Gość maciejwra Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Czy w silniku GA16DE są dw wałki rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 ze zrodel nissana: SILNIK Oznaczenie silnika GA16DE Liczba cylindrów, układ 4-cylindrowy, rzędowy Liczba zaworów/cylinder, sterowanie 4, dwa wałki rozrządu, DOHC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 jest 16 zaworow wiec jeden walek by tego nie obsluzyl, na bank sa dwa dla pewnosci zobacz czy na deklu zaworow nie pisze czasem twin cam hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 DOHC - oznacza że ma dwa wałki rozrządu w głowicy (D- duall) OHC - jest to rozrząd z jednym wałkim w głowicy, OHV - rozrząd z wałkiem w bloku silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 DOHC - oznacza że ma dwa wałki rozrządu w głowicy (D- duall) OHC - jest to rozrząd z jednym wałkim w głowicy, OHV - rozrząd z wałkiem w bloku silnika Coć Ci się chyba potentegowało? OHC- wałek rozrządu umieszczony na głowicy , OHV- wałek rozrządu umieszczony w głowicy. Jeszcze nikt nie wymyślił wałka rozrządu w bloku silnika , chyba że o czymś nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 a jednak. OHV - walek w bloku silnika, jest umieszczony za cylindrami: OHC - walek w glowicy, silniki 8V: DOHC - dwa walki w glowicy, silniki 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 SUper sprawa to te silniki mają podobny jak nie większy potencjał niż stosowane w Hondach np. Civic 1.6 vtec czy sie mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 silniki nissana seryjnie nie sa zbyt wysilone, nie wiem jak jest w przypadku GA16 ale SR20DE jest bardzo wytrzymaly i ma duze rezerwy jesli chodzi o podnoszenie mocy, mozna z niego wycisnac spokojnie 180 koni i wiecej (bez turbo). honda ma zmienne fazy rozrzadu i wysokoobrotowe silniki, stad przy pojemnosci 1,6 osiaga 160 koni. nissan przy 2.0 na zmiennych fazach ma 204 konie (tylko na rynek japonski). dobrym silnikiem jest tez C20XE opla - 150 koni i 200Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 DOHC - oznacza że ma dwa wałki rozrządu w głowicy (D- duall) OHC - jest to rozrząd z jednym wałkim w głowicy, OHV - rozrząd z wałkiem w bloku silnika Coć Ci się chyba potentegowało? OHC- wałek rozrządu umieszczony na głowicy , OHV- wałek rozrządu umieszczony w głowicy. Jeszcze nikt nie wymyślił wałka rozrządu w bloku silnika , chyba że o czymś nie wiem. A JEDNAK DOBRZE PAMIĘTAŁEM Z LEKCJI SILNIKÓW SZKODA TYLKO ŻE ZAPOMNIAŁEM JAK PRZETŁUMACZYĆ CAŁE SKRÓTY, A TAK NA MARGINESIE WAŁKI W KADŁBIE MIAŁY NP. STARSZE MODELE WARSZAWY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 interesowal mnie kiedys temat wytrzymalosci GA16DE. no i powiem Wam ze wychodzi na to ze ten silnik ma spory margines. podobno jest o wiele bardziej podatny na podnoszenie mocy niz odpowiadajace modele hondy, co wynika m.in. z jego duzej restrykcyjnosci (dobre rezultaty po obrobce glowicy). Widzialem kiedys kompleksow przerobionego GA16DE z kompresorem -> mial kolo 350 na kolach wiec zastanawiajacy sie nad swap'em na SR20 powinni moze troche pomyslec nad rozbudowa GA16tki?? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 zeby rzezbic w nim N/A to sa straszne koszty, dajac turbo musi byc duze cisnienie doladowania i duza sprezara, wiec turbodziura nieunikniona, ja tam jestem zdania ze tylko SWAP na SR20DE a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 zeby rzezbic w nim N/A to sa straszne koszty, dajac turbo musi byc duze cisnienie doladowania i duza sprezara, wiec turbodziura nieunikniona, ja tam jestem zdania ze tylko SWAP na SR20DE a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze ja robiłem obróbkę głowicy wraz z powiększeniem komory spalania pod turbo nie długo zamieszcze wykres z hamownia, choć wynik pewnie nie będzie powalajacy bo silnik jest odprężony, ale warto robić obróbkę głowicy szczególnie w twoim przypadku jeżeli zostaniesz przy N/A, myślę że przyrost po obróbce może wynieść nawet do 15%, dużo da ci doprężenie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 15% to by bylo 20 koni, wydaje mi sie zbyt piekne hehe, to by dalo jakies 160 na Swiatkach + 20 czyli 180, do tego jakis wirus i moze by bylo 190-195 kucy, az mi sie to wydaje nierealne, jakis dodatkowy mod do tego i mogla by peknac bariera 200 koni w N/A czyli 100 z litra :shock: 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 to są takie moje przypuszczenia, zobaczymy jak schamuje autko, w każdym badź razie sporo jest do zrobienia w seryjnej głowicy (można duzo materiału wybrać) poza tym spróbój wypolerować na lustro cały kolektor ssący (oczywiście od środka) 8) razem z przepustnicą i wszystkimi detalami, wiem że to kupe roboty ale u mnie w moto dało przyrost mocy z 152km na 159.........., jak będę miał czas to zrobie to też u siebie w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Dobra dobra a jak to sie ma w 1.6?? Ktos już może robił jakieś ulepszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze powiem szczerze ze tego tematu jeszcze nie przerabialem (za krotko mam auto:) ) ale mimo to uwazam ze SR20DE ma bez watpienia wielki potencjal i przyzwoity przyrost mocy jest nieunikniony... a ile -> moze kiedys sprawdzisz :wink: pzdr!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Dobra dobra a jak to sie ma w 1.6?? Ktos już może robił jakieś ulepszenia? własnie z tego co wiem nikt w klubie nie dłubał porządnie przy tym silniku, czyli wszystko przed tobą! ja bym zaczął od dobrego dolotu i wydechu..............chyba że chcesz od razu turbo 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Wysłąłem zapytanie do kilku firm tuningowych i oto co mi odpisali: EL-TEC: "Kompletny układ wydechowy do Pańskiego samochodu kosztuje u nas około 1400 zł Całość oczywiście ze stali nierdzewnej kwasoodpornej, tłumiki z polerowanej stali nierdzewnej. Tłumiki będą o odpowiedniej budowie i odpowiednio dużej objętości, wypełnione specjalnym nowej generacji wypełniaczem, dzięki temu wszystkiemu - układ wydechowy będzie pomrukiwał jedynie delikatnym basem, a co do mocy, to oczywiście na realny wzrost w granicach od 10% w zwyż można liczyć. To był układ oczywiście bez kolektora, kolektor wydechowy z polerowanej stali nierdzewnej kwasoodpornej to dodatkowy koszt rzędu 1500 zł." tuningbaja: " Układ dolotowy oparty na puszce rezonansowej z filtrem stożkowym to koszt około 600zł. zysk mocy ok 5%" Wierzyć tym procentom hmmmmm 20% to sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 koszty beda duze a w 20% nie wierze, ale wydaje mi sie ze 15% jest osiagalne tylko czy warto wydac 3500. za ta kase mozna lepsze mody zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 myślę na razie o samym wydechu i dolocie, potem dalej kombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 dolot możesz sobie sam zrobić i to o wiele taniej, kup stożek i zrób do niego obudowe i doprowadzenie zimnego powietrza a z nierdzewki możesz wyspawać rure do kolektora ssącego, cały wydech możesz zrobić też taniej, tylko trzeba pojeździć po firmach, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest kupić jakiś dobry tłumik (tłumiki) a same rury to ci byle warsztat tłumikarki dosztukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.