Pawel9116 Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Witajcie. Jestem posiadaczem Nissana Pulsara 1.2 Dig-T z 2014 roku. Mój problem dotyczy systemu start stop, podobnie jak większości użytkowników, nie mniej jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Po około 5km zapala się komunikat Start stop system fault, w momencie gdy wyświetla się ten komunikat , nie mogę autem jechać więcej niż 80kw/h, odcina go na każdym biegu przy 2000 obrotów. Problem ustępuje jeśli zatrzymam się oraz wyłączę i włączę auto ponownie, do następnego razu aż pojawi się komunikat, a zdarza się to mniej więcej 3 razy w ciągu 15 km do pracy, chodź nie zawsze. Masa przy skrzyni sprawdzona, akumulator wymieniony na całkowicie nowy. Poza tą jedną informacją na ekranie, innych błędów nie ma, to samo tyczy się gdy podpinam komputer i skanuje, nie ma żadnych błędów. Liczę na waszą pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 2 Października Udostępnij Opublikowano 2 Października 16 godzin temu, Pawel9116 napisał: Witajcie. Jestem posiadaczem Nissana Pulsara 1.2 Dig-T z 2014 roku. Mój problem dotyczy systemu start stop, podobnie jak większości użytkowników, nie mniej jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Po około 5km zapala się komunikat Start stop system fault, w momencie gdy wyświetla się ten komunikat , nie mogę autem jechać więcej niż 80kw/h, odcina go na każdym biegu przy 2000 obrotów. Problem ustępuje jeśli zatrzymam się oraz wyłączę i włączę auto ponownie, do następnego razu aż pojawi się komunikat, a zdarza się to mniej więcej 3 razy w ciągu 15 km do pracy, chodź nie zawsze. Masa przy skrzyni sprawdzona, akumulator wymieniony na całkowicie nowy. Poza tą jedną informacją na ekranie, innych błędów nie ma, to samo tyczy się gdy podpinam komputer i skanuje, nie ma żadnych błędów. Liczę na waszą pomoc Zakładam, że akumulator jest w wersji start-stop EFB? Używasz tej opcji SS na co dzień? Jak wyłączysz nie ma komunikatów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel9116 Opublikowano 2 Października Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 11 godzin temu, ExploRer napisał: Zakładam, że akumulator jest w wersji start-stop EFB? Używasz tej opcji SS na co dzień? Jak wyłączysz nie ma komunikatów ? Tak akumulator odpowiedni taki jaki powinien być, ma dosłownie dwa dni, produkcja z września więc świeży, na testerze lepiej niż nowy. nie używam SS, a jak wyłączę SS to w czasie jazdy pojawia się komunikat jak powyżej i mogę tylko jechać do 2000 obrotów, potem odcina. Dzisiaj po odłączeniu akumulatora na 30 min, w czasie jazdy zapalił się chceck, mrygał i zgasł. Komputerem odczytałem błędy i pokazało błąd P0303 - cylinder 3 wykryte przerwy w zapłonie. sprawdziłem cewki, i ją sprawne, świece NGK, też nie wyglądają źle. Kompresja sprawdzona równiutko na każdym cylindrze. Oleju nie pobiera stan ma cały czas poprawny. Zamieniłem cewkę z 3 na 2 cylinder i niczego to nie zmieniło, dalej błąd na 3 cylindrze. Jak odłączę cewkę w czasie pracy silnika na biegu jałowym to od razu wywala start stop, więc sądzę że przyczyna leży po stronie tego błędu. Na chwilę obecną mój pomysł to zakup testera instalacji elektrycznej i przelecieć przewody. Chyba, że ktoś ma jakieś inne sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 4 Października Udostępnij Opublikowano 4 Października W dniu 2.10.2024 o 20:54, Pawel9116 napisał: Tak akumulator odpowiedni taki jaki powinien być, ma dosłownie dwa dni, produkcja z września więc świeży, na testerze lepiej niż nowy. nie używam SS, a jak wyłączę SS to w czasie jazdy pojawia się komunikat jak powyżej i mogę tylko jechać do 2000 obrotów, potem odcina. Dzisiaj po odłączeniu akumulatora na 30 min, w czasie jazdy zapalił się chceck, mrygał i zgasł. Komputerem odczytałem błędy i pokazało błąd P0303 - cylinder 3 wykryte przerwy w zapłonie. sprawdziłem cewki, i ją sprawne, świece NGK, też nie wyglądają źle. Kompresja sprawdzona równiutko na każdym cylindrze. Oleju nie pobiera stan ma cały czas poprawny. Zamieniłem cewkę z 3 na 2 cylinder i niczego to nie zmieniło, dalej błąd na 3 cylindrze. Jak odłączę cewkę w czasie pracy silnika na biegu jałowym to od razu wywala start stop, więc sądzę że przyczyna leży po stronie tego błędu. Na chwilę obecną mój pomysł to zakup testera instalacji elektrycznej i przelecieć przewody. Chyba, że ktoś ma jakieś inne sugestie ? Doładowywałeś nowy akumulator, tester robił pod obciążeniem ? Alternator dobrze ładuje ? Klapa silnika dobrze się domyka, może się mylę, ale gdzieś było na forum o odcięciu tego na stałe i coś związane było z czujnikiem otwarcia maski, może tu coś się dzieje (oczywiście jak nie mylę czy to dot. Pulsara). Check lista aby dobrze działał SS jest dość długa, nawet wypisana w książce do auta... Może trzeba po kolei lecieć... Pseudo "Ekologia" tylko robi same problemy, które ciężko potem rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel9116 Opublikowano 8 Października Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października W dniu 4.10.2024 o 09:09, ExploRer napisał: Doładowywałeś nowy akumulator, tester robił pod obciążeniem ? Alternator dobrze ładuje ? Klapa silnika dobrze się domyka, może się mylę, ale gdzieś było na forum o odcięciu tego na stałe i coś związane było z czujnikiem otwarcia maski, może tu coś się dzieje (oczywiście jak nie mylę czy to dot. Pulsara). Check lista aby dobrze działał SS jest dość długa, nawet wypisana w książce do auta... Może trzeba po kolei lecieć... Pseudo "Ekologia" tylko robi same problemy, które ciężko potem rozwiązać. Tak tester sprawdzał pod obciążeniem, to nie jest wina aku na pewno. Klapa dobrze się domyka. Wymieniłem świece, uszczelki kolektora ssącego, wyciągnąłem listwę wtryskową, wtryski były brudne. wyczyściłem zamieniłem 3 na drugi, ale sytuacja się dalej powtarza. Przypadkowo nie podłączyłem listwy wtryskowej i po odpaleniu był ten błąd od razu, chodził do max 2000 obrotów i błąd start stop. Po podłączeniu błąd zniknął, ale po około 5 km w czasie jazdy blokuje go tryb awaryjny i nie koniecznie pokazuje błąd start stop, dziś po prostu przełączyło go w tryb awaryjny w czasie jazdy po 5 km. Mam wrażenie ,że dzieje się to najczęściej jak go zamulę w korku. Po pracy spróbuję odczytać błędy o ile jakieś będą, jeśli pokaże teraz błąd " przerwa w zapłonie na drugim cylindrze " to znak, że winny jest wtrysk. a puki co pomysłów mi brakuje na tą chwilę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października 3 godziny temu, Pawel9116 napisał: Tak tester sprawdzał pod obciążeniem, to nie jest wina aku na pewno. Klapa dobrze się domyka. Wymieniłem świece, uszczelki kolektora ssącego, wyciągnąłem listwę wtryskową, wtryski były brudne. wyczyściłem zamieniłem 3 na drugi, ale sytuacja się dalej powtarza. Przypadkowo nie podłączyłem listwy wtryskowej i po odpaleniu był ten błąd od razu, chodził do max 2000 obrotów i błąd start stop. Po podłączeniu błąd zniknął, ale po około 5 km w czasie jazdy blokuje go tryb awaryjny i nie koniecznie pokazuje błąd start stop, dziś po prostu przełączyło go w tryb awaryjny w czasie jazdy po 5 km. Mam wrażenie ,że dzieje się to najczęściej jak go zamulę w korku. Po pracy spróbuję odczytać błędy o ile jakieś będą, jeśli pokaże teraz błąd " przerwa w zapłonie na drugim cylindrze " to znak, że winny jest wtrysk. a puki co pomysłów mi brakuje na tą chwilę. Czym odczytujesz błędy ? Jakieś OBD czy komp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października Sprawdz kompresje na cylindrach i endoskopem stan gladzi. Najprawdopodobniej piec umiera, ale jak nie jest za pozno to moze da sie cos uratowac. To DTC is blad start stop byly bardzo czesto w szczytowym momencie umierania tych silnikow. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel9116 Opublikowano 9 Października Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października W dniu 8.10.2024 o 12:45, OsobaNN napisał: Sprawdz kompresje na cylindrach i endoskopem stan gladzi. Najprawdopodobniej piec umiera, ale jak nie jest za pozno to moze da sie cos uratowac. To DTC is blad start stop byly bardzo czesto w szczytowym momencie umierania tych silnikow. Kompresja była sprawdzana po równo na każdym cylindrze i wynosi 12 barów. stanu gładzi nie mam jak niestety. Generalnie auto z niemiec jest bardzo zadbane jeśli chodzi o silnik i całą reszte. Start stop zapali się nawet jak byle co się odłączy. Najbardziej się rozchodzi o to ,że w czasie jazdy blokuje go w tryb awaryjny/serwisowy i wtedy tylko do 2 tyś obrotów sinik pracuje, po zgaszeniu i uruchomieniu działa normalnie do kolejnej takiej sytuacji. Nie spożywa oleju, nie ma z niczym innym problemu, dynamicznie jeździ, ale brak mi już pomysłu. podmieniłem dzisiaj cewki na inne ale nie pomogło. błędów brak, raz mi się udało na początku złapać wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, a teraz nic nie ma a problem jest. jedynie co zauważyłem to duży nagar na zaworach jak zdemontowałem kolektor. Może płukanke mu zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października 12 godzin temu, Pawel9116 napisał: Kompresja była sprawdzana po równo na każdym cylindrze i wynosi 12 barów. stanu gładzi nie mam jak niestety. Generalnie auto z niemiec jest bardzo zadbane jeśli chodzi o silnik i całą reszte. Start stop zapali się nawet jak byle co się odłączy. Najbardziej się rozchodzi o to ,że w czasie jazdy blokuje go w tryb awaryjny/serwisowy i wtedy tylko do 2 tyś obrotów sinik pracuje, po zgaszeniu i uruchomieniu działa normalnie do kolejnej takiej sytuacji. Nie spożywa oleju, nie ma z niczym innym problemu, dynamicznie jeździ, ale brak mi już pomysłu. podmieniłem dzisiaj cewki na inne ale nie pomogło. błędów brak, raz mi się udało na początku złapać wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, a teraz nic nie ma a problem jest. jedynie co zauważyłem to duży nagar na zaworach jak zdemontowałem kolektor. Może płukanke mu zrobić ? Ja już czyściłem przy 80k kolektor i wymieniłem uszczelkę od niego. Fakt robi się syf, mimo dynamicznej jazdy. Choć poprzednik prawdopodobnie mulił auto na eko-drivingu, tak do 40k od nowości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel9116 Opublikowano 12 Października Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października (edytowane) W dniu 10.10.2024 o 08:50, ExploRer napisał: Ja już czyściłem przy 80k kolektor i wymieniłem uszczelkę od niego. Fakt robi się syf, mimo dynamicznej jazdy. Choć poprzednik prawdopodobnie mulił auto na eko-drivingu, tak do 40k od nowości... Zrobiłem mu czyszczenie antykoksem, zawory i tłoki do tego płukanka silnika tec 2000 , świeży olej plus filtr. rezultatów żadnych. poświęciłem się i kupiłem kamerkę , gładzie cylindrów moim zdaniem są ładne. ten start stop wyeliminowałbym z tematu. Ten komunikat zapala się gdy dzieje się coś nie tak z silnikiem i każe go ponownie uruchomić. Tryb awaryjny z tego co zauważyłem najczęściej załącza się wtedy gdy jadę np na 2 lub 3 biegu za kimś i wlekę się na obrotach blisko 2000 , wtedy właśnie się załącza i go blokuje. Nie wiem już co można jeszcze sprawdzić/zrobić ? Udało mi się wyłapać wypadanie zapłonu na 4 cylindrze też, ale te błędy bardzo rzadko się pojawiają. Mam pytanie, czy gdyby łańuch rozrządu był luźny bo np napinacz jest zawieszony jak w wiekszości tych silników, to czy może to powodować takie objawy ? Edytowane 12 Października przez Pawel9116 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.