Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wywalilem kata, jest fajnie ale...


INC
 Share

Recommended Posts

po wycieciu kata i wspawaniu ladnego kawalka chromowanej rury :D jest super, moze to tylko moje wrazenia ale biorac pod uwage to ze kat byl zpachany na maksa to moze cos w tym jest... przee wszystkim polepszyl sie dol. szybciej zaczyna sie zbierac, a dawniej przy wyprzedzaniu czasem musialem do 3 redukowac a teraz na 4 od 2500 czuc ze przyspiesza :D ale przy wykrecaniu kata z mechaniorem znalezlismy problem :/ strasznie duzo tam jakiegos czarnego syfu :/ chyba nagar... ale tam tego nie powinno byc ... powino byc jasniutko z tego co wiem... czego to moze byc wina ?? bo pewnie cos z zaqplonem :/... przede wszystkim musze podjechac do coobcia na korekte zaplonu :D (mialem coobciu do ciebie dzwonbic ale narazie nie mam czasu :( sesja... :/ jak by co to zadzwonie) czy to cos pomoze ?? czy wrzucic swiece o wyzszej cieplocie ??

silnik 1.4, alma z 97roku przebieg 133000 bez gazowni :D

Link to comment
Share on other sites

a jak z dzwiękiem?

spaliny badałes?

 

na przeglądach mechanik patrzy ze nie ma kata to nara czy patrzy ze nie ma akta ale spaliny w porządku to przechodzi dalej.

nie mówi tu o znajomych mechanikach ;)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że jaśniutko to może być jakbyś jeździł przeważnie na dłuższych odcinkach. U mnie to nawet końcówka tłumika jest "okopcona".

P.S. Zmienił się dzwięk wydechu?

O widzę, że kolego mnie z pytaniem o sound wyprzedził. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że jaśniutko to może być jakbyś jeździł przeważnie na dłuższych odcinkach. U mnie to nawet końcówka tłumika jest "okopcona".

P.S. Zmienił się dzwięk wydechu?

 

nic a nic sie nie zmienil :) moze dlatego ze jest superszczelne :) ma sie dobrego mechanike :P troszke teraz mi tylko koncowy brzeczy ale to sie spodziewalem tego ze jak pojdzie wieksze cisnienie to zacznie sie sypac bo stary jest :P juz troche go od spodu rdza lapie...

co do przegladow... to jak pojade do jakiego s niekumatego co rzadko nissany widuje to sie nawet nie skapnie ze nie ma kata bo wszystko jest zrobione jak by fabrycznie bylo :D

a ostatecznie sie pojedzie do znajomegfo i luzik...

ps. w ytez macie za katem cos co jak strumienica wyglada ?? :D

ps2. spalin nie badalem ;] pojade jak jeszcze EGR wywale :D najwyzej sie bede meczyc z przegladami ;)

Link to comment
Share on other sites

a jak przegląd? Nie przejdziesz go jak ci zmierzą spaliny. to samo będzie na drodze jak cie policja zatrzyma i przyjdzie im do łba, badać spaliny.

Link to comment
Share on other sites

a jak to jest z zapłonem?

u mnie autko przy obrotach do 3tys., jak sie ściąga nogę z gazu to szarpie( na zimnym mocniej) a tak od 4tys jest okey?

czy to zapłon? /żadnej gazowni nigdy nie miałem./

Link to comment
Share on other sites

biorac pod uwage ze u mnie kat byl prawie calkowicie zapchany i przeszedl przeglad bez problemu to czemu ma niby nie przejsc teraz ?? inni daja rade to czemu nie :)

 

co do pytania alfa to u mnie nic nie szarpie :)

Link to comment
Share on other sites

Z katem czy bez - spaliny (analiza wyjdzie tak samo) - analiza spalin nie jest miernikiem sprawności kata tylko sprawności silnika. Jak silnik rozregulowany to i nowiuski kat nie pomoże. Wywalenie kata - jest nie do wykrycia przez analizator spalin na 100 %.

Link to comment
Share on other sites

Z katem czy bez - spaliny (analiza wyjdzie tak samo) - analiza spalin nie jest miernikiem sprawności kata tylko sprawności silnika. Jak silnik rozregulowany to i nowiuski kat nie pomoże. Wywalenie kata - jest nie do wykrycia przez analizator spalin na 100 %.

to w tej sytuacji po co montować w ogóle katalizatory? Czy z nim czy bez niego spaliny są takie same, więc na grzyb to? nie szkoda pieniędzy producentom?

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

p_flori miał chyba na myśli że nasze normy spalin są na tyle mało rygorystyczne, że porządnie pracujący nowoczesny silnik spełni je nawet bez katalizatora

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? :| bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie...

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78
jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? :| bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie...

 

:shock: przecież o odcięciu decyduje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika. Może dźwięk się nieco zmienił + polepszyła dynamika i wydaje Ci się :)

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? :| bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie...

 

:shock: przecież o odcięciu decyduje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika. Może dźwięk się nieco zmienił + polepszyła dynamika i wydaje Ci się :)

 

 

tzn chodzi o to ze zauwazylem to jak patrzylem na obrotmoierz :D:D

no nic ;] niewazne i tak rzadko go tam dookrecam :P a co do dzwieku to sie wogole nie zmienil jak pisalem :) a dynamika o wieeeeele lepsza. wreszcie do 3 nie musze redukowac przy wyprzedzaniu :D tylko na 4 od 2,5 sie ladnei zbiera

Link to comment
Share on other sites

a ja nie mam w dowodzie wpisanego kata :D , więc i z przeglądami nie będe miał problemu. Jak tylko odbiore auto z warsztatu to i mój kat ląduje na śmietniku. Elo

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
a ja nie mam w dowodzie wpisanego kata :D , więc i z przeglądami nie będe miał problemu. Jak tylko odbiore auto z warsztatu to i mój kat ląduje na śmietniku. Elo

to go kupie od ciebie ;)))

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
jak sam go wytniesz i wstawisz mi rurke z nierdzewki od kolektora do tylnego tłumika (rure dam sam fi 50) to Ci go oddam gratis :wink:
hehhh dobre

nie mam sprzetu do tego typu zabiegow :))

Link to comment
Share on other sites

moja P10 ka juz 5 lat bez kata, chłopcy na każdym przeglądzie podpinają analizator - robią wydruk i walą pieczątke w dowód - spaliny są OK.

Link to comment
Share on other sites

moja P10 ka juz 5 lat bez kata, chłopcy na każdym przeglądzie podpinają analizator - robią wydruk i walą pieczątke w dowód - spaliny są OK.

Bo masz nowe auto zapewne z małym przebiegiem i z dobrymi ustawieniami kompa. Moja mamuśka Peugeotem 406 też nie miała rzadnych problemów bez kata na przeglądach, ale ja myśle, że mógłbym już mieć, bo lata i przebieg mojej setki robią swoje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Misiek_okecie

Jak sie ktos boi o przeglady to niech zrobi atrape kata i tyle...... A urzadzenia do kontroli emisji spalin sa tak samo rozregulowane jak fury ktore przechadza przeglady. Juz za pare miesiecy przeglad Almery, zobacze czy przejdzie bez dobrowolnej oplaty egzaminacyjnej :D

Link to comment
Share on other sites

przejdzie -przejdzie- to co mierzy standardowy analizator spalin to CO CO2, O2, HC i wartość lambda, tyle jest wymagane przepisami, niektóre jeszcze dodatkowo mierzą NO (spece od blokowania EGR - mogą tutaj cos powiedzieć na ten temat). W/w parametry przedewszystkim oceniaja sprawność silnika, czyli jego zdolność przepalania paliwa w stosunku do powietrza zadanego. Kat w niczym tu nie pomoże, jak silnik rozregulowany, lub zniszczony. Jesli silnik spala prawidłowo - z katem czy bez - spaliny zmieszczą sie w normie. Kat nie dopali przecież CO, bo niby jak? Jedynie co może być podniesione po wywaleniu kata to HC i to nie zawsze, ale z powodu jednego parametru nikt sie nie dopieprzy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...