Gość Marb Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Musze szukać nowych opon letnich - granica finansowa to 1100zł. No więc nastawiam się na Klebery Dynaxer HP2, poprzednio miałem Barum Bravuris i nie zamierzam tej opcji powtarzać (hałas!, ząbkowanie, gubią wyważenie). A teraz pytanie jakie indeksy prędkości macie bo w N16 zalecany jest H ale zastanawiam się (kasa) czy nie zdecydować się na T (zimówki wybrałem T). Napiszcie proszę z jakim indeksem macie lub zamierzacie mieć laczki letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 indeks prędkości powinien być nieco wyższy od prędkości maksymalnej auta. Ze względuów ekonomicznych nie ma sensu kupować opon w klasie np W do auta osiągającego np 180 km/h. Konkretnie że wraz ze wzrostem indeksu predkości w obrębie tego samego modelu opony: - wzrasta jej cena - zmniejsza się jej trwałość (bardziej wyrafinowana i bardziej miękka mieszanka) Jeśli T (190km/h) to prędkość której nie przekracza auto: - teoretycznie (dane techniczne) - faktycznie (tyle wyciąga w rzeczywistości i tyle czesto jeździsz) to śmiało stosuj T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Obawiam się że indeksy róznią się konstrukcją opony gdyz im wyższy indeks tym wyższe wymagania stawiane oponie. Spotkałem się z opinią że dane opony w indeksie wyzszym zachowują się całkiem inaczej niz z niższym. Moje pytanie miało zmierzać do tej kwestii (na ile ta różnica jest odczuwalna) bo prędkość max jaką okresla dany indeks to tylko parametr za pomocą którego producenci opisują właściwości/jakość swojego produktu. I teraz czy (nie patrząc na prędkość max) warto zaoszczędzić trochę grosza na niższym indeksie czy będę sobie potem pluł w brodę. Cornholio a w jakim indeksie Ty masz opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 moim zdaniem tylko jakbys przekroczyl mocno predkosc podana w indeksie i opona by strzelila to mialbys sobie za co pluc w brode a jezeli chodzi o roznice kostrukcjyne to ja tam nie wiem... sadze ze powinny one jedynie umozliwiac oponie wytrzymywanie wiekszych przeciazen etc. Wiem np. ze w szwecji normalnej opony zimowej nie dostaniesz w indeksie innym niz do 160kmh a tak na marginesie to znajomy latal na takich w zeszly piatek ponad 180 i zyje wiec jesli nie masz zamiaru jezdzic ponad index to po co kupowac opony o takim ktorego nie wykorzystasz? moim zdaniem strata kasy. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 masz rację że proces technologiczny dla różnych wskaźników dla niby tej samej opony jest różny. Jak już napisałem - czym wyższy indeks tym bardziej miękka opona, a stąd wynika też jej zachowanie w czasie jazdy. Osobiscie mam letnie 195/60-15 conti CP w indeksie H (210) - są dobre ale dość głośne. Wytrzymują prędkości powyżej 210 Zimówki mam Viking cos tam i chyba T i tez wytrzymuja wyższe prędkości generalnie indeks jest podany z zapasem dla złej nawierzchni itp. Krotkotrwała jazda z wyższą prędkością nie zaszkodzi oponie. W toyocie ojciec ma letnie (jeszcze oryginalne z 1. montażu) dunlop sp sport 200E w klasie H i te opony sa wg mnie bardzo dobre (cichutkie i stawiają malenki opór) a zimowe fulda coś tam w klasie T i jeździ się na nich dość dobrze. Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 niepamietam, ale cos około 180 w zimówkach i 210 w letnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 u mnie podobnie: - zimowki - 190 - letnie - 210 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 masz rację że proces technologiczny dla różnych wskaźników dla niby tej samej opony jest różny. Jak już napisałem - czym wyższy indeks tym bardziej miękka opona, a stąd wynika też jej zachowanie w czasie jazdy. Osobiscie mam letnie 195/60-15 conti CP w indeksie H (210) - są dobre ale dość głośne. Wytrzymują prędkości powyżej 210 Zimówki mam Viking cos tam i chyba T i tez wytrzymuja wyższe prędkości generalnie indeks jest podany z zapasem dla złej nawierzchni itp. Krotkotrwała jazda z wyższą prędkością nie zaszkodzi oponie. W toyocie ojciec ma letnie (jeszcze oryginalne z 1. montażu) dunlop sp sport 200E w klasie H i te opony sa wg mnie bardzo dobre (cichutkie i stawiają malenki opór) a zimowe fulda coś tam w klasie T i jeździ się na nich dość dobrze. Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie Proces technologiczny jest ten sam , inne są półfabrykaty użyte do produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Powiem tylko tyle TOYO PROXES T1S wytrzymały 20kkm i były do wyrzucenia, szybko się scierają. Fajnie się jeździ, dobrze trzymają ale kosztem szybszego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie Oj kolega za szybko czyta bo pisałem że letnie a swoją drogą to tez szukam w necie (tak kupiłem zimowe na www.opony.pl) i chyba letnie tez nabędę u nich, chyba ze ktoś inny da lepszą cenę. Moje preferencje to dobry stosunek jakość/cena, z tym ze mianownik mam juz znany :wink: <1100zł i wynikiem tego działania póki co jest: Kleber Dynaxer HP2 po 258 zł/szt w indeksie H. w T kosztują 214zł/szt co daje prawie 180zł na komplecie. Z Waszych wypowiedzi wynika że letnie to macie H (i ja też skłaniam się do tej opcji) no ale może jeszcze pojawią sie kolejne głosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Ja przymeirzam się do zakupu opon firmy MATADOR nowe w rozmiarze 205.45R16 moge miec do swojego auta w cenie 227zł za sztuke z VAT, będzie to drógi komplet NOWYCH opon w moich życiu. www.baloon.pl - Tutaj one są dostępne w tej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 opny zakłada się o takim indeksie prędkości, który odpowiada maksymalnej prędkości samochodu. Zakładanie lepszych nie ma sensu, bo to wywalanie pieniędzy w błoto. A z drugiej strony znowu zakładanie super drogich opon z najwyższymi indeksami, gdy się jeździ prędkością typu 190-200 na godzinę jest bez sensu. Szkoda kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 opny zakłada się o takim indeksie prędkości, który odpowiada maksymalnej prędkości samochodu. Zakładanie lepszych nie ma sensu, bo to wywalanie pieniędzy w błoto. To jest kolejne zbytnie uproszczanie tematu a jako kolejny powód podam że chociazby w instrukcji jest H a wg tej teorii T by wystarczyło. A swoja drogą jaki indeksy masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Ja mam T zarówno w letnich jak i zimowych. Jeden raz jechałem prawie 200 ale było lekko z góry. Na płaskim nie przekracza 185 więc uważam że bez sensu przepłacać. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bazant Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Musze szukać nowych opon letnich - granica finansowa to 1100zł. Napiszcie proszę z jakim indeksem macie lub zamierzacie mieć laczki letnie. Ja mam zimówki T, letnie H. Wszystko GoodYear'a W sumie szkoda, że masz określony mianownik, bo ja polecam GY HydraGrip. Opony są rewelacyjne na mokrej szosie, świetne na suchej. Jedyną ich wadą jest to, że po jakiś 8kkm zrobiły sie ciut głośnawe, ale i tak są to najlepsze letnie opony na jakich jeździłem (Michelin, Dunlop, Bridgestone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 ... ale i tak są to najlepsze letnie opony na jakich jeździłem (Michelin, Dunlop, Bridgestone). wiesz, michelin też michelinowi nierówny (np kolosalna róznica między michelin classic i michelin mxt energy), to jakbys powiedział że jeździłeś fiatem (multipla) i miał więcej miejsca od mercedesa (klasa a), ergo: fiaty sa wieksze od mercedesów. Wymieniajmy konkretne modele opon a nie uogólniajmy do producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.