Janusz10 Posted May 3, 2024 Share Posted May 3, 2024 Witam wszystkich. Jestem od niedawna użytkownikiem auta jak w tytule. Rocznik 2013. Przebieg, całkowicie pewny to 201 tys. Przy zakupie zidentyfikowałem niewielki jak mi się wydaje problem - zapocona olejem rura prowadząca do intercoolera. Nie znam silnika 2.0dci i nie wiem, czy to już problem, który wymaga jakiejś interwencji, czy mam jeździć i nie przejmować się. Miałem dwa diesle z silnikami Peugeot i tam było to najzupełniej normalne. Przy przebiegu 220-260tkm tak wyglądały te rury, choć na sprężarce w 1.6 HDi był wyczuwalny luz, auto jeździło i jeździ nadal (teraz ok 270tkm). Dodam, że nie ma żadnych oznak w pracy silnika. Moc rozwija normalnie, nie ma żadnych hałasów, dymienia itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaco777 Posted May 14, 2024 Share Posted May 14, 2024 U mnie podobnie. To zazwyczaj wina odmy. Olej idzie prawie na cały układ turbo, ERG, intercooler, filtr powietrza. Ludzie stosują różne rozwiązania: wymiana odmy, dodatkowy filtr zbierający olej, wyprowadzenie rurki z odmy na zewnątrz + zaślepka przy turbo. Jest o tym na forum, poszukaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz10 Posted May 30, 2024 Author Share Posted May 30, 2024 Rozebrałem to, ale okazało się, że w środku jest bardzo niewiele oleju, dosłownie trochę był rozmazany po ściance. Zakładam, że to nie jest duży problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.