Guest benix Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 mam problem. w sobote jechalem do NL. przed wyjazdem sprawdizlem plyny itp. po 60km od granicy zagotowala mi sie woda. wskazowka byla przed czerwonym polem. odkrecilem wlew i unioslo sie bardzo duzo pary. zaczelo do tego pluc plynem. poczekalem troche i wlalem kilak litrow wody. postanowilem wrocic do domu. co 20 km wlewalem 4litry wody. i tak dojechalem do domu. podczas drogi zorientowalem sie ze zbiorniczek wyrownawczy ma dziure. wszytsko wskazywalo ze powodem jest wada tego pojemnika. dzis u mechanika powiedziano mi ze to moze byc uszczelka pod glowica. wpierw chcialbym wymienic zbiorniczek. tylko zachodzi podejrzenie ze moj nie jest oryginalny. przeszukalem internet w poszukiwaniu tego pojemnika i nici. moglby ktos opisac jak wyglada oryginalny , badz moze zrobic zdjecie swego i wrzucic . z gory dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bercik Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 almera N15 ma taki sam zbiorniczek jak sunny N14. jakby co to mam takie zbiorniczki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benix Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 ok, to fajnie. ile za zbiorniczek chcesz ?? nowy czy uzywany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bercik Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 uzywany 30zł i w bardzo ładnym stanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benix Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 dam znac w najblizszym czasie.dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Z tego co wiem, to w układzie chłodzenia nie powinno stosować się wody. Nie tylko dlatego, że zamarza ale także dlatego, że wrze w temp. 100 stopni, nie wolno też dolewać płynu ani otwierać zbiornika wyrównawczego gdy silnik jest gorący. Ponadto ten układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i wydje mi się, że sporo ryzykowałeś jadąc z nieszczelnym zbiorniczkiem wyrównawczym. Mogło dojść do przegrzania silnika, a wlewanie tak dużych ilości zimnej wody mogło doprowadzić nawet do pęknięcia bloku silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benix Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Z tego co wiem, to w układzie chłodzenia nie powinno stosować się wody. Nie tylko dlatego, że zamarza ale także dlatego, że wrze w temp. 100 stopni, nie wolno też dolewać płynu ani otwierać zbiornika wyrównawczego gdy silnik jest gorący. Ponadto ten układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i wydje mi się, że sporo ryzykowałeś jadąc z nieszczelnym zbiorniczkiem wyrównawczym. Mogło dojść do przegrzania silnika, a wlewanie tak dużych ilości zimnej wody mogło doprowadzić nawet do pęknięcia bloku silnika. mialem plyn , ale wyciekl. nei wiedzialem ze zbiornik jest diurawy. nie mialem niczego pod reka procz wody niegazowanej. nei mialem wyjscie, gdyz nie bylo stacji benzynowej. na autostradzie nie mozna holowac, a jak pomyslalem o zaplacie za lawete, to mnei strach przeszyl.oczywiscie, ze nei mozna dolewac nic , gdy silnik jest goracy ze wzgledu na roznice temp. efekt jest taki, ze z powodu dziurki w zbiorniku wyrownawczym nastapilo pekniecie uszczelki pod glowica. mialem szczescie, ze woda nie dostala sie do silnika. z powodu plastikowego gowna za kilkadziesiat zloty musze wyrzucic prawie 400zl. 180 za uszczelke i 200 za wymiane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benix Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 chcialbym wziac ten zbiorniczek. sek tym ze mieszkam kolo szczecina. dalbys rade jutro przeslac za zaliczeniem pocztowym?? jesli da rade to podaj numer gg badz tel. wysylam ci swoj adres Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 to raczej dziura w zbiorniku mogła wywalić uszczelkę pod głowicą. a nie odwrotnie. niemożliwe, by z powodu uszczelki pod głowicą uciekło 4 litry wody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benix Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 juz wszystko wiem: z powodu dziurawego zbiorniczka, przegrzalo sie cos tam. uszczelke wywalilo. glowica idzie do szlifowania. koszt wsyztkiego prawie 600zl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 juz wszystko wiem:z powodu dziurawego zbiorniczka, przegrzalo sie cos tam. uszczelke wywalilo. glowica idzie do szlifowania. koszt wsyztkiego prawie 600zl tak jak myślalem, bo z powodu uszczelki pod głowicą niemożliwym jest pochłonięcie 4 litrów płynu, a potem kolejnych 4 litrów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.