Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej na pierwszą wymianę, jaka cena w ASO / poza ?


Pabi84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, osoby które już wymieniały olej (poza przeglądem). Jaki olej wlaliście (to co w ASO, jeśli tak to co lali?) 0W-20 czy 5W-30? Jaki był koszt w "waszych" ASO / czy może robiliście poza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy olej + filtr w ASO kosztowal 480. Olej 0w20 GF6A 208L

Koszt bez robocizny bo mialem voucher otrzymany przy odbiorze.

FILTR 100 zl

Olej 344 zl

Reszta to uszczelka i utylizacja

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być OW-20 API SP lub SN jak nie ma SP. ILSAC GF-5 lub GF-6. I wymieniać często.. 10k km in nowy.

A tutaj przypadek z kwietnia u mnie na warsztacie. Przyjachał T33 z pierwszej serii na wymianę oleju bo w ASO za drogo. A tam złoto w oleju.  Pojechał do ASO bo ja podziekowałem za takiego kwiatka. Wrócił bo ASO go olało bo nie było wymiany oleju wcale ..  pojazd ze stycznia 2023 i 45k km najechane.  Zdjecie miski ... dramat.. remont silnika .. dla mnie dobrze dla właściciela T33 już mniej.

T33 pan oil.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko, nie zazdroszczę właścicielowi, ale tak to jest jak się nie dba o regularną wymianę oleju. Ale znam wielu takich, którzy biorą nówkę sztukę z salonu, a później zrzędzą, że w ASO drogo. Co do oleju to zawsze najlepiej stosować się do zaleceń producenta - oleje 0W-20 z klasyfikacją API SP to bardzo nowoczesne oleje syntetyczne, które spełnia wysokie standardy czystości spalin i oszczędności paliwa, z kolei 5W-30 jest bardziej uniwersalnym wyborem. Jeśli nie wiesz jaki olej wybrać, wejdź na https://www.iparts.pl/dodatkowa-oferta/oleje-i-plyny,65.html  wybierz model i markę samochodu, a pokażą Ci się wszystkie możliwe opcje do wyboru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przypadek jednostkowy... takie kwiatki sie pojawiają.  Co do oleju to bym trzymał się tego co zaleca Nissan czyli 0W-20. Wiadmo,że można wlać wszytko i będzie działać, ale czy w pełni sprawnie to tak nie do końca bo silniki są projektowane pod dany typ oleju. 

Co do kosztów ... u mnie jest Texaco bo dostaje orginalny w beczkach z USA i to polecam,ale jeśli ktoś chce inny to oczywiście,że tak. T33 ma prawie 5L wiec u mnie to 50eu filetrki to od 5 do 10 euro , podkladka to centy. Czyli całość to 100 euro, jeśli idą filtry pozostałe to cena cześci i dodatkowa opłata za robocizne. Czyli generalnie jak na tutejsze ceny to mało, ale nadrabiam ilością :)

T33 öil.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za informację. Ja planuje zrobić pierwszą wymianę przy 2k potem 15k. Będę brał co w ASO leją, ale upewnię się że jest to 0w-20. 

W dniu 8.05.2024 o 09:34, OsobaNN napisał:

A tam złoto w oleju

Wybacz brak wiedzy. O czym to świadczy? Tzn wiem że źle, ale czym to jest spowodowane i czemu remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem że złote to panewki ;) a z ciekawości to był ePower czy czysta benzyna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie panewki albo tylko panewki, ogolnie wszystko co sie moze "spiłować". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad Olej syntetyczny Millers EE Performance 0W20 5L. Jest w pełni syntetyczny, ma estry i nano cząsteczki. Na papierze wydaje się być bardzo przyzwoity. Nie mam niestety żadnego doświadczenia z tą marką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2024 o 19:27, xtrail2024 napisał:

Zastanawiam się nad Olej syntetyczny Millers EE Performance 0W20 5L. Jest w pełni syntetyczny, ma estry i nano cząsteczki. Na papierze wydaje się być bardzo przyzwoity. Nie mam niestety żadnego doświadczenia z tą marką.

Ja taki wlałem po ok 1900 km i narazie jest ok. Mam teraz 3500 tys. I odpalanie na zimnym się uspokoiło czyli wibracje są minimalne czyli bardzo duża poprawa w stosunku to tego co było na początku.

co do oleju to ten Nissan oil to jest zrobiony przez total. U mnie w serwisie leją Castrol SN GF-5 więc stwierdziłem że robię zgodnie z instrukcja SP I GF-6A.

a następna wymian to po 10000 tys. Czyli jak będzie 12000.

 

No i dodam ze moim subiektywnym zdanie kultura pracy silnika się poprawiła, chciałby wierzyć że to olej pomógł.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...