczenia na dwa lata w którym byłby silnik objęty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aquariusmax napisał:

Nigdzie nie widzę jak długa jest teraz gwarancja (a na silnik 1.3 warto mieć 5 lat, bo coraz częściej słychać o usterkach kwalifikujących do wymiany).

masz jakieś przykłady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O coraz częstszych problemach z 1.3 czytam na forach Nissana np. brytyjskim i niemieckich oraz na forach Renault, szczególnie Megane z 1.3.

Są też filmiki na YT.

Nie wiem jak jest ze skalą, bo może to pojedyncze przypadki (w sensie kilkaset lub kilka tysięcy) uszkodzonych silników na miliony wyprodukowanych.

Jednak jest tego więcej, niż np. 2 lata temu.

Do tego dochodzą ogromne koszty naprawy nawet drobnych awarii (jak np. rozszczelnienie), dostęp do części i manuali jest ograniczony.

Silniki jest uznawany za "jednorazowy" i nawet trudniejszy/droższy w naprawach niż 1.2.

O 1.5 też już zaczynają się pojawiać pojedyńcze głosy o dziwnym zachowaniu i jest niepewność co będzies z nim po 5 latach, już po gwarancji (jeszcze bardziej skomplikowana jednostka).

Nie chcę siać paniki, ale trzeba mieć na uwadze, że 1.3 nie jest to silnik idealny i na pewno nie jest najlepszy na rynku, jak niektórzy piszą.

Dacia się z niego w dużej mierze wycofuje, choć to nie musi nic oznacza. Za drogi chyba też nie jest, jeśli potrafią Megane sprzedawać z tym silnikiem za 88 tys. zł.

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już nie na "5 lat" a na "3 lata" są auta... super. Ten 1.5 to tylko kwestia czasu kiedy "wybuchnie"  w mojej ocenie... Stopień jego skomplikowania jest dramatyczny. W dodatku ten 158 jest wykastrowany i już tak nie jedzie jak wersja 160 KM. A bateryjka nic nie daje.

 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem żadnej informacji w katalogu ile teraz lat gwarancji daje Nissan w Polsce, a w szczególności na nowego Qashqaia.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trochę przesadzasz. Dzisiaj prawie nie ma już prostych silników. Ten 1.3 to po prostu nowoczesny silnik benzynowy, z bezpośrednim wtryskiem pod ogromnym cisnieniem, aluminiowym blokiem, turbosprężarką, GPFem, mild-hybrid'em i wszystkimi "dobrodziejstwami" współczesności. Gdzie wszystko działa dobrze, jak są idealne warunki, wtryskiwacze sprawne, paliwo dobrej jakości, filtr nie zapchany, tłoki bez nagaru, jeździsz mało po mieście, a dużo w trasach. A jak coś się zaczyna dziać to jest potem lawina. A 1.5 w ePower jeszcze ma zmienny stopień sprężania.

Ja mam też Astrę K. Na początku produkcji tego modelu w 2016 roku silniki benzynowe 1.4 po prostu padały, pękały tłoki i tego typu atrakcje. Potem niby coś poprawili, zmienili zalecenia co do oleju i jakoś temat ucichł. Potem przy okazji liftingu w 2019 roku wprowadzili silniki trzycylindrowe produkcji GM, o których dzisiaj słychać, że masowo dostają luzu na wale. Ale z drugiej strony są ludzie którzy jeżdżą, mają już duże przebiegi i nic się nie dzieje.  Ten 1.3 TCE wydaje się super bezproblemowy w porównaniu z tymi silnikami z Opla. Potem możemy wejść na temat silników od VW... Niestety takie czasy.

Te rzeczy wymagają często specjalistycznej wiedzy w serwisowaniu oraz niestety odpowiedniej ilości gotówki. A zaniedbania serwisowe, czy chęć zaoszczędzenia mszczą się dużo szybciej niż w starszych silnikach. Oglądając spektakularne filmiki na YT czy FB, których autorzy zarabiają na szerzeniu sensacji, zazwyczaj nic nie wiemy o historii takiego egzemplarza, sposobie użytkownia, terminowości serwisów, jakości używanych części. Jak kiedyś miałem Lanosa i padła świeca to silnik poszarpywał, pojeździłem tak jeszcze kilka dni, pojechałem na wymianę świec i tyle. Dzisiaj w takim TCE, gdzie wtryskiwacz w komorze spalania leje paliwem pod ciśnieniem 2500 barów, jak zacznie szwankować świeca, nie dopalać mieszanki, temperatura w cylindrze nagle zacznie rosnąć, wtryskiwacz może się zwyczajnie zacząć topić, to zaraz np. tłok pęknie od przeciążeń. Dlatego dbanie to podstawa. Co nie znaczy, że nie trafi się i tak na bubla. Ale z tego co się interesuję motoryzacją, samochody jakieś tam mam i miałem, śledzę różne fora i grupy to silnik 1.3 TCE na razie wyróżnia się według mnie raczej pozytywnie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeździł na v-power i głównie na trasie, a i tak tłok wypalony w 1.3. Sporo osób zgłasza ubywanie płynu chłodniczego i stwierdzili (łącznie z ASO), że to cecha tego silnika.

Ale tu nie wątek o silnikach, a o nowym modelu. Oceniajmy budę, bo silniki zostały te same.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maro_t napisał:

... Potem przy okazji liftingu w 2019 roku wprowadzili silniki trzycylindrowe produkcji GM, ...

To raczej jest silnik made in "król lew" a nie GM.. Genialna myśl francuska z paskiem rozrządu w komorze silnika... 😕 

Silniki Nissana/ Renault są teraz "jednorazowe" bo za chwilę już tylko elektryki. :P 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, elsebo napisał:

Genialna myśl francuska z paskiem rozrządu w komorze silnika... 😕 

A gdzie ma być? W bagażniku? Zwykle rozrząd jest tam gdzie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Smakor napisał:

W dodatku ten 158 jest wykastrowany i już tak nie jedzie jak wersja 160 KM. A bateryjka nic nie daje.

 

Ekologia /Normy emisji kastrują silniki. Bateryjka w qq mhev ma wspomagać system SS i się tutaj sprawdza. Proszę nie mylić z bateryjką w hev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrew napisał:

Ekologia /Normy emisji kastrują silniki. Bateryjka w qq mhev ma wspomagać system SS i się tutaj sprawdza. Proszę nie mylić z bateryjką w hev

No właśnie bateryjka dla SS to już totalny bez sens, większość ludzi aktywnie go wyłącza. A do jazdy nic nie wnosi. Nie to co bateria w HEV, którą czuć i wspomaga auto po każdym wciśnięciu gazu. Daje czas spalinówce na włączenie się albo na rozkręcenie obrotów... Dlatego kultura pracy tego 1.3 158 jest żadna w mojej ocenie. 20% gorsza niż w 1.3 160. Moc niby duża ale jazdy z tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, elsebo napisał:

To raczej jest silnik made in "król lew" a nie GM.. Genialna myśl francuska z paskiem rozrządu w komorze silnika... 😕 

Silniki Nissana/ Renault są teraz "jednorazowe" bo za chwilę już tylko elektryki. :P 

nie jest to forum Opla, ale mnóstwo ludzi powiela tę nieprawdę, więc muszę skomentować. Nie. Silniki 1.2 R3 oraz 1.4 R3 w Astrach K po FL z roczników 2019-2021 nie mają nic wspólnego z 1.2 Purtech. To konstrukcja GM, silniki produkowane w Meksyku i montowane też w innych autach koncernu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...