Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki płyn chłodniczy


painter24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Głównym składnikiem  Nissanowego jest etano 1 2 diol a Dynagelu glikol etylenowy. Różnica jest w w cenie ,nazwie i ewentualnie w barwie.  Etano 1 2 diol to chemiczna nazwa glikolu etylenowego. Można mieszać. Są zalecenia żeby co ileś tam lat wymienić cały płyn.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego proponuję Tobie dolewkę płynu amerykańskiej firmy Prestone jako chyba jedyny ma gwarancję 5lat użytkowania co ciekawe nie zmienia koloru oryginalnego płynu po dolaniu.Sam użytkuję od paru lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję  za szybką odpowiedź 

Płyn będę wymieniał na nowy a pytam o Dynagela 2000+  gdyż taki mam zalany w drugim aucie w Seacie, więc wolałbym bym mieć jeden i ten sam płyn do dwóch samochodów. Wiecie zamiast dwóch baniek będzie jedna.

 

Czyli rozumiem że mogę wymienić  w Nissanie na  DYNAGEL i nic nie powinno się stać ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prestone nie polecam , zamarzł mi w nissanie micra po 4 latach , fakt że kupiłem go w markecie francuskiej firmy .

Taki mróz wyskoczył wtedy ze 2 dni ponad -22 .

Jechałem rano około 5 i patrze a wskazówka temperatury na czerwonym polu , zatrzymałem auto , wyłączyłem silnik , maska w górę . Górny przewód chłodnicy zimny jak lód, dopiero po chwili puściło , temperatura płynu spadła .

Tego samego dnia wymieniłem płyn na różowe borygo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę żeby markowy płyn typu Preston produkt USA[ w nawiasie mówiąc jeden z najlepszych płynów na rynku]zamarzł przy -22stopniach chyba ze był kraszony wodą. U mnie w firmie uzywamy tylko Prestone od kilku lat zero problemów , kilka samochodów różni kierowcy nie każdy sprawdza terminy przegladów a tym bardziej płynów.Też prywatnie od kilkunastu lat używam tego specyfiku i sobie chwale.Jest taka obcja u kolegi że do końca nie wylał starego płynu i dolał tylko częśc nowego ale zawsze przy tego typu sprawach użyć można koncentratu tej firmy. Są silniki gdzie nie dokońca można wylać stary płyn.Na koniec dodam ze nie reklamuję tego płynu tylko odpisałem dlatego że używam ten płyn od długich lat i do końca nie zgadzam się z opinią przedmówcy.Pozdrawiam forumowiczow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem też nissana almere n16 z silnikiem 2.2 dci , auto użytkowałem przez 10 lat i przez te lata nigdy nie wymieniałem płynu , nie mam pojecia co tam było wlane i poprzedni właściciele też nie wymieniali a auto użytkowali 3 lata , cały czas płyn trzymał parametry , miałem takie urządzenie firmy prestone tzn dalej mam do mierzenia temperatury krzepniecia płynu .

Jeżdże też motocyklem i w tym roku na wiosnę zalałem płyn firmy k2 taki mocno zielony , motocykl crusier nie żadna szlifierka więc jazda raczej spokojna , jak zrobiło trochę cieplej , tak koło 25-27 stopni po każdej jeździe włączał mi się wentylator chłodnicy .

Po wymianie płynu na motul taki mocno czerwony wentylator nigdy się nie uruchamiał , pomimo że było ponad 30 stopni .

Parametry oby płynów były podobne:

K2 temp krzepnięcia -35 , wrzenia 130 

Motul  -35 , wrzenie 135.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...