Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Cześć Od kiedy zmieniłem opony na zimowe daje się słyszeć lekkie tarcie z tylniego koła. Dziej się tak przy hamowaniu. W warsztacie otworzyli mi bęben i stwierdzili, że to cylinderki hamulcowe bo są już nieszczelne, przeciekają i stąd te dźwięki. Wymieniłem cylinderki w Feu Vercie( tak przy okazji ostatni raz u nich jestem, mechanicy w porządku ale kierownik straszny naciągacz, nieważne ) zapłaciłem 280 zł i...i dalej trze. Jeżeli macie jakieś sugestie to bardzo proszę. Pozdrawiam Ivo Primera P11, 1.6, 99 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Miałem podobny przypadek. Też coś zaczęło trzeć w tylnym kole. Otworzyliśmy bębny i nic, niby wszystko OK. No to zakładamy bęben żeby szukać gdzie indziej, a tu pyk i okładzinka się przesuwa przy wpychaniu bębna. Odkleiła się małpa i troche się przesunęła przy hamowaniu a nie było tego widać. Tak że sprawdź okładziny nie tylko wzrokowo ale przykładając do nich trochę siły, bo może tylko wygląda że jest na swoim miejscu i trochę się trzyma a przy hamowaniu się przesuwa. A poza tym, to po co wymieniać całe cylinderki. Jeśli podciekają, to znaczy że uszczelki-pierścienie na nich są do wymiany. Nic innego tam do zepsucia nie ma. Można kupić taki zestaw naprawczy z kompletem gumek za małe pieniądze. Ja właśnie tak zrobiłem bo trochę podciekał jeden i jak na razie po 30000km jest suchutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Dzięki za odpowiedź, szczerze mówiąc nie znam się za bardzo i nie wiem o jakie okładziny Ci chodzi. Co do naprawy w warsztacie powiedzieli, że takich rzeczy się już nie naprawia. A ja dałem się zrobić -))) Pozdrawiam Ivo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Oczywiście miałem na myśli okładziny hamulcowe - czyli to co dociska do bębna wywołując opory tarcia - inaczej mówiąc główny element odpowiadający za hamowanie z tyłu. Odpowiednik klocków hamulcowych w ukłądzie z tarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 oki dzięki wielkie Ivo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 A tak przy okazji, za komplet okładzin DELPHI z wymianą w 2003 roku zapłaciłem 180 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało, bo to wszystko o czym pisałem było w trasie i jak tylko trzeć zaczeło to zajechałem do pierwszego lepszego warsztatu więc wziąłem co mieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Poczekam na duży przegląd i sobie wymienie a cylinderki miały 7 lat i ciekły więc dobrze im wyszło, w końcu to hamulce. Ivo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Jeżeli jak pisałeś wcześniej - nadal Ci coś trze - a może to byc odklejona okłądzina - to nie czekaj na przegląd tylko sprawdź to szybko koniecznie, bo jak się przesunie to może zablokować nagle jedno koło. Wtedy może być dramat - w końcu to hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 ale jak może być odklejona okładzina skoro mechanik rozkręcił cały bęben i zluzował okładziny by wyjąć cylinderki. Potem całość skręcił. Raczej niemożliwe Ivo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Ja sobie tak gdybam, bo miałem coś podobnego, ale skoro były ściągane szczęki (faktycznie żeby się dostać do cylinderka to trzeba) to okłądzina by raczej odpadła gdyby puściło mocowanie. A tam gdzie napisałem komplet okłądzin DELPHI miałem oczywiście na myśli komplet szczęk z okładzinami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ivo Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 nieważne -))) jeszcze 3 tysiące i duży przegląd. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Ivo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.