scorpion Opublikowano 23 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2024 (edytowane) Ratujcie ludkowie, bo mam stan przedzawałowy. Na 40te urodziny w 2020 roku kupiłem sobie nowego X-traila. Postanowiłem, że przez 5 lat będę go spłacał w leasingu, później będę jeździł kolejne 5. Rocznie jeżdżę niewiele, 10-12k, przeglądy robię po bożemu w ASO. W zeszły piątek zaświecił mi się żółty "check" i ESP,auto zaczęło chodzić nierówno na wolnych obrotach i straciło moc. Umówiłem się do ASO na diagnostykę, gdzie wczoraj za 420zł usłyszałem wyrok: silnik do wymiany! Przebieg 53000km, gwarancja skończyła się rok temu. Silnik 1,3 dig-t benzyna. Diagnoza: błąd P0304-F8 wypadanie zapłonów na cylindrze, sprawdzono kompresję - na 1 cylindrze 13, 2-10, 3-13, 4 - brak kompresji. Sprawdzono cylindry kamerą - widać rysy na cylindrze 4. Ponadto duża ilość oleju w kolektorze i przewodzie intercoolera, konieczny demontaż głowicy i dalsza diagnostyka... ...dalsza diagnostyka około 1500zł. Wymiękłem, odebrałem auto, nie wiem, co robić... Miał ktoś podobny przypadek? A może zna ktoś specjalistów na Śląsku, którzy będą w stanie ogarnąć tą awarię? Pomocy 😞 Edytowane 23 Maja 2024 przez scorpion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 23 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2024 Wow, w porę sprzedałem z nalotem 38 kkm, ale miałem gwarancję 5 lat, choć znając nissana i "pomocne" aso zrobiliby wszystko aby się wykpić... Pewnie trzeba poszukać innego serwisu aby to potwierdzić i szukać używki silnika? (w lepszym stanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slr Opublikowano 24 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2024 (edytowane) Ja też Katowice... korzystam z usług firmy - https://maps.app.goo.gl/Lf9ptFXE9nRuUdWJ7 - sprawdź u nich a nóż coś pomogą, nr bezpośrednio do mechaników 511188866. Druga firma, którą kojarzę, że zajmują się nissanami to - https://maps.app.goo.gl/gjGaJqLrQ9Mtkycb7 - ale u nich nigdy nie byłem. Daj znać co się udało z autem zrobić. Edytowane 24 Maja 2024 przez slr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 24 Maja 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2024 slr ten pierwszy link to stacja kontroli pojazdów. Na stronie nie znalazłem żadnego info o naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slr Opublikowano 24 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2024 firma tak się nazywa... mają warsztat i stacje kontroli. Dałem ci przecież nr do mechaników komórkowy... dzwoniłeś? 8-16 odbierają Dobrze robią i nie drogo. Też mam do nich namiar z polecenia i pare razy z różnymi sprawami tam byłem i zawsze wsio szybko, sprawnie i nie drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 24 Maja 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2024 Super, dzięki. Juz po godzinach, więc w poniedziałek będę się próbował dodzwonić. Ten drugi przez telefon bardzo konkretny, ale mówił że słabo z terminami więc będzie to trwało koło miesiąca (nie mają aut zastępczych na czas naprawy) i kosztować około 15tys., jest nie będzie trzeba wymieniać silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodomela Opublikowano 10 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2024 1.3 dig........ a może farmazowny taz napiszę, ale to chyba te silniki mają problem z otyłością i pożerają olej. Brak kontrolki stanu oleju. Do tego jakieś ukryte zmiany softu w ASO, przy zgłoszeniach że olej znika, które częściowo zaciemniają problem. A silnik bez dostępności części, a nowe bloki na gwarancji przysyłają od samego sensej samouraja? a głowica fikuśna w trójkąt z problemami przy planowaniu? Jak mi sie pomieszały silniki to przepraszam ide do norki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 10 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2024 1.2 bierze 1.3 nie bierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 10 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2024 Olej sprawdzałem regularnie, między wymianami nic nie musiałem dolewać, także to nie to. Natomiast właściciel warsztatu, który podjął się naprawy zapytał mnie, czy byłem od nowości choć raz na regulacji zaworów? Bo ASO tego nie robi, producent nie sugeruje, a podobno ten silnik wymaga tego co 20-30k, bez tego właśnie się sypie wcześniej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 11 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2024 HR13 ma hydrauliczne popychacze, wiec luzy zaworowe kasowane sa automatycznie. 1.33L mikro silnik zostal zaprojektowany przez Mercedesa i Nissana ... przy odpowiednim traktowaniu i serwisie 200 000 k powinien zrobic. P0304 to 4 cylider, a brak kompresji nie jest zwiazany z rysami na gladzi no chyba ze maja po 5mm, ale z zaworami lub / i wypalonym tlokiem. Stan gladzi nie jest mi znany,ale byc moze mozna uratowac silnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 3 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 Ok, temat zakończony. Znalazłem prawdziwych profesjonalistów w Katowicach, którzy zajęli się naprawą. Po zdjęciu głowicy oczom ich ukazał się tłok, który wrzucam jako załącznik... Blok silnika na szczęście nie wymagał wymiany, wymienili mi wszystkie 4 tłoki, zregenerowali turbinę, cylinder, pierścienie tłoków, głowicę i wymienili uszczelki kolektora, pompy, olej z filtrami. Od 2 dni jeżdżę jak nowym, ale zaufanie do marki spadło do zera... 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 A jaki łączny koszt +/-? BTW. Coraz więcej awarii silnika 1.3 się pojawia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 3 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 z regeneracją turbiny i wszystkim co opisałem powyżej - nieco ponad 10k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 Ee to jeszcze ujdzie choć w tak młodym aucie to raczej porażka. Jednorazówka silnik... ufff. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 3 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 przy 53k przebiegu oczekuję od auta tylko standardowych kosztów eksploatacyjnych, a nie konieczności wymiany silnika - wydmuszki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 3 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2024 Wk....... się idzie... Szczerze współczuję. Dalej twierdzę, że te silniki to nieporozumienie zwłaszcza w dużych X-ach No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt i często wymienia oleum Chociaż jeszcze R4 bo patrząc na obecne wynalazki - 3 cylindrówki w SUV-ach a jeszcze np z paskiem zatopionym w oleju... jakieś szaleństwo... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2024 To ciekawe zatem jak będzie z silnikiem w ePowerach skoro jest on 10x bardziej skomplikowany... Niby konstrukcja stara, ale odpiłowano chyba jeden cylinder i przy okazji znając skośnookich coś przyoszczędzili... Ale to pewnie wyjdzie za 2-3 latka jak trochę przebiegów porobi więcej aut.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu0727 Opublikowano 4 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2024 Patrząc na tłok to chyba stuki? Na jakiej benzynie jeździsz? Najważniejsze, że auto znowu jeździ👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slr Opublikowano 4 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2024 Ok, temat zakończony. Znalazłem prawdziwych profesjonalistów w Katowicach, którzy zajęli się naprawą. Po zdjęciu głowicy oczom ich ukazał się tłok, który wrzucam jako załącznik... Blok silnika na szczęście nie wymagał wymiany, wymienili mi wszystkie 4 tłoki, zregenerowali turbinę, cylinder, pierścienie tłoków, głowicę i wymienili uszczelki kolektora, pompy, olej z filtrami. Od 2 dni jeżdżę jak nowym, ale zaufanie do marki spadło do zera... Podaj adres warsztatu. To ten co dawałem wyżej czy inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion Opublikowano 4 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2024 2 godziny temu, krzychu0727 napisał: Patrząc na tłok to chyba stuki? Na jakiej benzynie jeździsz? Najważniejsze, że auto znowu jeździ👍 Mam flotę Shell, zwykle V-power, sporadycznie zwykłe. Tak się zastanawiam, czy powodem nie jest srekologiczny wynalazek pt. E10, czyli 2x więcej etanolu, niż jeszcze w zeszłym roku. 18 minut temu, slr napisał: Podaj adres warsztatu. To ten co dawałem wyżej czy inny? nie, tam dali dość zaporową cenę na starcie i długi termin realizacji. Skorzystałem z Berber Cars z Katowic https://www.facebook.com/p/Berber-Cars-AutoTIR-Serwis-61553863376905/ Nie dostałem zniżki za ich reklamę (choć chętnie przyjmę :)) Pełen profesjonalizm, trochę dłużej to trwało niż zakładali, ale najważniejsze, że efekt końcowy zgodny z oczekiwaniami, czyli jeździ i działa. Za 3 miesiące wymiana oleju i sprawdzenie szczelności. Gdyby ktoś potrzebował skorzystać z ich usług, to powiedzcie szefowi (Vladyslav), że jesteście z forum nissana od Patryka z X-traila, to może dostaniecie jakąś zniżkę. Powiedziałem mu, że zareklamuję ich warsztat na forum, bo widzę, że niektórzy tu też mają problem z tym silnikiem. Szerokości! 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silesian Opublikowano 27 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2024 W dniu 3.07.2024 o 21:37, elsebo napisał: Wk....... się idzie... Szczerze współczuję. Dalej twierdzę, że te silniki to nieporozumienie zwłaszcza w dużych X-ach No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt i często wymienia oleum Chociaż jeszcze R4 bo patrząc na obecne wynalazki - 3 cylindrówki w SUV-ach a jeszcze np z paskiem zatopionym w oleju... jakieś szaleństwo... 100% zgoda. Producent powinien de facto dawać gwarancję na silnik do 100k bo przecież awaria poniżej tego to produkt wadliwy. Ciekawe jak wielkie jest to pokłosie tych wymian oleju z interwałami 20-30k. Jak dla mnie to jest morderstwo dla silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.