Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje podczas początkowego przyspieszania i powyżej 100km/h


Choco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!  Na starcie napiszę, że szukałem podobnego tematu, jednak nie znalazłem takich samych objawów. Może przegapiłem, ale jest 160 stron tematów i ciężko to ogarnąć, a nie widzę wyszukiwarki... 🙄

Benzyna 2.0 2011, napęd przód z gazem. 130 tys przejechane, potwierdzone, bo z naszego salonu.

Problem z wibracjami samochodu podczas początkowego przyspieszania, później spokój i znów wibracje od 100km/h wzwyż. Wibracje czuć i na kierownicy i na karoserii i w sumie nawet na pedałach... Były wymieniane oba wahacze, poduszka silnika przy skrzyni biegów, drążki kierownicze, a nawet całe półosie z przegubami. Koła sprawdzane i wyważanie trzykrotnie, ustawiana zbieżność oraz geometria i wibracje nadal występują... 😔 Hamulce wydają się ok. Niby jest mała różnica w ścieraniu klocków między lewym, a prawym kołem, jednak jest ona naprawdę niewielka. Mam już po dziurki w nosie tego problemu i poświęconego czasu oraz pieniędzy. Pomóżcie moi drodzy, bo łosialeje. 🤷 Ktoś miał podobne sytuacje? Mechanicy wymieniają wszystko po kolei, ale nic to nie daje... Samochód podnoszony, rozpędzany, szarpany, wyzywany, straszony młotkiem i nici. 😁 Jedynie po wymianie półosi zmieniła się charakterystyka wibracji, ale nadal wstępują, więc co to za różnica.

Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolego że wynieniłeś  prawie wszystko co może być przyczyną tej usterki. Skoro drgania przenoszą się na kierownicę to pierwsze co się nasuwa na myśl to awaria układu zawieszenia lub przeniesienia napędu. Kolego ja bym się jeszcze przyjrzał sprzęgłu czy któraś że sprężynek nie wyleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bruno za pomysł. A czy w takiej sytuacji, wciśnięcie sprzęgła bądź jazda na luzie miałaby wpływ na te wibracje? Sprawdziłem pod tym kątem, ale nie ma różnicy. Tak z wciśniętym sprzęgłem jak i podczas jazdy z delikatnej górki bez żadnego biegu. Wibracje potrafią się pojawić i zniknąć.

Właśnie... Tego nie napisałem w pierwszym poście... Te wibracje potrafią się pojawić dajmy na to przy 110km/h i po paruset metrach zanikają i zaraz znów się pojawiają. Jednak ciężko stwierdzić w jakiej sytuacji następuje pojawienie wibracji i zanik. 🤷 Po najechaniu na nierówność czy po skręceniu albo hamowaniu... Nie widzę dokładnej zależności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam masz rację że podczas jazdy wciśnięcie sprzęgła by wyeliminowało objaw drgania.Co jeszcze mi na myśl przychodźi to jest coś z układem hamulcowym skoro mówisz że czasami odpuszczają drgania bo jakby poduszki ,opony półoski to by było praktycznie objaw cały czas, możliwe jeszcze że jest problem z tłoczkami lub samoregulacją luzu na nich dumając można jeszcze pomyśleć o awari pompy abs która się delikatnie uruchamia w czasie jazdy.Na Twoim miejscu tanim kosztem rozebrałbym jeszcze zacisk hamulcowy i przesmarował prowadnice hamulców smarem do zacisków jakimś ceramicznym do hamulców odpornym na temperaturę i zapiekanie żadnym towotem czy wazeliną ponieważ po takim zabiegu stają prowadnicę i nie ma samoregulacji.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...