Guest basta Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Witam. Od niedawna mam Primerkę P10 z silnikiem 2.0 na wielopunkcie. Wszystko fajnie, tylko zauwazyłem że pali mi jak smok i do tego chyba nie ma takiej mocy jak powinna. Mam tak i na benzynie i na gazie (II generacja). Ostatnio na trasie przy normalniej jeździe wypiła średnio 12l gazu/100km. Później sprawdziłem ją na benzynie i spaliła 9,5l /100km. W mieście to już w ogóle porażka, aż boję się patrzeć. Gazu to łyka gdzieś z 18-20l na setkę.W dodatku nie ciągnie jak na 2 litry przystało, a na autostradzie udało mi się ją rozbujać do 160-170km/h a dalej lipa (na benzynie, bo na gazie to tylko 160km/h). Ogólnie nie znam się na silnikach, ale co może być nie tak? Jutro Primerka jedzie do mechanika, ale wolałbym też poznać teoretyczne przyczyny z innego źródła, bo z mechanikami to nigdy nie wiadomo :wink: Pozdro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 skoro na benzynie tez lipa to moze przeplywka zdechla, moja dwulitrowka leciala w serii licznikowe 215 na plaskim wiec na bank cos nie gra, nawet przyjmujac poprawke ze wgledu na mikser w dolocie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 też mi się zdaje że masz uszkodzony przepływomież powietrza,co przy lpg jest częste.ewentualnie spróbuj zresetować kompa,może jest jakiśbłąd i tryb serwisowy się włączył ps,moja w serii też jeździła 215 km/h[teraz ze 230] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Zrobiłem autodiagnostykę opisaną tu na stronie i błędów nie ma. A i zapomniałem dodać, że sonda lambda była niedawno wymieniana (a zła sonda może podnieść spalanie, prawda?) A o przepływomierzu coś już czytałem, że jak jest walnięty to może dużo palić. Ale że tak słabo leci to też może być jego wina? I jak już, to za ile można go dostać? Oczywiście nie z serwisu 8) Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Aha, no i jak można sprawdzić czy to przepływka?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 ile dałeś za sondę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 No nie ja ją wymieniałem, ale mam rachunek na około 550zł z InterCars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Aha, no i jak można sprawdzić czy to przepływka?? http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=129765#129765 POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Dziś powtórzyłem autodiagnostykę. Nie wiedzieć czemu tym razem wyskoczył mi błąd 12 - masowy czujnik przepływu powietrza... Więc chłopaki, chyba mieliście rację 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 A jednak nie. Po konsultacjach z kolegą Coobciem okazało się, że przepływka jest ok. Kod usterki ja wywołałem grzebiąc przy niej. Skoro przepływka działa dobrze, sonda lambda dobrze, komputer zresetowany, kompresja w silniku jak w nowym... to ja już jestem głupi :? Co prawda wyskoczył mi błąd 34 czujnika spalania stukowego, ale z tego co tu czytałem to nie bardzo ma wpływ na pracę silnika. Chociaż opinie były podzielone, czy ten błąd opóźnia zapłon czy nie? Inna rzecz to stosunkowo niskie wolne obroty na zimnym silniku, za co może odpowiadać ACC, ale to chyba też nijak ma się do spalania? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 zrób analizę spalin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 I na benzynie i na gazie spaliny ponoć dobre, a nawet bardzo (wg mechanikow diagnozujacych) I to mnie dziwi, bo jeżdzę spokojnie i nie wiem skąd takie wielkie spalanie. Np wyniki na gazie: T = 90 C obr = 2760 CO = 0,06% CO2 = 13,60 % O2 = 0,00% HC = 27 ppm lambda = 0,998 W sumie ja tam nie wiem o co w tym chodzi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 faktycznie - silniczek zasilany sprawny, niemal idealnie- masz niskie HC jak na gaz, zastanawia mnie czy nie masz gdzieś przerw w zapłonie - sprawdx jeszcze kble i świece. Potem zrób resecik komputera. Pośmigaj najpierw na benzynie - niech komp sie ułoży. Potem zapodaj gaz i w drogę. Stawiam na błedy w kompie lub ukł zapłonowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest basta Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 No właśnie teraz też zastanawiam się nad zapłonem. A szczególnie nad czujnikiem spalania stukowego. Wyskakuje mi błąd tegoż czujnika (34) i nie wiem dokładnie co to oznacza. Raz czytałem tutaj że to specjanie nie wpływa na pracę a innym razem, że zapłon wtedy zostaje na maxa opóźniony. Tak sobie kombinuję że w takim przypadku mogłoby coś być nie tak. Więc jak to dokładnie jest? I czy trzeba go wymienić, czy wystarczy odciąć (jak to gdzieś pisano) ? Chyba zadzwonie do ASO, może uda się wyciągnąć od nich wartościowe informacje. Ale wątpie :wink: [/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.