Casteros Opublikowano 7 Listopada Udostępnij Opublikowano 7 Listopada Witam, Od jakiegoś czasu mam problem w swoim Qashqaiu z kierownicą. Jak w trakcie jazdy gdy skręcam lekko w prawo (skręt kierownicy do około godziny 14) to zostaje ona w miejscu i nie wraca do punktu 0. Przy większym skręcie w prawo kierownica wraca ale właśnie to momentu ok. godziny 13/14. Przy skręcaniu w lewo nie ma takich objawów. Z racji tego, że skręt kierownicy w lewo jest ok, to w tą stronę czuje lekki opór, a przy skręcaniu w prawo nie. Gdy samochód stoi w miejscu to kierownica wraca zarówno po skręcie w lewo jak i w prawo - problem występuje tylko podczas jazdy. Gdy zauważyłem te objawy akurat po kilku dniach miałem przegląd techniczny, na którym dowiedziałem się, że mam luzy na lewym wahaczu i trzeba go wymienić. Myślałem, że to jest przyczyna ale wahacz wymieniony, a problem nadal jest. Sprawdzałem zbieżność kół w 2 warsztatach i jest ok. Mechanik zaproponował zamianę lewego i prawego koła miejscami na jeden dzień i nie była to przyczyną. Aktualny pomysł mechanika to awaria wspomagania kierownicy, ale zastanawiam się czy nie wyskoczyłby wtedy błąd na desce rozdzielczej? Może ktoś miał podobny problem, albo jakiś pomysł czego szukać dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Listopada Udostępnij Opublikowano 7 Listopada (edytowane) Może łożysko na amortyzatorze jest zepsute lub coś jeszcze z zawieszeniem (sprawdź, czy samochód stoi na równej wysokości z lewej i prawej strony). Może czujnik skręcenia kierownicy szwankuje (w J12 dokładny kąt można odczytać poprzez OBDII darmową aplikacją na telefon, w J11 nie widziałem tego parametru). Edytowane 7 Listopada przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casteros Opublikowano 8 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 6 godzin temu, aquariusmax napisał: Może łożysko na amortyzatorze jest zepsute lub coś jeszcze z zawieszeniem (sprawdź, czy samochód stoi na równej wysokości z lewej i prawej strony). Może czujnik skręcenia kierownicy szwankuje (w J12 dokładny kąt można odczytać poprzez OBDII darmową aplikacją na telefon, w J11 nie widziałem tego parametru). Amortyzacja też była sprawdzana i jest ok. A czy uszkodzony czujnik skrętu kierownicy powinien dać błąd po podłączeniu komputera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Jeśli czujnik jest uszkodzony i myśli, że działa dobrze, to przecież nie da informacji, że działa źle. Wiele rzeczy, szczególnie zawieszenie, nie powoduje błędów w komputerze. Sprawdź miarką, czy blotniki są na identycznej wysokości. Zastanów się też kiedy problem powstał, może to nakieruje Ciebie na przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casteros Opublikowano 8 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Godzinę temu, aquariusmax napisał: Jeśli czujnik jest uszkodzony i myśli, że działa dobrze, to przecież nie da informacji, że działa źle. Wiele rzeczy, szczególnie zawieszenie, nie powoduje błędów w komputerze. Sprawdź miarką, czy blotniki są na identycznej wysokości. Zastanów się też kiedy problem powstał, może to nakieruje Ciebie na przyczynę. Sprawdzę i porozmawiam z mechanikiem o wymianie czujnika. Zobaczymy, może to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulo68 Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Obstawiam górne łozysko amora , wymiana czujnika nic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casteros Opublikowano 19 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada Update: Póki co przyczyna dalej nie jest znana. Konsultowałem się z kolejnym warsztatem oraz elektro mechanikiem. Ten pierwszy wyklucza mechaniczne uszkodzenia, ponieważ na postoju kierownica wraca z lewej i z prawej strony normalnie. Przestaje wracać z prawej strony podczas jazdy. Po podłączeniu komputera przez elektro mechanika ten nie znalazł błędów. Czujnik skrętu koła widzi punkt 0 w prawidłowym położeniu kierownicy. Podejrzewamy, że coś zadziało się ze wspomaganiem. Jest pomysł aby wypiąć wtyczkę od wspomagania i zobaczyć różnicę w jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 19 Listopada Udostępnij Opublikowano 19 Listopada Sprawdz koncowki drazkow, mialem taki przypadek juz. Pojazd poznal juz wszystkie servisy w okolicy.. i nic. Zawieszenie ogolnie bylo slabe a koncowki drazkow w oplakanym stanie. Po wymiane problem nie istnial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casteros Opublikowano 19 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada Problem tylko jest w tym że na postoju problemu nie ma, dopiero w trakcie jazdy. Jakby jakaś część mechaniczna była zużyta, kierownica nie wracałaby też na postoju - tak mi się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulo68 Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) jakieś głupoty piszesz o wracaniu kierownicy na postoju kręcąc z takim oporem w miejscu, to że będzie kierownica lekko odbijała podczas takiego kręcenia wcale nie oznacza że łożyska górne amorów są ok Edytowane 7 godzin temu przez Paulo68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.