Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Problem z obrotami


Guest artur22002
 Share

Recommended Posts

Guest artur22002

W dzisiejszym dniu zauważyłem, że moja almera N15 1,4 16v dziwnie się zachowuje. Problemem są dziwne obroty silnika, przy odpaleniu na zimnym silniku np. ranow wszystko jest ok, ale po nagrzaniu się silnika obroty skaczą pomiedzy 200 a 800 obrmin tak że czasami silnik przygasa przy wcisknięciu sprzegła.

Wymieniłem świece i wczyściłem przepustnice, nic nie pomogło Mam zrobione 150000 km jak do tej pory nie miałem większych problemów. Może ktoś z was miał podobny problem. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Artur po pierwsze zagazowane masz autko czy nie?? Po drugie poczytaj dokladnie watki w dziale Almera, bo takich problemow juz troche bylo.

Link to comment
Share on other sites

Przedzialy miedzy 500-900 to norma. Nie mam bladego pojecia czemu tak sie dziej, ale dopoki nie gasnie autko czyli obroty nie leca za nisko nie ma sie co lamac

Link to comment
Share on other sites

odpowiedz na podstawowe pytanie: czy masz gaz czy nie?

Ja miałem identyczny problem z obrotami. Problemem był zły mikser, który był po prostu zbyt duży w środku i powietrze źle przepływało.

Ale u ciebie może to być niekoniecznie to.

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem zniknął po wywaleniu miksera i zastąpieniu go dyszą. Dodatkowo po czyszczeniu przepustnicy silnik po gwałtownym zejściu z obrotów trzyma się sekunda na 1100 obr a potem schodzi do 900 i pracuje równiutko.

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem zniknął po wywaleniu miksera i zastąpieniu go dyszą. Dodatkowo po czyszczeniu przepustnicy silnik po gwałtownym zejściu z obrotów trzyma się sekunda na 1100 obr a potem schodzi do 900 i pracuje równiutko.

jaką dyszą? przestałeś w tej sytuacji jeździć na gazie?

Link to comment
Share on other sites

Guest artur22002

Witam Klubowiczów.

Problem rozwiązany pojechałem na diagnostykę i okazało się że sonda padła. Analiza spalin wykazała kilka a nawet kilkudziesiąt razy przekroczoną normę spalin. Po wymianie sondy, resecie komputera oraz wyczyszczeniu przepustnicy wszystkie dolegliwości typu "falujące obroty",gaśnięcie silnika podczas jazdy, dławienie oraz spadek mocy ustąpiło:) Koszt wymiany sondy(Bosh) wraz z wyczyszczeniem przepustnicy 300 PLN.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam Klubowiczów.

Problem rozwiązany pojechałem na diagnostykę i okazało się że sonda padła. Analiza spalin wykazała kilka a nawet kilkudziesiąt razy przekroczoną normę spalin. Po wymianie sondy, resecie komputera oraz wyczyszczeniu przepustnicy wszystkie dolegliwości typu "falujące obroty",gaśnięcie silnika podczas jazdy, dławienie oraz spadek mocy ustąpiło:) Koszt wymiany sondy(Bosh) wraz z wyczyszczeniem przepustnicy 300 PLN.

 

pozdrawiam

Spaliny jak od czołgu - witaj w klubie. Ja na razie jestem w trakcie restowania komputera, samochód stoi bez prądu. Zobaczymy czy to coś da i komputer wróci do normy. Co do sondy, to magikom w nissana wyszło, że niby działa. Za kilka dni napiszę czy i u mnie nastąpiła poprawa.

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem zniknął po wywaleniu miksera i zastąpieniu go dyszą. Dodatkowo po czyszczeniu przepustnicy silnik po gwałtownym zejściu z obrotów trzyma się sekunda na 1100 obr a potem schodzi do 900 i pracuje równiutko.

jaką dyszą? przestałeś w tej sytuacji jeździć na gazie?

 

Gaz podawany jest poprzez dyszę a nie przez mikser. Dysza ma dużo mniejszą powierzchnię i nie zasłania tak bardzo dolotu.

Qrde, nie mam cyfrówki to bym zdjęcia zrobił i pokazał....

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wieczorem podpiąłem akumulator ponownie. Zgodnie z sugestiami odczekałem pare minut, aż złapie temperaraturę. Samochód jednak coś przyszarpywał i po chwilowym trzymaniu obrotó na poziomie ssania, gasł. Przytrzymałem go jednak na 2 tysiące obrotów, aż złapał temperaturę i pojechałem.

Ostatnio jak zdjąłem ten mikser, ale nie resetowałem komputera, to już się nie dało jeździć. Teraz pojechał. Żadnego szarpania,, mulenia, przyspieszania po chwili. Jest spokój.

Dzisiaj rano już zapalał całkowicie normanie i nie gasł wcale. Na mój węch, spaliny jakby się poprawiły. Nie czuć ich, nie śmierdzą benzyną, która powala na nogi - a tak było wcześniej. Nie wiem, może to tylko moje subiektywne odczucie. Zaraz jadę na analizę spalin i będę wszystko wiedział. Napiszę wam.

Spalanie również będę dopiero badał.

**********

Właśnie wróciłem z badania spalin. Ostatnio jak tam zajechałem do w stacji aż się włączyłem alarm stężenia trujących substancji w powietrzu. Teraz nic się nie włączyło. A oto wyniki badania. Pierwsza liczba to badanie sprzed tygodnia, druga to badanie sprzed 15 minut.

CO: 7,86 procent objętości, a teraz 0,18

CO2: 9,23, a teraz 14,88

HC: 317,00 ppm obj, a teraz 21,00

O2: 1,030 obj, a teraz 0,140 objętości

Lambda: 0,813, a 1,000

Cholerne patałachy z nissana, które pieprzą bajeczki o rozwalonym przepływomierzu i go oferują za 6 tysięcy minus rabat. Dziękuję koledze z forum za podpowiedzenie resetu i dopiero wtedy wywaleniu miksera. Pojeżdżę tak teraz z tydzień i zobaczymy spalanie. Następnym moim krokiem będzie demontaż tej cholernej instalacji gazowej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

skoki obrotów w Almerze to już legenda.

w przypadku niezagazowanego silnika wiem z autopsji że pomaga przeczyszczenie przepustnicy i reset kompa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

 

Mam ten sam problem, dotyczy obrotow na biegu jalowym sa one za wysokie siegaja 1500 obr/min. A mianowice gdy silnik jest zimny wiadomo wlacza sie ssanie i obr sa ok 1000 po czesciowym nagrzaniu jest wszystko ok czyli po puszczeniu gady wskakuja na 1000 i po sekundzie na 900 ale sprawa sie kaplikuje gdy silnik jest nagrzany wtedy obroty juz nie wracaja do 900 a zostaja na 1000 a nawet na 1500.

Dosyc ciezko to wyjasnic ale sprawa jest dosyc dziwna i pierwszy raz mnie to spotkalo w Nissanie.

Przeczyscilem silniczek krokowy i przeplywomierz ale nic to nie pomoglo !!!. Moze to wina czujnikatemperatury cieczy chlodzacej ?? (jak go mozna sprawdzic ? )

Jeszcze nad silniczkiem krokowym znajduje sie jeden regulator podobno jest to -regulator zwiększonej prędkości obrotowej biegu jaowego !! moze to jego jest wina. tylko nie wiem na jakiej on dziala zasadzie i czy mozna go jakos czyscic czy poprostu sie go wymienia

 

Bede wdzieczny za wszystkie rady i sugestie

 

[ Dodano: Wto 10 Lut, 2009 23:49 ]

czujnik temperatury wymieniony ale nic sie nie zmienilo

 

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 21:15 ]

to znowu ja !

 

wyczyscilem silniczek krokowy 2 raz wymienilem uszczelke pod przepustnica ale efektow jakos nie bylo obroty dalej na 1300 wiec postanowilem sie zainteresowac regulacja obrotow ktora jest pokazana w ksiazce sam naprawiam. No i tak wiec uzyskalem odpowiednia temp silnika i odlaczylem kostke od czujnika polozenia przepustnicy.

I tu moje pytanie bo jak to zrobilem to obroty wskoczyly na 2000 czy to normalne czy raczej nie i czy po odlaczeniu tego czujnika obroty powinny pokazywac 900 ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...