Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

T31 2.0dci, ocena stanu turbosprężarki


Janusz10
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem od niedawna użytkownikiem auta jak w tytule. Rocznik 2013. Przebieg, całkowicie pewny to 201 tys. Przy zakupie zidentyfikowałem niewielki jak mi się wydaje problem - zapocona olejem rura prowadząca do intercoolera. Nie znam silnika 2.0dci i nie wiem, czy to już problem, który wymaga jakiejś interwencji, czy mam jeździć i nie przejmować się. Miałem dwa diesle z silnikami Peugeot i tam było to najzupełniej normalne. Przy przebiegu 220-260tkm tak wyglądały te rury, choć na sprężarce w 1.6 HDi był wyczuwalny luz, auto jeździło i jeździ nadal (teraz ok 270tkm). Dodam, że nie ma żadnych oznak w pracy silnika. Moc rozwija normalnie, nie ma żadnych hałasów, dymienia itp.IMG_20240503_174348.thumb.jpg.c5a462f66cbb7eb8d52ec1224874e8a4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie podobnie. To zazwyczaj wina odmy. Olej idzie prawie na cały układ turbo, ERG, intercooler, filtr powietrza.

Ludzie stosują różne rozwiązania: wymiana odmy, dodatkowy filtr zbierający olej, wyprowadzenie rurki z odmy na zewnątrz + zaślepka przy turbo.

Jest o tym na forum, poszukaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rozebrałem to, ale okazało się, że w środku jest bardzo niewiele oleju, dosłownie trochę był rozmazany po ściance. Zakładam, że to nie jest duży problem. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...