jaco777 Opublikowano 14 Maja Udostępnij Opublikowano 14 Maja Witam. Jacek ze Szczecinka, posiadacz T31 od kilku miesięcy. Mam problem już wielokrotnie opisywany na forum. Ale u mnie silne drgania pojawiają się przy obciążeniu silnika przy przyspieszaniu, słabną przy jednostajnej jeździe, ale dalej są uciążliwe. Czasami jak się silnik jakoś specyficznie ułoży na poduszkach, to drania są mniejsze. Pomagało też stanie auta przez kilka dni. Na zakrętach w prawo drgania wzmagają się, na zakrętach w lewo słabną. Na hopach, drgania też na chwilkę ustępują, pewnie gdy silnik jest "wyrzucany" w górę. Pomagało też podniesienie silnika na lewarku, ale na krótko. Wymieniłem lewą poduszkę silnika 11210JY00B - pomogło tylko trochę. Link do katalogu części https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwHt2cispYqBqYyvqb7t-7WhgYaY6ebr6vjX5KyqmY6alpCYys3dm5uXjIyKi5LIz-qArqqun5SX6tLL2ovt6I3v7enrs76hob2wvJ-l-6-ksrac_PX6srm6-bzTtp78hKWhq7C_xvO2sre9-uXs4euqqvm4vfvi_Z_796T99_3k--nu7JH7tril_aOnrra6maCk4eD95PuOlpD796Th5_3k-5KR742YyNyn7ovp6-_u7O2zqrj9u7j65YWEpgAAAAA5L7wW%24&vid=0&cid=1&uid=111081&q=JN1TCNT31U0300565 Obstawiam tą dolną olejową poduszkę silnika, czyli 11220JG72A. Zamówiłem używaną. Ale nie mogę znaleźć opisu lub filmu z jej wymiany dla silnika M9R. Z instrukcji serwisowej wynika, że trzeba wymontować cały silnik. Ktoś już miał podobne objawy i poradził sobie z tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 15 Maja Udostępnij Opublikowano 15 Maja Sprawdź przeguby na półosiach. Stan manszet i luz. Myślałem, że u mnie to była kwestia poduszki, szczególnie górnej, bo było widać, że się zapadła. Niestety wymiana poduszek zmniejszyła efekt, ale nie wyeliminowała. Następny podejrzany był przegub. Lewy wewnętrzny się okazał problemem. Nie daje objawów zawsze, ale daje i to dość mocne. Luz na półosi jest wyraźnie wyczuwalny, a do tego wkoło znalazło się sporo smaru z pęknięcia małego w manszecie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco777 Opublikowano 30 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja (edytowane) Dzięki za naprowadzenie. Rzeczywiście u mnie to samo. Lewy wewnętrzny przegub ma duże luzy góra/dół. Manszety w dobrym stanie. Po wymontowaniu całej półosi, gdy został tylko kielich przegubu wewnętrznego, te luzy kielicha nadal są. 1. Czy to może oznaczać, że kielich ma wyrobione już frezy ? 2. Czy mogą to być wyrobione frezy w skrzyni biegów ? 3. A może jest tam jeszcze jakieś łożysko podporowe i ono ma luzy ? Dodatkowo w obudowie skrzyni jest uszczelka/oring dla osi kielicha, w którym spadła okrągła podkładka/sprężyna. Nie jestem pewien czy dobrze znalazłem tą część o PN 33111JD60A Szukam tutaj: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwFpXUwoIQ4FLQgrLTppfzElBQIcbWJvbnxTYCguHQoeEhQcTklZHx8TCAgODxZMS24EKi4qGxATblZPXg9pbAlraW1vNzolJTk0OBshfysgNjIYeHF-Nj0-fThXMh14ACElLzQ7QncyNjM5fmFoZW8uLn08OX9meRx_cyB5c3lgf29oaxx_MjwheScjKjI-HSQgZWR5YH8KEhR_cyBlY3lgfxYVawkcTFgjag9tb2tqaGk3Ljx5Pzx-YQEAIgAAAADfwS80%24&vid=0&cid=6&uid=111456&q=JN1TCNT31U0300565 A łożysko tutaj, o PN 38236JG21A https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwEIPC1JQG9kTGlKTFsIHlBEZGN9DAMODx0yAUlPfGt_c3V9Lyg4fn5yaWlvbnctKg9lS09LenFyDzcuP24IDWgKCAwOVltERFhVWXpAHkpBV1N5GRAfV1xfHFk2U3wZYUBETlVaIxZTV1JYHwAJBA5PTxxdWB4HGH0eEkEYEhgBHg4CCn8eU11AGEZCS1NffEVBBAUYAR5rc3UeEkEEAhgBHnd0Cmh9LTlCC24MDgoLCQhWT10YXl0fAGBhQwAAAABCgS_F%24&vid=0&cid=6&uid=111481&q=JN1TCNT31U0300565 Obecnie mam wszytko rozmontowane i zamówiłem całą lewą przednią półoś 39101JG74B https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwHo3M2poI-ErImqrLvo_rCkhIOd7OPu7_3S4amvnIufk5Wdz8jYnp6SiYmPjpfNyu-Fq6-rmpGS79fO347o7Yjq6OzutrukpLi1uZqg_qqht7OZ-fD_t7y__LnWs5z5gaCkrrW6w_azt7K4_-Dp5O6vr_y9uP7n-J3-8qH48vjh_u7j6pj-s72g-Kaiq7O_nKWh5OX44f6Lk5X-8qHk4vjh_peU6oidzdmi647s7urr6ei2r734vr3_4ICBowAAAAAjfo3s%24&vid=0&cid=6&uid=111491&q=JN1TCNT31U0300565 PS Półoś zamówiłem GSP. Czy może lepsza będzie Euro Driveshafts ? Dodano: Cała półoś wymieniona i usterka nadal jest, prawdopodobnie panewka . Utworzyłem nowy post tutaj Edytowane 3 Czerwca przez jaco777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco777 Opublikowano 22 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia Po wymianie obydwu kompletnych półosi, drania przy przyspieszaniu ustąpiły. Luzy samego kielicha przegubu wewnętrznego przy lewej półosi, są normalne, ten typ tak ma. Zamontowałem na lewą stronę półoś GSP, a na prawą Breve. Obecnie po kilku tysiącach kilometrów, już zaczynają się pojawiać lekkie wibracje przy przyspieszaniu oraz ciągły hałas przypominający uszkodzone łożysko, zmieniający się w zależności w którą stronę skręcam. Obstawiam, że któryś z przegubów w nowej półosi już ma luzy. Na dniach sprawdzę i dam znać czy to GSP czy Breve. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września (edytowane) Przeguby oryginalne -Nissanowskie zadnych luzów nie mają. Dlatego szkoda pieniedzy na zamienniki .albo oryginał nowy albo uzywany ale nie zamiennik. P.S. Przeguby uszkodzone powoduja hałas,chrobotanie jedynie przy skręcaniu.w tym przypadku to przeguby zewnetrzne. Jak buczenie,hałas utrzymuje przy jeździe na wprost to nie jest wina przegubów a raczej łozysk kół. Edytowane 2 Września przez piotrek3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco777 Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września Dziś sprawdziłem obydwie półosie. Zarówno GSP jak i Breve mają już luzy na przegubach wewnętrznych - po kilku tysiącach kilometrów. Wielkość luzów jest dla obydwu praktycznie taka sama. Co do hałasu z przegubów podczas jazdy - poprzednio było podobnie, najpierw hałas przypominający uszkodzone łożysko, potem lekkie szarpania przy przyspieszaniu, na koniec hałas przypominający uszkodzone łożysko ustał ale szarpanie przy przyspieszaniu było bardzo mocne. Rozglądam się za używanymi półosiami, bo oryginałów raczej nigdzie nie dostanę. Jak ktoś ma namiary, to będę wdzięczny na link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Września Udostępnij Opublikowano 3 Września Oryginalne połosie sa dostepne ,problemem jest tylko ich cena. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września W dniu 2.09.2024 o 23:11, jaco777 napisał: Rozglądam się za używanymi półosiami Podobne efekty mogą też być od koła dwumasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.