INC Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 po wycieciu kata i wspawaniu ladnego kawalka chromowanej rury jest super, moze to tylko moje wrazenia ale biorac pod uwage to ze kat byl zpachany na maksa to moze cos w tym jest... przee wszystkim polepszyl sie dol. szybciej zaczyna sie zbierac, a dawniej przy wyprzedzaniu czasem musialem do 3 redukowac a teraz na 4 od 2500 czuc ze przyspiesza ale przy wykrecaniu kata z mechaniorem znalezlismy problem :/ strasznie duzo tam jakiegos czarnego syfu :/ chyba nagar... ale tam tego nie powinno byc ... powino byc jasniutko z tego co wiem... czego to moze byc wina ?? bo pewnie cos z zaqplonem :/... przede wszystkim musze podjechac do coobcia na korekte zaplonu (mialem coobciu do ciebie dzwonbic ale narazie nie mam czasu sesja... :/ jak by co to zadzwonie) czy to cos pomoze ?? czy wrzucic swiece o wyzszej cieplocie ?? silnik 1.4, alma z 97roku przebieg 133000 bez gazowni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 a jak z dzwiękiem? spaliny badałes? na przeglądach mechanik patrzy ze nie ma kata to nara czy patrzy ze nie ma akta ale spaliny w porządku to przechodzi dalej. nie mówi tu o znajomych mechanikach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Wydaje mi się że jaśniutko to może być jakbyś jeździł przeważnie na dłuższych odcinkach. U mnie to nawet końcówka tłumika jest "okopcona". P.S. Zmienił się dzwięk wydechu? O widzę, że kolego mnie z pytaniem o sound wyprzedził. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 3, 2006 Author Share Posted January 3, 2006 Wydaje mi się że jaśniutko to może być jakbyś jeździł przeważnie na dłuższych odcinkach. U mnie to nawet końcówka tłumika jest "okopcona".P.S. Zmienił się dzwięk wydechu? nic a nic sie nie zmienil moze dlatego ze jest superszczelne ma sie dobrego mechanike troszke teraz mi tylko koncowy brzeczy ale to sie spodziewalem tego ze jak pojdzie wieksze cisnienie to zacznie sie sypac bo stary jest juz troche go od spodu rdza lapie... co do przegladow... to jak pojade do jakiego s niekumatego co rzadko nissany widuje to sie nawet nie skapnie ze nie ma kata bo wszystko jest zrobione jak by fabrycznie bylo a ostatecznie sie pojedzie do znajomegfo i luzik... ps. w ytez macie za katem cos co jak strumienica wyglada ?? ps2. spalin nie badalem ;] pojade jak jeszcze EGR wywale najwyzej sie bede meczyc z przegladami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 a jak przegląd? Nie przejdziesz go jak ci zmierzą spaliny. to samo będzie na drodze jak cie policja zatrzyma i przyjdzie im do łba, badać spaliny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alf Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 a jak to jest z zapłonem? u mnie autko przy obrotach do 3tys., jak sie ściąga nogę z gazu to szarpie( na zimnym mocniej) a tak od 4tys jest okey? czy to zapłon? /żadnej gazowni nigdy nie miałem./ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 biorac pod uwage ze u mnie kat byl prawie calkowicie zapchany i przeszedl przeglad bez problemu to czemu ma niby nie przejsc teraz ?? inni daja rade to czemu nie co do pytania alfa to u mnie nic nie szarpie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Z katem czy bez - spaliny (analiza wyjdzie tak samo) - analiza spalin nie jest miernikiem sprawności kata tylko sprawności silnika. Jak silnik rozregulowany to i nowiuski kat nie pomoże. Wywalenie kata - jest nie do wykrycia przez analizator spalin na 100 %. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Z katem czy bez - spaliny (analiza wyjdzie tak samo) - analiza spalin nie jest miernikiem sprawności kata tylko sprawności silnika. Jak silnik rozregulowany to i nowiuski kat nie pomoże. Wywalenie kata - jest nie do wykrycia przez analizator spalin na 100 %. to w tej sytuacji po co montować w ogóle katalizatory? Czy z nim czy bez niego spaliny są takie same, więc na grzyb to? nie szkoda pieniędzy producentom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 p_flori miał chyba na myśli że nasze normy spalin są na tyle mało rygorystyczne, że porządnie pracujący nowoczesny silnik spełni je nawet bez katalizatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie... :shock: przecież o odcięciu decyduje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika. Może dźwięk się nieco zmienił + polepszyła dynamika i wydaje Ci się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 jeszcze jedno ciekawe... czy po wywaleniu kata moze sie przesunac odcinka ?? bo cos mi sie tak wydaje ze dalej jest odciecie... :shock: przecież o odcięciu decyduje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika. Może dźwięk się nieco zmienił + polepszyła dynamika i wydaje Ci się tzn chodzi o to ze zauwazylem to jak patrzylem na obrotmoierz :D no nic ;] niewazne i tak rzadko go tam dookrecam a co do dzwieku to sie wogole nie zmienil jak pisalem a dynamika o wieeeeele lepsza. wreszcie do 3 nie musze redukowac przy wyprzedzaniu tylko na 4 od 2,5 sie ladnei zbiera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 a ja nie mam w dowodzie wpisanego kata , więc i z przeglądami nie będe miał problemu. Jak tylko odbiore auto z warsztatu to i mój kat ląduje na śmietniku. Elo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 a ja nie mam w dowodzie wpisanego kata , więc i z przeglądami nie będe miał problemu. Jak tylko odbiore auto z warsztatu to i mój kat ląduje na śmietniku. Elo to go kupie od ciebie )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 jak sam go wytniesz i wstawisz mi rurke z nierdzewki od kolektora do tylnego tłumika (rure dam sam fi 50) to Ci go oddam gratis :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 jak sam go wytniesz i wstawisz mi rurke z nierdzewki od kolektora do tylnego tłumika (rure dam sam fi 50) to Ci go oddam gratis :wink:hehhh dobrenie mam sprzetu do tego typu zabiegow ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 moja P10 ka juz 5 lat bez kata, chłopcy na każdym przeglądzie podpinają analizator - robią wydruk i walą pieczątke w dowód - spaliny są OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 moja P10 ka juz 5 lat bez kata, chłopcy na każdym przeglądzie podpinają analizator - robią wydruk i walą pieczątke w dowód - spaliny są OK. Bo masz nowe auto zapewne z małym przebiegiem i z dobrymi ustawieniami kompa. Moja mamuśka Peugeotem 406 też nie miała rzadnych problemów bez kata na przeglądach, ale ja myśle, że mógłbym już mieć, bo lata i przebieg mojej setki robią swoje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Napisał że jego P 10 a nie N 16... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_okecie Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Jak sie ktos boi o przeglady to niech zrobi atrape kata i tyle...... A urzadzenia do kontroli emisji spalin sa tak samo rozregulowane jak fury ktore przechadza przeglady. Juz za pare miesiecy przeglad Almery, zobacze czy przejdzie bez dobrowolnej oplaty egzaminacyjnej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 przejdzie -przejdzie- to co mierzy standardowy analizator spalin to CO CO2, O2, HC i wartość lambda, tyle jest wymagane przepisami, niektóre jeszcze dodatkowo mierzą NO (spece od blokowania EGR - mogą tutaj cos powiedzieć na ten temat). W/w parametry przedewszystkim oceniaja sprawność silnika, czyli jego zdolność przepalania paliwa w stosunku do powietrza zadanego. Kat w niczym tu nie pomoże, jak silnik rozregulowany, lub zniszczony. Jesli silnik spala prawidłowo - z katem czy bez - spaliny zmieszczą sie w normie. Kat nie dopali przecież CO, bo niby jak? Jedynie co może być podniesione po wywaleniu kata to HC i to nie zawsze, ale z powodu jednego parametru nikt sie nie dopieprzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.