Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PROJEKT N14 TURBO UKOŃCZONY


szopen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciejka_sz
No to Maciej musimy zacząć kombinować... Ja przez ten wolny czas zrobiłem u siebie wszystko co chciałem, a nawet więcej... Mam też koncepcję na zimny dolot, dzięki któremu nie trzeba nic kombinować przy aku... Ale to w nas tygu jak porobie foty z kreseczkami dorobionymi w paintie ;)

Eeee.. to spoko. Zrob jakies zdjecia bo ja nawet nie wiem jak ta Twoja fura wyglada. Zakombinowales cos z tylnymi heblami? Daj znac co i jak i zrob foty. Uturbiac bedziemy w nowym roku..... tzn mozemy zaczac juz za... 7,5h! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--
No to Maciej musimy zacząć kombinować... Ja przez ten wolny czas zrobiłem u siebie wszystko co chciałem, a nawet więcej... Mam też koncepcję na zimny dolot, dzięki któremu nie trzeba nic kombinować przy aku... Ale to w nas tygu jak porobie foty z kreseczkami dorobionymi w paintie ;)

Eeee.. to spoko. Zrob jakies zdjecia bo ja nawet nie wiem jak ta Twoja fura wyglada. Zakombinowales cos z tylnymi heblami? Daj znac co i jak i zrob foty. Uturbiac bedziemy w nowym roku..... tzn mozemy zaczac juz za... 7,5h! :twisted:

 

 

 

ALE MEGA OFF-TOPEM POJECHALISCIE ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy jak widać zaufali podatności na tego typu modyfikacjie w swoich SR20... PS. to nie Honda te silniki stworzona z myślą o doturbieniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc male sprostowanie :

-doladowanie jest na poziomie 0,6 bara ,

-moc maksymalna 225 KM przy 7000 obr/min ,

-moment obrotowy 262 Nm przy 5500 obr/min

 

tloki seryjne , odprężenie silnika zrobiono poprzez dorobienie specjalnej blachy miedzianej pod glowice. dodatkowe wtryski wlaczaja sie w momencie pojawienia sie nadciśnienia w kolektorze dolotowym. Aha , co najciekawsze wystarcza w zupelności seryjna pompa paliwowa z GTi.

 

Aha , więcej dmuchać nie będzie bo nigdzie nie znalezliśmy tloków i korbowodów do tego silnika.A poza tym auto ma zachować żywotność silnika i sluży do jazdy na codzień. Przy wyższym doladowaniu byly problemy z EGT co wiadomo czym grozi. dlatego również odcięcie zaplonu ustawiono na 7000 obr/min

 

A teraz wykresiki:

 

http://i35.photobucket.com/albums/d175/szo...5/page-0002.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d175/szo...5/page-0001.jpg

 

Dane po szóstym , ostatecznym strojeniu

 

A jeszcze dane z G-techa:

 

0-100 : 5,88 s

0-400m: 14,54 przy 170km/h

(zimowe opony 14'')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze dane z G-techa:

 

0-100 : 5,88 s

0-400m: 14,54 przy 170km/h

(zimowe opony 14'')

 

jak zwykle mega optymistyczne dane :lol:

 

dokladnie..jak pisal Gio...wsszystko jest w zasiegu reki

ps: seryjne graty sa wstanie wytrzymac wiecej niz 0,6 bara....

ale jessli macie problemy z egt to wspolczuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--

przede wszystkim , bylo wyraznie napisane ze silnik SR18DE a nie SR20 , tak wiec kutych z JE nie ma dla 1.8 , chyba ze robienie `custom`owych a to juz koszta.

 

Wyzsze doladowanie odpada bo jak napisali, maja wtryski z n/a i dodatkowy w kolektorze ssacym , dlatego wystarcza seryjna pompa paliwa.

 

U mnie bylo inaczej, tez pierwszy raz stroilem na seryjnej pompie ale powyzej 4800 rpm niestety egt bylo juz za wysokie, po prostu pompa nie wydalala z cisnieniem na wieksze wtryski.

 

A co do uzyskanych czasow, to zapewniam ze baaaaardzo realne, jestem pewien w 100% ze takie kreci ten nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tlokow to mozna ostatecznie powiekszyc blok i wrzucic z 2.0

 

w SR18DE sa 2 walki, pytanie tylko czy dzwigienki maja rolki, bo jesli nie to jest ryzyko ze walki sie szybko wytra i trzeba bedzie posylac do regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim , bylo wyraznie napisane ze silnik SR18DE a nie SR20 , tak wiec kutych z JE nie ma dla 1.8 , chyba ze robienie `custom`owych a to juz koszta.

 

Wyzsze doladowanie odpada bo jak napisali, maja wtryski z n/a i dodatkowy w kolektorze ssacym , dlatego wystarcza seryjna pompa paliwa.

 

U mnie bylo inaczej, tez pierwszy raz stroilem na seryjnej pompie ale powyzej 4800 rpm niestety egt bylo juz za wysokie, po prostu pompa nie wydalala z cisnieniem na wieksze wtryski.

 

A co do uzyskanych czasow, to zapewniam ze baaaaardzo realne, jestem pewien w 100% ze takie kreci ten nissan.

wiesz mysle ze taniej bylo by zrobienie strokera na 2,0 niz customowe tloki ;) poza tym w swoim podpise ma 2,0 a nie 1,8 stad mooj blad. a tak w ogoole czy ktos poroownywal oba te silniki??moze rooznia sie tylko skokiem tloka a srednica jest ta sama ;) i wtedy to juz mniej zabawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykresie widać że turbina coś pożno wkracza do dzieła - pomiary byly na bezwładnosciówce ?

 

Ps. juz w poprzednich postach pisałem że różnica miedzy SR18DE i SR20DE jest wylko w tlokach, SR18 ma o średnicy 82,5mm więc nie widze problemu żeby go porównać do SR20DE i zapodać własnie od niego kute tloki... Wtedy by się miało pełnowartosciowe SR20DE :)

 

Pss. moge udostępnić całego SR20DE do pamirów itd.. mam blok golasa więc zapraszam.

 

Osiągi jak najbardziej wydają się być realne... ciekawi mnie tylko jak się bedzie z wytrzymałością tej podkładki wykonanej z miedzi do odpręzenia, z doświadczenie zdobytego w KSRmotorsport moge poweidzieć że wykonane te podkladki z miedzi totalnie się nie sprawdzały powyzej bar doladowania się "rozchodziły" i puszczały.

 

AAAAAa jeszcze jedno mnie cholernie ciekawi jakie było EGT ?? Bo coś mi się wydaje że moj motor mogl ladnie po d*pie dostać - po pomiarach z hamowni na 0,5 bara (201km i 273Nm) zaczałem dmuchać 0,6 bara, dodam że mam dopręzony motor z standardowcyh 9,5:1 do 10,3:1 co nie jest kozystne w Turbo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykresie widać że turbina coś pożno wkracza do dzieła - pomiary byly na bezwładnosciówce ?

 

Ps. juz w poprzednich postach pisałem że różnica miedzy SR18DE i SR20DE jest wylko w tlokach, SR18 ma o średnicy 82,5mm więc nie widze problemu żeby go porównać do SR20DE i zapodać własnie od niego kute tloki... Wtedy by się miało pełnowartosciowe SR20DE :)

 

Pss. moge udostępnić całego SR20DE do pamirów itd.. mam blok golasa więc zapraszam.

 

Osiągi jak najbardziej wydają się być realne... ciekawi mnie tylko jak się bedzie z wytrzymałością tej podkładki wykonanej z miedzi do odpręzenia, z doświadczenie zdobytego w KSRmotorsport moge poweidzieć że wykonane te podkladki z miedzi totalnie się nie sprawdzały powyzej bar doladowania się "rozchodziły" i puszczały.

 

AAAAAa jeszcze jedno mnie cholernie ciekawi jakie było EGT ?? Bo coś mi się wydaje że moj motor mogl ladnie po d*pie dostać - po pomiarach z hamowni na 0,5 bara (201km i 273Nm) zaczałem dmuchać 0,6 bara, dodam że mam dopręzony motor z standardowcyh 9,5:1 do 10,3:1 co nie jest kozystne w Turbo :roll:

 

kUBA TERAZ MASZ MOŻLIWOSC GO ROZEBRAC, TO ZRÓB TO, ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ TŁOKI, CZY SĄ LEKKO PODTOPIONE, WIESZ JAK WYGLĄDAŁY MOJE CO ZOSTAŁY W KSR :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz nawet mnie nie strasz :wink:

CZapkę zdejmę jak trzeba będzie więcej dmuchać, puki co kompresja jest rowna :D

 

PS. BRT będzie mieć wkrótce spejclny przyrząd - sonde ktorą bedzie się wsadzać w swiece zaplonową i bedzie mozna sobei obejrzeć dokaldnie jak się mają nasze tłoki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,88s na takiego nissana to nie jest hura optymizm :) tak samo jak 14,54 na 1/4... w koncu ja robie swoimi 160KM 14,6, wiec nawet mysle ze z turbo mozna lekka reka lepsze osiagi zalatwic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami ale weź pod uwagę że nieco jest inna masa tego Turbo Sunnego GTI :D

 

Co z tego ze ma 70 koni więcej od CIebie ale pewno z 200kg więcej warzy od twojego wymiatacza N/A :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak :) zeby mnie nikt zle nie zrozumial - bardzo podoba mi sie ten projekt, i mysle ze z tego autka przy tylu koniach daloby sie wycisnac sporo lepsze osiagi... chociaz juz teraz sa calkiem w porzadku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--

naprawde, nie ma porownania jesli chodzi o jazde n/a a turbo, z tego co widzialem na zdjeciach to turbo sunny jest tez wypruty w srodku wiec na pewno duzo wiecej nie wazy, zapewniam ze czas na 1/4 na torze z pomiarem foto bylby duzo lepszy, bo momentem zjada `zwykle` 2.0 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wypruty, ta podloga dorobiona wazy pewnie tyle samo co wyjeta kanapa :) aczkolwiek wyglada bardzo ladnie i schludnie, nie to co blacha u mnie. Bardzo ciekawy projekt i sam sie na chwile zarazilem takim soft turbo... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...