Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

REZYSTOR OPORNIK DMUCHAWY NISSAN QASHQAI J11 LIFT 2017r


Daniel2023
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z dmuchawa a mianowicie działa non stop na maxymalnych obrotach jest całkowity brak regulacji nawet jak wezmę nawiew na OFF to dalej dmucha. podejrzewam ze przyczyna może być REZYSTOR OPORNIK DMUCHAWY czy ktoś wie gdzie on dokładnie się znajduje 

Link to comment
Share on other sites

W wersjach z automatyczną klimatyzacją raczej nie ma rezystora dmuchawy, jest tranzystor mocy sterowany z panelu klimatyzacji.

Usterka rezystora dmuchawy objawia się brakiem działania dmuchawy na poszczególnych biegach i działaniem na najwyższym biegu (rezystor pominięty).

Tranzystory często uszkadzają się jako pełne przewodzenie, rezystory jako przerwa w obwodzie.

Oczywiście często w opisach części motoryzacyjnych i tak nazywa się rezystor dla uproszczenia.

Zazwyczaj rezystory i tranzystory montuje się w pobliżu dmuchawy aby zapewnić chłodzenie tego elementu.

Dmuchawa.jpg

Edited by Mao
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzięki za info, myślałem że poradzę sobie sam z wymianą ale ten resystor siedzi w bardzo niewygodnym miejscu. Musialem oddać do serwisu nissana. Głupia pierdółka a wyniosła 1400zl. Czyli diagnostyka 400, rezystor u nich 600 (na allegro 200), robocizna 400.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Cześć, nie będę zakładał nowego tematu, ale podepnę się tu i przestawię jak wyglądała sytuacja i rozwiązanie u mnie (może komuś też się przyda). Mam też pytanie (bardziej z ciekawości), może ktoś odpowie na to. Wracając do tematu:

Miałem ten sam problem co autor tego tematu, dodatkowo sama dmuchawa działała jak chciała - nie raz wg. nie reagowała na nic. Dzięki temu postowi, zostałem nakierowany na właściwe tory z problemem, ponieważ żadne błędy mi nie wyskakiwały, a zdecydowanie coś nie działało. Aktualnie jestem parę dni po wymianie rezystora "jeżyka" i wszystko działa. Koszt wymiany około 300 zł (zgadza się u mnie dojście też nieprzyjemne - pod kolumną kierownicy z prawej strony, obowiązkowo wykręcić pedały trzeba było). Sam rezystor ponad 400 zł. Samochód ma przejechane ok 110 tys. km.

Byłem ciekaw jak wygląda ów rezystor, że przestał działać (poniżej zamieszczę parę zdjęć).

Teraz seria kilku krótkich pytań:

1. Po wyjęciu części, myślałem że będzie to oryginalna część (OE Nissana o nr. np. 277A1-4BU0A), a okazało się to: 2776100A26 (Calsonic Kansei). Czy jest to już wcześniej wymienione na zamiennik, czy może tak jest w oryginale?

2. Wymieniłem na: RU957 (Standard Motor Products) - czy jest to dobry wybór, czy jednak warto było sprowadzić oryginał?

3. Czy jest możliwe, że auto (QQ z Kanady) było "podtopione" (nie widzę innych oznak), dlatego tak zniszczony jest ten rezystor?

Pozdrawiam!

 

IMG20250427115914.jpg

IMG20250427115940.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...