Daniel2023 Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 Witam mam problem z dmuchawa a mianowicie działa non stop na maxymalnych obrotach jest całkowity brak regulacji nawet jak wezmę nawiew na OFF to dalej dmucha. podejrzewam ze przyczyna może być REZYSTOR OPORNIK DMUCHAWY czy ktoś wie gdzie on dokładnie się znajduje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mao Posted April 15, 2024 Share Posted April 15, 2024 (edited) W wersjach z automatyczną klimatyzacją raczej nie ma rezystora dmuchawy, jest tranzystor mocy sterowany z panelu klimatyzacji. Usterka rezystora dmuchawy objawia się brakiem działania dmuchawy na poszczególnych biegach i działaniem na najwyższym biegu (rezystor pominięty). Tranzystory często uszkadzają się jako pełne przewodzenie, rezystory jako przerwa w obwodzie. Oczywiście często w opisach części motoryzacyjnych i tak nazywa się rezystor dla uproszczenia. Zazwyczaj rezystory i tranzystory montuje się w pobliżu dmuchawy aby zapewnić chłodzenie tego elementu. Edited April 15, 2024 by Mao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel2023 Posted April 30, 2024 Author Share Posted April 30, 2024 Dzięki za info, myślałem że poradzę sobie sam z wymianą ale ten resystor siedzi w bardzo niewygodnym miejscu. Musialem oddać do serwisu nissana. Głupia pierdółka a wyniosła 1400zl. Czyli diagnostyka 400, rezystor u nich 600 (na allegro 200), robocizna 400. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jani Posted April 27 Share Posted April 27 Cześć, nie będę zakładał nowego tematu, ale podepnę się tu i przestawię jak wyglądała sytuacja i rozwiązanie u mnie (może komuś też się przyda). Mam też pytanie (bardziej z ciekawości), może ktoś odpowie na to. Wracając do tematu: Miałem ten sam problem co autor tego tematu, dodatkowo sama dmuchawa działała jak chciała - nie raz wg. nie reagowała na nic. Dzięki temu postowi, zostałem nakierowany na właściwe tory z problemem, ponieważ żadne błędy mi nie wyskakiwały, a zdecydowanie coś nie działało. Aktualnie jestem parę dni po wymianie rezystora "jeżyka" i wszystko działa. Koszt wymiany około 300 zł (zgadza się u mnie dojście też nieprzyjemne - pod kolumną kierownicy z prawej strony, obowiązkowo wykręcić pedały trzeba było). Sam rezystor ponad 400 zł. Samochód ma przejechane ok 110 tys. km. Byłem ciekaw jak wygląda ów rezystor, że przestał działać (poniżej zamieszczę parę zdjęć). Teraz seria kilku krótkich pytań: 1. Po wyjęciu części, myślałem że będzie to oryginalna część (OE Nissana o nr. np. 277A1-4BU0A), a okazało się to: 2776100A26 (Calsonic Kansei). Czy jest to już wcześniej wymienione na zamiennik, czy może tak jest w oryginale? 2. Wymieniłem na: RU957 (Standard Motor Products) - czy jest to dobry wybór, czy jednak warto było sprowadzić oryginał? 3. Czy jest możliwe, że auto (QQ z Kanady) było "podtopione" (nie widzę innych oznak), dlatego tak zniszczony jest ten rezystor? Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.