Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wibracje podczas ruszania


WojtekKor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc zakładam nowe.

Pacjent: Qashqai 1.3 DIG-T manual 2019r. przebieg 85k. Podczas ruszania na półsprzęgle autem zaczyna trząść, coś na wzór boksowania kół, ale oczywiście koła nie boksują, tylko trzęsie całym autem. Wszystkie objawy pojawiają się jedynie jak pojeżdżę po mieście w korkach, tzn. powachluję skrzynią 1-2-1-2... :) Jeżdżąc nawet w długie trasy takich problemów nie zauważyłem, krótkie odcinki do 15-20km też nie, jedynie jak wpadam w korki to po 10 minutach zaczynają się dziać powyższe kwiatki.

Podejrzewam dwumasę, ale czy to możliwe przy takim przebiegu? Jestem od roku drugim właścicielem, zaraz po zakupie dołożyłem moduł dezaktywujący start/stop, ale czy to możliwe, że te systemy S&S tak rozpierdzielają napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw dwumasy,albo zużycia sprzęgła.U mnie w poprzednim 1.2 dwumasa padła po 17 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Te 17 tys. to jakaś masakra, nie wiem czy tylko Nissan tak ma? Z poprzednim qashqaiem 1.6 w benzynce przez 5 lat robiłem jedynie eksploatacyjne sprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J10 nie miał dwumasy.
J11 nie ma sprężyn na tarczy sprzęgła i wszystko przejmuje koło dwumasowe, które przy częstej jeździe na półsprzęgle szybko dostaje luzów i są wibracje.

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy. Zgłaszałem do ASO (jestem na przedłużonej gwarancji) ale u mnie ten problem nie pojawia się zawsze tylko czasami. I akurat jak podjechałem to się wystraszył i jeździł normalnie. Najczęściej się to dzieje przy dłuższej jeździe w korku. Muszę dodawać wtedy więcej gazu. Zgłosiłem potem drugi raz do ASO to przeprowadzili osłuch i test dwumasy w stylu dynamiczne ruszanie i ..... nie stwierdzili, że to dwumasa, a poprawili mi mocowanie poduszki pod silnikiem. Przez jakiś czas wydawało się, że jest poprawa, ale po kilku miesiącach znowu te objawy. Tak jak mówię u mnie jest to odczuwalne od czasu do czasu, na krótkich przebiegach w ogóle to nie występuje. Czasem i przez kilka tygodni nawet w korkach jest spokój, ale niestety wraca to od czasu do czasu. Więc zdecydowanie są to pewnie początki końca dwumasy albo sprzęgła. W przyszłym tygodniu znowu ASO tym razem umówiłem się, że zostawię do testów na cały dzień. Pytanie czy jeśli nawet to problem z dwumasą to czy to uwzględni gwarancja wydłużona. No ale bardziej chodzi mi o diagnozę. Nie ukrywam, że u mnie 80% jazdy to miasto. Przebieg 55k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby okazało się,że pada dwumasa,ASO jest w stanie wyprzeć się odpowiedzialności sugerując nieumiejętną jazdę na półsprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty sposób na dwumasę gdy robi ? 
but na miękkiej  podeszwie wciskasz sprzęgło i powolutku puszczasz ,gdy wyczujesz na stopie delikatne bicie to niestety trzeba sięgnąć głęboko w portfel :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo.

Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiający jest fakt,że po wymianie sprzęgła na inne niż z pierwszego montażu.ludzie już nie skarżą się na szarpanie i było to też tutaj potwierdzane.(nie w tym temacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2024 o 13:07, aquariusmax napisał:

Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo.

Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem).

Tu masz rację. U mnie miesiąc jeździ normalnie, żaden mechanik nic nie słyszy ani nie czuje, robią test dwumasy, nasłuchują, oglądają i nic im nie wychodzi. Potem przyjdzie jeden dzień i wibracje się pojawiają

Pamiętajcie, że w J 11 jest sprzęgło dyrauliczne a więc przyczyną szarpania może być zapowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...