Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Problem z centralnym


Guest Candyman
 Share

Recommended Posts

Guest Candyman

Mam problem z centralnym niewiem czy to kwestie tego, że jest zima czy po prostu cos zaczyna się psuć. Sprawa wygląda tak: otwieranie zamka mam z pilota jak złapie mrozik nie moge otworzy dżwi od kierowcy z pilota a kluczyk nawet niechce wejść drzwi od pasażera otwierają się z pilota, ale niechcą się zamknac, jedynie kluczyk działa. Co o tym sądzicie wina centralnego czy to przez mróz?

Link to comment
Share on other sites

Ja tez tak mam :shock: Tylko ze u mnie cala lewa strona nie chce sie otworzyc. Dodam ze tylko na mrozie. W drzwiach kierowcy tak jakby ciezko chodzil a pasazera nawet po otwarciu recznnie sam wraca do pozycji zamknietej. Moze mam silowniki do d..y. Dodam ze sa to titan. Ale z lewej strony tez takie mam i tam dzialaja :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam takiego problemu, ale mam pomysł dlaczego tak może być. Jeśli jest to zamek nieoryginalny, to montując trzeba pamiętać o bardzo ważnej sprawie - siłownik musi być tak zamontowany, aby przekazywał siłę równolegle do wychylenia. Czasami trzeba się troszkę namęczyć, powyginać łącznik i tak zamontować siłownik, aby ta zasada została zachowana. Jeśli tak nie będzie, to siła siłownika może z 4 kg drastycznie zmniejszyć się.

Naturalnym jest, że przy dużym mrozie wszelkie mechanizmy chodzą dużo ciężej i może właśnie dlatego siłownik nie ma wystarczająco dużo "siły" aby otworzyć zamek.

Uff ale się rozpisałem. Jak ktoś nie rozumie to mogę narysować o co mi chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Candyman

Kurde niewiem czy jest orginalny.Bo niemam tego samochodu od nowości na pilocie jest napisane made for nissan :) a i nie dodalem ze drzwi od strony kierowcy nieda się orworzyc nawet od rotka .

Link to comment
Share on other sites

na pilocie jest napisane made for nissan

hmmm skoro jest tak napisane to może jest fabryczny

 

a i nie dodalem ze drzwi od strony kierowcy nieda się orworzyc nawet od rotka .

Może to nie być problem centralnego. Może trzebaby ściągnąć tapicerkę z drzwi i potraktować mechanizm jakimś smarem (np. WD40 - jest w sprayu i mi pomógł już wiele razy - od zamka w drzwiach domu do zamka w micrze)

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

Hehe. I ja mam ten problem!!!!!!!!!!! Mam niefabryczny zamek 5 drzwi no a sytuacja ta sama. całkowice juz zatrzasnęły mi się LT drzwi, a główne nieźle świrują, w zasadzie czasami na mrozie tylko otwierają... Rozgryzłem ten problem. Włączyłem ogrzewanie na maxa skirowane na drzwi i po 10 min cyk, pyk i poszło :D Czasami problem wynika z tego że zamarza wejście na kluczyk - zapalniczka żarowa rozwiązuje problem lub odmrażacz, druga opcja to że na skutek kurczenia się jakiegoś metalu (może tego drutu co ciągnie zamek lub jakiegoś elementu siłownika :lol: )prze zimno blokuje coś i taka heca. Chyba trza wszystko rozmontować kiedy i obejrzeć w razie potrzeby inaczej zamontować siłowniki :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tak przy okazji mechanik który naprawiał mi zamek po mojej uwadze że smarowałem zamek WD-40 powiedział że to była jedna z przyczyn zatarcia zamka !!!!! Wd-40 wypłukał smar który był w mechanizmie i po jakimś czasie było tam sucho.

Link to comment
Share on other sites

Guest Candyman

Psikłem WD-40 i odlokował sie nareszcie nie wchodze do mojej Mikry jak do angielskiego wozu :) . PS jak zdiąć tapicerke z drzwi , chciałbym przesmarować mechanzmy normalnym smarem ?

Link to comment
Share on other sites

a ja mam centralny od 2 tygodni i jestem BARDZO zadowolony :) Jak na razie jeszcze mi nie zamarzł-a autko caly czas na dworze stoi :) Choc przyznam ze tez własnie sie obawialem zamarzania ... Jak na razie odpukac :D

Link to comment
Share on other sites

Moja propozycja to odkręcić boczki drzwi odpiąć cięgna siłownika centralnego i zobaczyć czy się rusza, sprawdzić stan harmonijki gumowej czy aby nie dziurawa jeżeli się rusza to mamy jeden element wyeliminowany następnie trzeba sprawdzić czy są jakieś opory na cięgnie biegnącym od zamka do przełącznika w klamce jeżeli są to należy przesmarować wazeliną techniczną wszystkie widoczne prowadniki, przeguby. Raczej nie psikać WD40 na mechanizmy w drzwiach i do wkładkę zamka ze względu na wypłukanie fabrycznego smaru.

 

Pamiętajmy o tym że w drzwiach w środku zawsze jest wilgoć ze względu na spływającą wodę po szybie więc bardzo istotne jest odpowiednie zainstalowanie siłownika tak aby ewentualna woda nie kapała na niego.

 

Koszt nowego siłownika na Allegro to około 10zł więc nie ma co kombinować.

Link to comment
Share on other sites

Guest Candyman

Jak tylko uda mi się otworzyć drzwi to odkręcę tapicerkę i posprawdzam, bo nie uśmiecha mi się wchodzenie przez cała zimę drzwiami od pasażera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...