Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wałki rozrządu


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maniek-ol
DOHC - oznacza że ma dwa wałki rozrządu w głowicy (D- duall) OHC - jest to rozrząd z jednym wałkim w głowicy, OHV - rozrząd z wałkiem w bloku silnika

 

Coć Ci się chyba potentegowało? OHC- wałek rozrządu umieszczony na głowicy , OHV- wałek rozrządu umieszczony w głowicy. Jeszcze nikt nie wymyślił wałka rozrządu w bloku silnika , chyba że o czymś nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki nissana seryjnie nie sa zbyt wysilone, nie wiem jak jest w przypadku GA16 ale SR20DE jest bardzo wytrzymaly i ma duze rezerwy jesli chodzi o podnoszenie mocy, mozna z niego wycisnac spokojnie 180 koni i wiecej (bez turbo). honda ma zmienne fazy rozrzadu i wysokoobrotowe silniki, stad przy pojemnosci 1,6 osiaga 160 koni. nissan przy 2.0 na zmiennych fazach ma 204 konie (tylko na rynek japonski). dobrym silnikiem jest tez C20XE opla - 150 koni i 200Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOHC - oznacza że ma dwa wałki rozrządu w głowicy (D- duall) OHC - jest to rozrząd z jednym wałkim w głowicy, OHV - rozrząd z wałkiem w bloku silnika

 

Coć Ci się chyba potentegowało? OHC- wałek rozrządu umieszczony na głowicy , OHV- wałek rozrządu umieszczony w głowicy. Jeszcze nikt nie wymyślił wałka rozrządu w bloku silnika , chyba że o czymś nie wiem.

 

A JEDNAK DOBRZE PAMIĘTAŁEM Z LEKCJI SILNIKÓW :D SZKODA TYLKO ŻE ZAPOMNIAŁEM JAK PRZETŁUMACZYĆ CAŁE SKRÓTY, A TAK NA MARGINESIE WAŁKI W KADŁBIE MIAŁY NP. STARSZE MODELE WARSZAWY :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesowal mnie kiedys temat wytrzymalosci GA16DE. no i powiem Wam ze wychodzi na to ze ten silnik ma spory margines. podobno jest o wiele bardziej podatny na podnoszenie mocy niz odpowiadajace modele hondy, co wynika m.in. z jego duzej restrykcyjnosci (dobre rezultaty po obrobce glowicy).

Widzialem kiedys kompleksow przerobionego GA16DE z kompresorem -> mial kolo 350 na kolach :D wiec zastanawiajacy sie nad swap'em na SR20 powinni moze troche pomyslec nad rozbudowa GA16tki?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby rzezbic w nim N/A to sa straszne koszty, dajac turbo musi byc duze cisnienie doladowania i duza sprezara, wiec turbodziura nieunikniona, ja tam jestem zdania ze tylko SWAP na SR20DE :D

 

a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby rzezbic w nim N/A to sa straszne koszty, dajac turbo musi byc duze cisnienie doladowania i duza sprezara, wiec turbodziura nieunikniona, ja tam jestem zdania ze tylko SWAP na SR20DE :D

 

a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze

 

ja robiłem obróbkę głowicy wraz z powiększeniem komory spalania pod turbo nie długo zamieszcze wykres z hamownia, choć wynik pewnie nie będzie powalajacy bo silnik jest odprężony, ale warto robić obróbkę głowicy szczególnie w twoim przypadku jeżeli zostaniesz przy N/A, myślę że przyrost po obróbce może wynieść nawet do 15%, dużo da ci doprężenie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15% to by bylo 20 koni, wydaje mi sie zbyt piekne hehe, to by dalo jakies 160 na Swiatkach + 20 czyli 180, do tego jakis wirus i moze by bylo 190-195 kucy, az mi sie to wydaje nierealne, jakis dodatkowy mod do tego i mogla by peknac bariera 200 koni w N/A czyli 100 z litra :shock: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są takie moje przypuszczenia, zobaczymy jak schamuje autko, w każdym badź razie sporo jest do zrobienia w seryjnej głowicy (można duzo materiału wybrać) poza tym spróbój wypolerować na lustro cały kolektor ssący (oczywiście od środka) 8) razem z przepustnicą i wszystkimi detalami, wiem że to kupe roboty ale u mnie w moto dało przyrost mocy z 152km na 159.........., jak będę miał czas to zrobie to też u siebie w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a orientujesz sie jak wyglada sprawa z obrobka glowy w 2.0? slyszalem taka wersje ze maja stosunkowo dobre glowice, nie ma sensu powiekszac kanalow i przyrosty nie beda duze

 

powiem szczerze ze tego tematu jeszcze nie przerabialem (za krotko mam auto:) ) ale mimo to uwazam ze SR20DE ma bez watpienia wielki potencjal i przyzwoity przyrost mocy jest nieunikniony... a ile -> moze kiedys sprawdzisz :wink:

 

pzdr!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra a jak to sie ma w 1.6?? Ktos już może robił jakieś ulepszenia?

 

własnie z tego co wiem nikt w klubie nie dłubał porządnie przy tym silniku, czyli wszystko przed tobą! ja bym zaczął od dobrego dolotu i wydechu..............chyba że chcesz od razu turbo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejwra

Wysłąłem zapytanie do kilku firm tuningowych i oto co mi odpisali:

 

EL-TEC: "Kompletny układ wydechowy do Pańskiego samochodu kosztuje u nas około 1400

Całość oczywiście ze stali nierdzewnej kwasoodpornej, tłumiki z polerowanej

stali nierdzewnej.

Tłumiki będą o odpowiedniej budowie i odpowiednio dużej objętości,

wypełnione specjalnym nowej generacji wypełniaczem, dzięki temu wszystkiemu

- układ wydechowy będzie pomrukiwał jedynie delikatnym basem, a co do mocy,

to oczywiście na realny wzrost w granicach od 10% w zwyż można liczyć.

 

To był układ oczywiście bez kolektora, kolektor wydechowy z polerowanej

stali nierdzewnej kwasoodpornej to dodatkowy koszt rzędu 1500 zł."

 

tuningbaja: "

 

Układ dolotowy oparty na puszce rezonansowej z filtrem stożkowym to

koszt około 600zł. zysk mocy ok 5%"

 

 

Wierzyć tym procentom hmmmmm 20% to sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot możesz sobie sam zrobić i to o wiele taniej, kup stożek i zrób do niego obudowe i doprowadzenie zimnego powietrza a z nierdzewki możesz wyspawać rure do kolektora ssącego, cały wydech możesz zrobić też taniej, tylko trzeba pojeździć po firmach, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest kupić jakiś dobry tłumik (tłumiki) a same rury to ci byle warsztat tłumikarki dosztukuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...