Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie postojowe do t31


Greyper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym założyć ogrzewanie postojowe do x-traila t31 2.0 dci.

Skłaniam się do założenia używki, żeby nie ładować się w wielkie koszta.

Czy ktoś z kolegów ma z tym doświadczenie i mógłby się podzielić wszelkimi  wskazówkami? Najważniejsze to, jaki model sprawdzi się najlepiej i sprawi, najmniejszy problem, przy montażu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam T-30 w którym montowałem WEBASTO wodne. Wszelkie informacje dotyczące co i w jaki sposób są dostępne w necie.

https://waxoyl42.com/wp-content/uploads/2024/02/1312754e_en_nissan_x-trail_2008_20_diz.pdf

https://www.manualslib.com/manual/1065274/Webasto-Thermo-Top-E.html?page=9

Jeżeli ma się warunki i podstawową wiedzę o elektryce (czytanie schematów) można samemu podjąć się montażu. W moim przypadku z powodu braku warunków (warsztatu) zleciłem to firmie z Wrocławia. Komplet urządzeń kupiłem na portalu internetowym. Całość tania nie była ale warto było. Rano fajnie jest siąść do auta w którym po odpaleniu silnika od razu daje ciepłe powietrze i przede wszystkim silnik jest już rozgrzany i nie startuje jak stara koparka. Jedyny minus - wentylator nadmuchu powietrza niesamowicie zżera akumulator i można się zdziwić gdy ciepłego autka nie można uruchomić z powodu rozładowanego akumulatora. Ale są na to też sposoby które można w necie odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nad tym rozładowywaniem akumulatora przez wentylator nadmuchu myślałem. Zwłaszcza, że do pracy mam 6 km przez miasto, więc dużo jeżdżę na krótkich odcinakch. Sabcio możesz przybliżyć, jakie na to sposoby miałeś na myśli?

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze alternatywnie zamiast webasto, nad grzałką płynu chłodniczego. Chodzi o to, że silnik bardzo wolno nagrzewa się do temperatury optymalniej, przez co grzanie kabiny działa mało wydajnie. Gdy auto stoi, przy temperaturach ujemnych, przez 12 godzin pod pracą, przez 6 km wskazówka temperatury nie osiągnie 90 stopni. Sprawdza się takie rozwiązanie, czy pieniądze w błoto? Screenshot_20250119_141246_Chrome.thumb.jpg.f203a00483c4ae48a843a5c315e46f4a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2025 o 13:48, Greyper napisał:

Właśnie nad tym rozładowywaniem akumulatora przez wentylator nadmuchu myślałem. Zwłaszcza, że do pracy mam 6 km przez miasto, więc dużo jeżdżę na krótkich odcinakch. Sabcio możesz przybliżyć, jakie na to sposoby miałeś na myśli?

Jeździsz na krótkich trasach tak więc widzę jedno rozwiązanie.

Ustawiasz wentylator na minimum albo układ nadmuchu kabiny wyłączasz a cała moc grzewcza webasta idzie w ogrzanie układu chłodzenia silnika. Plus tego rozwiązania - uruchamiając silnik masz już wstępnie ciepły układ silnika i wentylacji tak że z nadmuchów zaczyna dmuchać ciepłe powietrze co skraca czas "skrobania", odmrażania szyb. Minus - trzeba jednak skrobać szyby ale krócej :). Przetestowałem, że w czasie pracy silnika webasto też może pracować co znacznie przyśpiesza nagrzewanie układu chłodzącego.

Jeżeli mieszka się w domku i ma się dostęp do gniazda 230V na posesji to są dostępne podgrzewacze elektryczne z dodatkową pompą obiegową która wstępnie podgrzewa układ chłodzenia silnika. Dzięki temu uruchamia się już ciepły silnik.

W przypadku, kiedy przemierza się znaczne dystanse można pokusić się na zamontowanie dodatkowego akumulatora służącego do napędzania tylko wentylatora. Akumulator ten musiałby być podłączony za pomocą dodatkowego elektronicznego przełącznika który zabezpiecza podstawowy akumulator przed rozładowaniem. W czasie jazdy ładują się dwa akumulatory. Podczas postoju oba akumulatory rozładowywane są jednakowo do pewnego poziomu. Po spadku napięcia poniżej pewnego poziomu od akumulatora podstawowego odłączane są dodatkowe odbiorniki podłączone do dodatkowego akumulatora i rozładowują one tylko akumulator dodatkowy. Podstawowy dzięki temu posiada odpowiednia ilość energii aby uruchomić silnik. Rozwiązania takie stosuje się w kamperach, caravaningu.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sabcio napisał:

Jeździsz na krótkich trasach tak więc widzę jedno rozwiązanie.

Ustawiasz wentylator na minimum albo układ nadmuchu kabiny wyłączasz a cała moc grzewcza webasta idzie w ogrzanie układu chłodzenia silnika. Plus tego rozwiązania - uruchamiając silnik masz już wstępnie ciepły układ silnika i wentylacji tak że z nadmuchów zaczyna dmuchać ciepłe powietrze co skraca czas "skrobania", odmrażania szyb. Minus - trzeba jednak skrobać szyby ale krócej :). Przetestowałem, że w czasie pracy silnika webasto też może pracować co znacznie przyśpiesza nagrzewanie układu chłodzącego.

Jeżeli mieszka się w domku i ma się dostęp do gniazda 230V na posesji to są dostępne podgrzewacze elektryczne z dodatkową pompą obiegową która wstępnie podgrzewa układ chłodzenia silnika. Dzięki temu uruchamia się już ciepły silnik.

W przypadku, kiedy przemierza się znaczne dystanse można pokusić się na zamontowanie dodatkowego akumulatora służącego do napędzania tylko wentylatora. Akumulator ten musiałby być podłączony za pomocą dodatkowego elektronicznego przełącznika który zabezpiecza podstawowy akumulator przed rozładowaniem. W czasie jazdy ładują się dwa akumulatory. Podczas postoju oba akumulatory rozładowywane są jednakowo do pewnego poziomu. Po spadku napięcia poniżej pewnego poziomu od akumulatora podstawowego odłączane są dodatkowe odbiorniki podłączone do dodatkowego akumulatora i rozładowują one tylko akumulator dodatkowy. Podstawowy dzięki temu posiada odpowiednia ilość energii aby uruchomić silnik. Rozwiązania takie stosuje się w kamperach, caravaningu.

Jasne. A zamontowane masz to, mniej więcej, tak jak na filmie? Pod zderzakiem? 

Używasz może modułu gsm ? Zastanawiałem się czy nie było by to najwygodniejsze rozwiązanie. O ile by działało.

 

Screenshot_20250126_123524_YouTube.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sabcio napisał:

W zestawie mam pilota oraz dodatkowo moduł GSM SIM BOX 2 oraz aplikację w telefonie. Piecyk WEBASTO wstawiony jest tak jak na zdjęciach powyżej - w nadkolu. 

X-Trail_2008_2.0_d_E.pdf 1008.78 kB · 1 pobranie

A jak jest z tym modułem, za ile trzeba to zasilać, żeby straszyło na zimę, przy codziennym użytkowaniu? 

Kolego,  bo u siebie w aucie, masz ten model webasto thermo Top E ? 

Dobrze rozumiem?

 

 

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...