scorpion Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja (edytowane) Ratujcie ludkowie, bo mam stan przedzawałowy. Na 40te urodziny w 2020 roku kupiłem sobie nowego X-traila. Postanowiłem, że przez 5 lat będę go spłacał w leasingu, później będę jeździł kolejne 5. Rocznie jeżdżę niewiele, 10-12k, przeglądy robię po bożemu w ASO. W zeszły piątek zaświecił mi się żółty "check" i ESP,auto zaczęło chodzić nierówno na wolnych obrotach i straciło moc. Umówiłem się do ASO na diagnostykę, gdzie wczoraj za 420zł usłyszałem wyrok: silnik do wymiany! Przebieg 53000km, gwarancja skończyła się rok temu. Silnik 1,3 dig-t benzyna. Diagnoza: błąd P0304-F8 wypadanie zapłonów na cylindrze, sprawdzono kompresję - na 1 cylindrze 13, 2-10, 3-13, 4 - brak kompresji. Sprawdzono cylindry kamerą - widać rysy na cylindrze 4. Ponadto duża ilość oleju w kolektorze i przewodzie intercoolera, konieczny demontaż głowicy i dalsza diagnostyka... ...dalsza diagnostyka około 1500zł. Wymiękłem, odebrałem auto, nie wiem, co robić... Miał ktoś podobny przypadek? A może zna ktoś specjalistów na Śląsku, którzy będą w stanie ogarnąć tą awarię? Pomocy 😞 Edytowane 23 Maja przez scorpion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Wow, w porę sprzedałem z nalotem 38 kkm, ale miałem gwarancję 5 lat, choć znając nissana i "pomocne" aso zrobiliby wszystko aby się wykpić... Pewnie trzeba poszukać innego serwisu aby to potwierdzić i szukać używki silnika? (w lepszym stanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slr Opublikowano 24 Maja Udostępnij Opublikowano 24 Maja (edytowane) Ja też Katowice... korzystam z usług firmy - https://maps.app.goo.gl/Lf9ptFXE9nRuUdWJ7 - sprawdź u nich a nóż coś pomogą, nr bezpośrednio do mechaników 511188866. Druga firma, którą kojarzę, że zajmują się nissanami to - https://maps.app.goo.gl/gjGaJqLrQ9Mtkycb7 - ale u nich nigdy nie byłem. Daj znać co się udało z autem zrobić. Edytowane 24 Maja przez slr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 24 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja slr ten pierwszy link to stacja kontroli pojazdów. Na stronie nie znalazłem żadnego info o naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slr Opublikowano 24 Maja Udostępnij Opublikowano 24 Maja firma tak się nazywa... mają warsztat i stacje kontroli. Dałem ci przecież nr do mechaników komórkowy... dzwoniłeś? 8-16 odbierają Dobrze robią i nie drogo. Też mam do nich namiar z polecenia i pare razy z różnymi sprawami tam byłem i zawsze wsio szybko, sprawnie i nie drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 24 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja Super, dzięki. Juz po godzinach, więc w poniedziałek będę się próbował dodzwonić. Ten drugi przez telefon bardzo konkretny, ale mówił że słabo z terminami więc będzie to trwało koło miesiąca (nie mają aut zastępczych na czas naprawy) i kosztować około 15tys., jest nie będzie trzeba wymieniać silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodomela Opublikowano Poniedziałek o 19:39 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 19:39 1.3 dig........ a może farmazowny taz napiszę, ale to chyba te silniki mają problem z otyłością i pożerają olej. Brak kontrolki stanu oleju. Do tego jakieś ukryte zmiany softu w ASO, przy zgłoszeniach że olej znika, które częściowo zaciemniają problem. A silnik bez dostępności części, a nowe bloki na gwarancji przysyłają od samego sensej samouraja? a głowica fikuśna w trójkąt z problemami przy planowaniu? Jak mi sie pomieszały silniki to przepraszam ide do norki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano Poniedziałek o 20:20 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 20:20 1.2 bierze 1.3 nie bierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano Poniedziałek o 20:49 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 20:49 Olej sprawdzałem regularnie, między wymianami nic nie musiałem dolewać, także to nie to. Natomiast właściciel warsztatu, który podjął się naprawy zapytał mnie, czy byłem od nowości choć raz na regulacji zaworów? Bo ASO tego nie robi, producent nie sugeruje, a podobno ten silnik wymaga tego co 20-30k, bez tego właśnie się sypie wcześniej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano Wtorek o 08:44 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 08:44 HR13 ma hydrauliczne popychacze, wiec luzy zaworowe kasowane sa automatycznie. 1.33L mikro silnik zostal zaprojektowany przez Mercedesa i Nissana ... przy odpowiednim traktowaniu i serwisie 200 000 k powinien zrobic. P0304 to 4 cylider, a brak kompresji nie jest zwiazany z rysami na gladzi no chyba ze maja po 5mm, ale z zaworami lub / i wypalonym tlokiem. Stan gladzi nie jest mi znany,ale byc moze mozna uratowac silnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.