Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Brak kompresji 2,0 Diesel


Gość frobek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Problem jest taki, po zapaleniu zimnego silnika nie pali na jeden cylinder przez kilka sekund. Sprawdzono kompresję i się okazało 30/30/30/15. Mechanik powiedział, że jest nieszczelny zawór dolotowy czwartego cylindra (15 atm), powiedział również że to najprawdopodobniej popychacz zaworu, ale może też być podpalony zawór. Rok temu głowica była planowana i wszystkie zawory były dotarte. Pytanie więc brzmi, co o tym myślicie, wypalony zawór czy popychacz, bo nie wiem za co się złapać?

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. O ile literatura się nie myli , a moja pamięć jeszcze działa to w silniku Diesla masz zawory regulawane popychaczami hydraulicznymi. Przyznam się , że nie słyszałem o wypadku by popychacz hydrauliczny tak podparł zawór żeby zostawić szczelinę między przylgnią a gniazdem zaworowym. Te ustrojstwa są tak skonstruowane ,że w razie awarii nie kasują luzu zaworowego i słychac jak " zawory klepią". Ergo- teorię o podparciu zaworu przez popychacz moim zdaniem możesz skreślić. Pozostaje jeszcze jedna kwestia do wyjaśnienia- czy mechanik przy badaniu kompresji robił próbę olejową czy nie?. Próba olejowa pokazałaby czy rzeczywiście to zawór sie wypalił, czy poszły w pole pierścienie tłokowe. tak czy inaczej czapka do zrzucenia, nie ma rady. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mie żadna różnica. I tak trzeba ściągnąc głowice i tak. Co do zaworu to jest możliwość jeżeli były wymieniane kiedyś na podruby to może być taki przypadek. Ja już widziałem w Mondeo po 10000 i miały wrzery zawory. Ale jeden kosztował wtedy 20 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

wystarczy zdemontować wałek . W książce Obsługa i Naprawa Nissan Primera jest to bardzo dobrze pokazane i opsane. Książka w wersji .pdf do odszukania na forum. Wesołych i Szczęśliwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

30/30/30.... bez tej 15 to b.dobry wynik silnika

nie wiem ile masz nakręcone już.

Czy jak robiłes remont głowicy to potem robiłes pomiar i było ok?

może zapowietrzyłeś popychacz 1, słyszałem że same sie nie odpowietrzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zdemontować wałek . W książce Obsługa i Naprawa Nissan Primera jest to bardzo dobrze pokazane i opsane. Książka w wersji .pdf do odszukania na forum. Wesołych i Szczęśliwego.

dzieki za odpowiedz!

mam jeszcze jedno pytanie - jak we własnym zakresie sprawdzic ktory popychacz jest walniety??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Popychacz wyjęty z głowicy, ściskany między palcem wskazującym a kciukiem powinien być sprężysty, dawać się ścisnąć jak dosyć twarda guma. Popychacz niesprawny będzie niższy i twardy ( nie ugina się bo nie ma w nim poduszki olejowej). Przykro mi ale to o wiele łatwiej jest pokazać nażywo niż opisać.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...