Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] przebieg 53k silnik do wymiany, właściciel od nowości


scorpion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ratujcie ludkowie, bo mam stan przedzawałowy. Na 40te urodziny w 2020 roku kupiłem sobie nowego X-traila. Postanowiłem, że przez 5 lat będę go spłacał w leasingu, później będę jeździł kolejne 5. Rocznie jeżdżę niewiele, 10-12k, przeglądy robię po bożemu w ASO. W zeszły piątek zaświecił mi się żółty "check" i ESP,auto zaczęło chodzić nierówno na wolnych obrotach i straciło moc. Umówiłem się do ASO na diagnostykę, gdzie wczoraj za 420zł usłyszałem wyrok: silnik do wymiany! Przebieg 53000km, gwarancja skończyła się rok temu. Silnik 1,3 dig-t benzyna. 

Diagnoza: błąd P0304-F8 wypadanie zapłonów na cylindrze, sprawdzono kompresję - na 1 cylindrze 13, 2-10, 3-13, 4 - brak kompresji. Sprawdzono cylindry kamerą - widać rysy na cylindrze 4. Ponadto duża ilość oleju w kolektorze i przewodzie intercoolera, konieczny demontaż głowicy i dalsza diagnostyka... 

 

...dalsza diagnostyka około 1500zł. Wymiękłem, odebrałem auto, nie wiem, co robić... 

Miał ktoś podobny przypadek? A może zna ktoś specjalistów na Śląsku, którzy będą w stanie ogarnąć tą awarię? 

Pomocy 😞

Edytowane przez scorpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, w porę sprzedałem z nalotem 38 kkm, ale miałem gwarancję 5 lat, choć znając nissana i "pomocne" aso zrobiliby wszystko aby się wykpić... Pewnie trzeba poszukać innego serwisu aby to potwierdzić i szukać używki silnika? (w lepszym stanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też Katowice... korzystam z usług firmy - https://maps.app.goo.gl/Lf9ptFXE9nRuUdWJ7 - sprawdź u nich a nóż coś pomogą, nr bezpośrednio do mechaników 511188866. Druga firma, którą kojarzę, że zajmują się nissanami to - https://maps.app.goo.gl/gjGaJqLrQ9Mtkycb7 - ale u nich nigdy nie byłem. Daj znać co się udało z autem zrobić.

Edytowane przez slr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slr ten pierwszy link to stacja kontroli pojazdów. Na stronie nie znalazłem żadnego info o naprawach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) firma tak się nazywa... mają warsztat i stacje kontroli. Dałem ci przecież nr do mechaników komórkowy... dzwoniłeś? 8-16 odbierają :) Dobrze robią i nie drogo. Też mam do nich namiar z polecenia i pare razy z różnymi sprawami tam byłem i zawsze wsio szybko, sprawnie i nie drogo.

image.thumb.png.76867973d00618397d69cfb64a6673a4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki. Juz po godzinach, więc w poniedziałek będę się próbował dodzwonić. Ten drugi przez telefon bardzo konkretny, ale mówił że słabo z terminami więc będzie to trwało koło miesiąca (nie mają aut zastępczych na czas naprawy) i kosztować około 15tys., jest nie będzie trzeba wymieniać silnika.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1.3 dig........ a może farmazowny taz napiszę, ale to chyba te silniki mają problem z otyłością i pożerają olej. Brak kontrolki stanu oleju. Do tego jakieś ukryte zmiany softu w ASO, przy zgłoszeniach że olej znika, które częściowo zaciemniają problem. A silnik bez dostępności części, a nowe bloki na gwarancji przysyłają od samego sensej samouraja? a głowica fikuśna w trójkąt z problemami przy planowaniu?

 

Jak mi sie pomieszały silniki to przepraszam ide do norki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzałem regularnie, między wymianami nic nie musiałem dolewać, także to nie to. Natomiast właściciel warsztatu, który podjął się naprawy zapytał mnie, czy byłem od nowości choć raz na regulacji zaworów? Bo ASO tego nie robi, producent nie sugeruje, a podobno ten silnik wymaga tego co 20-30k, bez tego właśnie się sypie wcześniej czy później. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HR13 ma hydrauliczne popychacze, wiec luzy zaworowe kasowane sa automatycznie.

1.33L mikro silnik zostal zaprojektowany przez Mercedesa i Nissana ... przy odpowiednim traktowaniu i serwisie 200 000 k powinien zrobic.

P0304 to 4 cylider, a brak kompresji nie jest zwiazany z rysami na gladzi no chyba ze maja po 5mm, ale z zaworami lub / i wypalonym tlokiem. Stan gladzi nie jest mi znany,ale byc moze mozna uratowac silnik.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ok, temat zakończony. Znalazłem prawdziwych profesjonalistów w Katowicach, którzy zajęli się naprawą. Po zdjęciu głowicy oczom ich ukazał się tłok, który wrzucam jako załącznik... Blok silnika na szczęście nie wymagał wymiany, wymienili mi wszystkie 4 tłoki, zregenerowali turbinę, cylinder, pierścienie tłoków, głowicę i wymienili uszczelki kolektora, pompy, olej z filtrami. Od 2 dni jeżdżę jak nowym, ale zaufanie do marki spadło do zera...

1820446139_uszkodzonytlok.thumb.jpg.1f32df5345afe10e246d967b9cddf83f.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki łączny koszt +/-?

BTW. Coraz więcej awarii silnika 1.3 się pojawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z regeneracją turbiny i wszystkim co opisałem powyżej - nieco ponad 10k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee to jeszcze ujdzie choć w tak młodym aucie to raczej porażka. Jednorazówka silnik... ufff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 53k przebiegu oczekuję od auta tylko standardowych kosztów eksploatacyjnych, a nie konieczności wymiany silnika - wydmuszki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wk....... się idzie... Szczerze współczuję.

Dalej twierdzę, że te silniki to nieporozumienie zwłaszcza w dużych X-ach :(  No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt i często wymienia oleum ;) Chociaż jeszcze R4 bo patrząc na obecne wynalazki - 3 cylindrówki w SUV-ach a jeszcze np z paskiem zatopionym w oleju... jakieś szaleństwo...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe zatem jak będzie z silnikiem w ePowerach skoro jest on 10x bardziej skomplikowany... Niby konstrukcja stara, ale odpiłowano chyba jeden cylinder i przy okazji znając skośnookich coś przyoszczędzili... Ale to pewnie wyjdzie za 2-3 latka jak trochę przebiegów porobi więcej aut....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na tłok to chyba stuki? Na jakiej benzynie jeździsz? Najważniejsze, że auto znowu jeździ👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, temat zakończony. Znalazłem prawdziwych profesjonalistów w Katowicach, którzy zajęli się naprawą. Po zdjęciu głowicy oczom ich ukazał się tłok, który wrzucam jako załącznik... Blok silnika na szczęście nie wymagał wymiany, wymienili mi wszystkie 4 tłoki, zregenerowali turbinę, cylinder, pierścienie tłoków, głowicę i wymienili uszczelki kolektora, pompy, olej z filtrami. Od 2 dni jeżdżę jak nowym, ale zaufanie do marki spadło do zera...
1820446139_uszkodzonytlok.thumb.jpg.1f32df5345afe10e246d967b9cddf83f.jpg

Podaj adres warsztatu. To ten co dawałem wyżej czy inny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu0727 napisał:

Patrząc na tłok to chyba stuki? Na jakiej benzynie jeździsz? Najważniejsze, że auto znowu jeździ👍

Mam flotę Shell, zwykle V-power, sporadycznie zwykłe. Tak się zastanawiam, czy powodem nie jest srekologiczny wynalazek pt. E10, czyli 2x więcej etanolu, niż jeszcze w zeszłym roku.

18 minut temu, slr napisał:


Podaj adres warsztatu. To ten co dawałem wyżej czy inny?

nie, tam dali dość zaporową cenę na starcie i długi termin realizacji. Skorzystałem z Berber Cars z Katowic https://www.facebook.com/p/Berber-Cars-AutoTIR-Serwis-61553863376905/

Nie dostałem zniżki za ich reklamę (choć chętnie przyjmę :)) Pełen profesjonalizm, trochę dłużej to trwało niż zakładali, ale najważniejsze, że efekt końcowy zgodny z oczekiwaniami, czyli jeździ i działa. Za 3 miesiące wymiana oleju i sprawdzenie szczelności. Gdyby ktoś potrzebował skorzystać z ich usług, to powiedzcie szefowi (Vladyslav), że jesteście z forum nissana od Patryka z X-traila, to może dostaniecie jakąś zniżkę. Powiedziałem mu, że zareklamuję ich warsztat na forum, bo widzę, że niektórzy tu też mają problem z tym silnikiem.

Szerokości! 😁

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 3.07.2024 o 21:37, elsebo napisał:

Wk....... się idzie... Szczerze współczuję.

Dalej twierdzę, że te silniki to nieporozumienie zwłaszcza w dużych X-ach :(  No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt i często wymienia oleum ;) Chociaż jeszcze R4 bo patrząc na obecne wynalazki - 3 cylindrówki w SUV-ach a jeszcze np z paskiem zatopionym w oleju... jakieś szaleństwo...

100% zgoda. Producent powinien de facto dawać gwarancję na silnik do 100k bo przecież awaria poniżej tego to produkt wadliwy. Ciekawe jak wielkie jest to pokłosie tych wymian oleju z interwałami 20-30k.
Jak dla mnie to jest morderstwo dla silnika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...