Guest Ivo Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 Cześć Od kiedy zmieniłem opony na zimowe daje się słyszeć lekkie tarcie z tylniego koła. Dziej się tak przy hamowaniu. W warsztacie otworzyli mi bęben i stwierdzili, że to cylinderki hamulcowe bo są już nieszczelne, przeciekają i stąd te dźwięki. Wymieniłem cylinderki w Feu Vercie( tak przy okazji ostatni raz u nich jestem, mechanicy w porządku ale kierownik straszny naciągacz, nieważne ) zapłaciłem 280 zł i...i dalej trze. Jeżeli macie jakieś sugestie to bardzo proszę. Pozdrawiam Ivo Primera P11, 1.6, 99 rok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRENEUSZKA Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Spróbuj zamienić koła.Powiedzmy przednie załóż na tył i odwrotnie.Jesli to nie pomoże to wjedź na kanał podnieś tył na lewarku i zdejmij koło i dokładnie obejrzyj czy nic nie obciera podczas obracania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 jedź z reklamacją. Usterka nieusunięta to się należy ponowna naprawa za friko. Jak kierownik będzie smęcić - idź do szefa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRENEUSZKA Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Masz rację CORNHOLIO skoro skasowali kase za naprawę to w ramach gwarancji mają to usunąć bez żadnego ale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s900 Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Zgadzam sie ze powiniennes pojechac do tego warsztaru i .... ale mowisz ze jest to slyszalne po zmianie kol na zimowe a jaki rozmiar opon masz teraz zalozony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzykacz Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Możliwe że poprostu korozja i inne zanieczyszczenia się zbierają na elementach hamujących. W przypadku ham. bębnowych często brudy i korozja zalegają wewnątrz bębna. Przyczyna szumienia przy tarciu może być też odklejenie okładzin od szczęk. W ham. tarczowych zdarza się, że prowadnice klocków są zanieczyszczone i klocki nie cofają się do końca trąc po tarczy nieustannie. Identyczne objawy pojawiają się przy zapieczonych cylinderkach, no chyba że stanęły w pozycji "do jazdy" to wówczas takie koło nie hamuje wcale i auto ściąga przy hamowaniu. Mój typ: dokładnie wyczyścić hamulce i będzie ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajo159 Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Możliwe że poprostu korozja i inne zanieczyszczenia się zbierają na elementach hamujących. W przypadku ham. bębnowych często brudy i korozja zalegają wewnątrz bębna. Przyczyna szumienia przy tarciu może być też odklejenie okładzin od szczęk. W ham. tarczowych zdarza się, że prowadnice klocków są zanieczyszczone i klocki nie cofają się do końca trąc po tarczy nieustannie. Identyczne objawy pojawiają się przy zapieczonych cylinderkach, no chyba że stanęły w pozycji "do jazdy" to wówczas takie koło nie hamuje wcale i auto ściąga przy hamowaniu. Mój typ: dokładnie wyczyścić hamulce i będzie ok. Cześć mam Primere 1,8 benzyna P12.v 2002 r. Czułem opór przy cofaniu rozebrałem lewy tylny zacisk, klocki na prowadnicach ok, ale zablokowany jest tłoczek... w tej chwili zacisk jest połączony tylko z autem przewodem doprowadzającym płyn hamulcowy. zaciskiem stolarskim nie da się wcisnąć tłoczka ani drgnie, tym samym nie założę zacisku z powrotem. Pryskałem WD40, tłoczek mam prawie cały na wierzchu, nie jest skorodowany. Jaka jest przyczyna\a ze tłoczek się zablokował ? Będę wdzięczny za poradę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karton95 Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 Najlepiej cały zacisk rozebrać na cześci pierwsze Tak to gdybanie nie wiadomo o czym. Otworzysz to zobaczysz. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Myślę, że od stycznia zdążył to zrobić, nie czekając na podpowiedz pół roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorzelniax Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Zgadzam się z innymi, że powinieneś jechać do tego warsztatu gdzie było to naprawiane. Oni powinni Ci to zrobić od ręki i nie brać za to żadnych pieniędzy. Ja ostatnio sam wymieniałem sobie hamulce tarczowe oraz klocki i wszystko pracuje bardzo dobrze. Jeśli ktoś chciałby samemu wykonać takie prace to polecam przeczytać najpierw artykuł na iparts http://www.iparts.pl/artykuly/jak-wymienic-tarcze-hamulcowe,82.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.