Guest frobek Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Witam!!! Problem jest taki, po zapaleniu zimnego silnika nie pali na jeden cylinder przez kilka sekund. Sprawdzono kompresję i się okazało 30/30/30/15. Mechanik powiedział, że jest nieszczelny zawór dolotowy czwartego cylindra (15 atm), powiedział również że to najprawdopodobniej popychacz zaworu, ale może też być podpalony zawór. Rok temu głowica była planowana i wszystkie zawory były dotarte. Pytanie więc brzmi, co o tym myślicie, wypalony zawór czy popychacz, bo nie wiem za co się złapać? Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Witam. O ile literatura się nie myli , a moja pamięć jeszcze działa to w silniku Diesla masz zawory regulawane popychaczami hydraulicznymi. Przyznam się , że nie słyszałem o wypadku by popychacz hydrauliczny tak podparł zawór żeby zostawić szczelinę między przylgnią a gniazdem zaworowym. Te ustrojstwa są tak skonstruowane ,że w razie awarii nie kasują luzu zaworowego i słychac jak " zawory klepią". Ergo- teorię o podparciu zaworu przez popychacz moim zdaniem możesz skreślić. Pozostaje jeszcze jedna kwestia do wyjaśnienia- czy mechanik przy badaniu kompresji robił próbę olejową czy nie?. Próba olejowa pokazałaby czy rzeczywiście to zawór sie wypalił, czy poszły w pole pierścienie tłokowe. tak czy inaczej czapka do zrzucenia, nie ma rady. :cry: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Dla mie żadna różnica. I tak trzeba ściągnąc głowice i tak. Co do zaworu to jest możliwość jeżeli były wymieniane kiedyś na podruby to może być taki przypadek. Ja już widziałem w Mondeo po 10000 i miały wrzery zawory. Ale jeden kosztował wtedy 20 PLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest irek Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 hej podłącze sie z pytankiem- czy do wymiany popychacza w dieselu trzeba zdejmowac głowicę czy wystarczy moze zdjac wałek rozrzadu? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 wystarczy zdemontować wałek . W książce Obsługa i Naprawa Nissan Primera jest to bardzo dobrze pokazane i opsane. Książka w wersji .pdf do odszukania na forum. Wesołych i Szczęśliwego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 30/30/30.... bez tej 15 to b.dobry wynik silnika nie wiem ile masz nakręcone już. Czy jak robiłes remont głowicy to potem robiłes pomiar i było ok? może zapowietrzyłeś popychacz 1, słyszałem że same sie nie odpowietrzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest irek Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 wystarczy zdemontować wałek . W książce Obsługa i Naprawa Nissan Primera jest to bardzo dobrze pokazane i opsane. Książka w wersji .pdf do odszukania na forum. Wesołych i Szczęśliwego. dzieki za odpowiedz! mam jeszcze jedno pytanie - jak we własnym zakresie sprawdzic ktory popychacz jest walniety?? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Witam. Popychacz wyjęty z głowicy, ściskany między palcem wskazującym a kciukiem powinien być sprężysty, dawać się ścisnąć jak dosyć twarda guma. Popychacz niesprawny będzie niższy i twardy ( nie ugina się bo nie ma w nim poduszki olejowej). Przykro mi ale to o wiele łatwiej jest pokazać nażywo niż opisać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.