Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] przebieg 53k silnik do wymiany, właściciel od nowości


scorpion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ratujcie ludkowie, bo mam stan przedzawałowy. Na 40te urodziny w 2020 roku kupiłem sobie nowego X-traila. Postanowiłem, że przez 5 lat będę go spłacał w leasingu, później będę jeździł kolejne 5. Rocznie jeżdżę niewiele, 10-12k, przeglądy robię po bożemu w ASO. W zeszły piątek zaświecił mi się żółty "check" i ESP,auto zaczęło chodzić nierówno na wolnych obrotach i straciło moc. Umówiłem się do ASO na diagnostykę, gdzie wczoraj za 420zł usłyszałem wyrok: silnik do wymiany! Przebieg 53000km, gwarancja skończyła się rok temu. Silnik 1,3 dig-t benzyna. 

Diagnoza: błąd P0304-F8 wypadanie zapłonów na cylindrze, sprawdzono kompresję - na 1 cylindrze 13, 2-10, 3-13, 4 - brak kompresji. Sprawdzono cylindry kamerą - widać rysy na cylindrze 4. Ponadto duża ilość oleju w kolektorze i przewodzie intercoolera, konieczny demontaż głowicy i dalsza diagnostyka... 

 

...dalsza diagnostyka około 1500zł. Wymiękłem, odebrałem auto, nie wiem, co robić... 

Miał ktoś podobny przypadek? A może zna ktoś specjalistów na Śląsku, którzy będą w stanie ogarnąć tą awarię? 

Pomocy 😞

Edytowane przez scorpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, w porę sprzedałem z nalotem 38 kkm, ale miałem gwarancję 5 lat, choć znając nissana i "pomocne" aso zrobiliby wszystko aby się wykpić... Pewnie trzeba poszukać innego serwisu aby to potwierdzić i szukać używki silnika? (w lepszym stanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też Katowice... korzystam z usług firmy - https://maps.app.goo.gl/Lf9ptFXE9nRuUdWJ7 - sprawdź u nich a nóż coś pomogą, nr bezpośrednio do mechaników 511188866. Druga firma, którą kojarzę, że zajmują się nissanami to - https://maps.app.goo.gl/gjGaJqLrQ9Mtkycb7 - ale u nich nigdy nie byłem. Daj znać co się udało z autem zrobić.

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slr ten pierwszy link to stacja kontroli pojazdów. Na stronie nie znalazłem żadnego info o naprawach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) firma tak się nazywa... mają warsztat i stacje kontroli. Dałem ci przecież nr do mechaników komórkowy... dzwoniłeś? 8-16 odbierają :) Dobrze robią i nie drogo. Też mam do nich namiar z polecenia i pare razy z różnymi sprawami tam byłem i zawsze wsio szybko, sprawnie i nie drogo.

image.thumb.png.76867973d00618397d69cfb64a6673a4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki. Juz po godzinach, więc w poniedziałek będę się próbował dodzwonić. Ten drugi przez telefon bardzo konkretny, ale mówił że słabo z terminami więc będzie to trwało koło miesiąca (nie mają aut zastępczych na czas naprawy) i kosztować około 15tys., jest nie będzie trzeba wymieniać silnika.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1.3 dig........ a może farmazowny taz napiszę, ale to chyba te silniki mają problem z otyłością i pożerają olej. Brak kontrolki stanu oleju. Do tego jakieś ukryte zmiany softu w ASO, przy zgłoszeniach że olej znika, które częściowo zaciemniają problem. A silnik bez dostępności części, a nowe bloki na gwarancji przysyłają od samego sensej samouraja? a głowica fikuśna w trójkąt z problemami przy planowaniu?

 

Jak mi sie pomieszały silniki to przepraszam ide do norki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzałem regularnie, między wymianami nic nie musiałem dolewać, także to nie to. Natomiast właściciel warsztatu, który podjął się naprawy zapytał mnie, czy byłem od nowości choć raz na regulacji zaworów? Bo ASO tego nie robi, producent nie sugeruje, a podobno ten silnik wymaga tego co 20-30k, bez tego właśnie się sypie wcześniej czy później. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HR13 ma hydrauliczne popychacze, wiec luzy zaworowe kasowane sa automatycznie.

1.33L mikro silnik zostal zaprojektowany przez Mercedesa i Nissana ... przy odpowiednim traktowaniu i serwisie 200 000 k powinien zrobic.

P0304 to 4 cylider, a brak kompresji nie jest zwiazany z rysami na gladzi no chyba ze maja po 5mm, ale z zaworami lub / i wypalonym tlokiem. Stan gladzi nie jest mi znany,ale byc moze mozna uratowac silnik.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...