WojtekKor Opublikowano 11 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia Cześć, Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc zakładam nowe. Pacjent: Qashqai 1.3 DIG-T manual 2019r. przebieg 85k. Podczas ruszania na półsprzęgle autem zaczyna trząść, coś na wzór boksowania kół, ale oczywiście koła nie boksują, tylko trzęsie całym autem. Wszystkie objawy pojawiają się jedynie jak pojeżdżę po mieście w korkach, tzn. powachluję skrzynią 1-2-1-2... Jeżdżąc nawet w długie trasy takich problemów nie zauważyłem, krótkie odcinki do 15-20km też nie, jedynie jak wpadam w korki to po 10 minutach zaczynają się dziać powyższe kwiatki. Podejrzewam dwumasę, ale czy to możliwe przy takim przebiegu? Jestem od roku drugim właścicielem, zaraz po zakupie dołożyłem moduł dezaktywujący start/stop, ale czy to możliwe, że te systemy S&S tak rozpierdzielają napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Objaw dwumasy,albo zużycia sprzęgła.U mnie w poprzednim 1.2 dwumasa padła po 17 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekKor Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Dzięki za odpowiedź. Te 17 tys. to jakaś masakra, nie wiem czy tylko Nissan tak ma? Z poprzednim qashqaiem 1.6 w benzynce przez 5 lat robiłem jedynie eksploatacyjne sprawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia (edytowane) J10 nie miał dwumasy. J11 nie ma sprężyn na tarczy sprzęgła i wszystko przejmuje koło dwumasowe, które przy częstej jeździe na półsprzęgle szybko dostaje luzów i są wibracje. Edytowane 19 Kwietnia przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackiel Opublikowano 19 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia Mam te same objawy. Zgłaszałem do ASO (jestem na przedłużonej gwarancji) ale u mnie ten problem nie pojawia się zawsze tylko czasami. I akurat jak podjechałem to się wystraszył i jeździł normalnie. Najczęściej się to dzieje przy dłuższej jeździe w korku. Muszę dodawać wtedy więcej gazu. Zgłosiłem potem drugi raz do ASO to przeprowadzili osłuch i test dwumasy w stylu dynamiczne ruszanie i ..... nie stwierdzili, że to dwumasa, a poprawili mi mocowanie poduszki pod silnikiem. Przez jakiś czas wydawało się, że jest poprawa, ale po kilku miesiącach znowu te objawy. Tak jak mówię u mnie jest to odczuwalne od czasu do czasu, na krótkich przebiegach w ogóle to nie występuje. Czasem i przez kilka tygodni nawet w korkach jest spokój, ale niestety wraca to od czasu do czasu. Więc zdecydowanie są to pewnie początki końca dwumasy albo sprzęgła. W przyszłym tygodniu znowu ASO tym razem umówiłem się, że zostawię do testów na cały dzień. Pytanie czy jeśli nawet to problem z dwumasą to czy to uwzględni gwarancja wydłużona. No ale bardziej chodzi mi o diagnozę. Nie ukrywam, że u mnie 80% jazdy to miasto. Przebieg 55k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia Nawet gdyby okazało się,że pada dwumasa,ASO jest w stanie wyprzeć się odpowiedzialności sugerując nieumiejętną jazdę na półsprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 21 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia prosty sposób na dwumasę gdy robi ? but na miękkiej podeszwie wciskasz sprzęgło i powolutku puszczasz ,gdy wyczujesz na stopie delikatne bicie to niestety trzeba sięgnąć głęboko w portfel :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia (edytowane) Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo. Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem). Edytowane 21 Kwietnia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia Zadziwiający jest fakt,że po wymianie sprzęgła na inne niż z pierwszego montażu.ludzie już nie skarżą się na szarpanie i było to też tutaj potwierdzane.(nie w tym temacie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackiel Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia W dniu 21.04.2024 o 13:07, aquariusmax napisał: Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo. Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem). Tu masz rację. U mnie miesiąc jeździ normalnie, żaden mechanik nic nie słyszy ani nie czuje, robią test dwumasy, nasłuchują, oglądają i nic im nie wychodzi. Potem przyjdzie jeden dzień i wibracje się pojawiają Pamiętajcie, że w J 11 jest sprzęgło dyrauliczne a więc przyczyną szarpania może być zapowietrzenie układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.