s900 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jak w temacie, zastanawialem sie patrzac i zazdroszczac przerubek Cobciowi czy w moim nismo dalo by sie zainstalowac taki fajny gadzet??? W autku mojej zony jest turbo i podciaga moc z 143 konikow do 185 -bardzo odczuwalne, w malym nissanku przy jego masie to by bylo cos :twisted: Prosze o wszelkie info, pozdrawiam Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 masz u siebie GA16 - spokojnie mozna go uturbic ale sadze ze jest tez kilka innych opcji ktore nalezaloby przemyslec. a jesli chodzi o male mody GA16 to polecam Kojima's Garage - bardzo fajna stronka z wykresikami z hamowni dajaca porownanie poszczegolnych modyfikacji. pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Na nissanperformancemag.com jest bardzo fajny artykul, a nawet 2 o uturbianiu jednostki GA16. Tam osiagaja moc w granicach 200 WHP wiec calkiem mile doznania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 jak masz gaznik to zapomnij. Z ga16de natomiast z 160 hp moglbys miec bezpiecznie, ale cena montazu itp to okolo 3-4 tys.(mowi o uzywanej turbince) czyli polowe wartosci rynkowej Nxa...pytanie czy warto, czy nei lepiej kupic cos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s900 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 No to smutek mam gaznik , w takim razie pozostaje mi tlko walka z tym co mam typu polerowanie dolotow, filtry, wydech itd :cry: a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Spoko Enriu zawsze odradza dlubanie w wozie gdzie idzie grubsza kasa, 4000zł to troche mało jak na wpelnidzialjacy i wystrojony zestaw trubo nawet na uzywanej trubinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok?hmm...oczywiscie samochod to kiepska inwestyvcja czy stary czy nowy :wink: ale jesli zamierzasz dlubac to jednak proponowalbym od auta, ktory ma wiekszy potencjal...chociazby 100NX GTI. Wiadomo zamiana wiaze sie z ryzykiem etc, ale pamietaj ile mial problemow Xantos jak wlozyl do swojego NX silnik 2.2 l. Oski to wymianial kilka razy w tygodniu :wink: Pewnie wzrost mocy bylby porownywalny wlasnie z turbo. Poza tym przydaloby sie przy okazji zastosowac jednak hamulce od GTi, bo sam wiesz jak 1.6 hamuje :roll: @ Coobcio a nie sadzisz, ze lepiej byloby kupic juz cos konkretnego za zalozmy 12000zl i od tego zaczac dlubac? Kupic jakies 2.0 zeby mialo to rece i nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo... Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany. Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo... Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany. Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto wow ja mowilem w sumie 12000zl po sprzedazy NX. Tak jak Ty mowisz(12000tys + za NX`a zalozmy 8000) to juz s14 mozna kupic i tam juz w serii jest 200hp (nie mowiac o pieknym wygladzie i napedzie na tyl). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Ehh, biadolicie jak (za przeproszeniem) jakies emerytki Jesli ktos kocha swoje auto i czue do niego jakis sentyment, to zadna kasa nie jest za mala. Ja w swoje Nismo laduje i bede ladowac cala kase, dopoki mi na to okolicznosci beda pozwalaly. Pies drapal, ze za to mialbym 200SX w bdb stanie kiedy ja wlasnie uwielbiam N14... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Dokładnie tak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 kazdy ma swoje podejscie dla mnie autko nie tylko ma dobrze jechac na 1/4 lecz jeszcze ladnie jezdzic po zakretach...s14 to daje..szpera i RWD i na dodatek gratisowo dostaje sie piekne nadwozie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 generalnie RWD jezdza szybciej po torze niz FWD. przednionapedowki maja tendencje do wyjezdzania przodem z zakretu zeby nie robic znowu OT to popieram pomysl uturbienia nawet 1,6. taka zabawa daje mnostwo frajdy juz na etapie tworzenia wlasniego bolidu a co dopiero pozniej podczas jazdy. jesli dla kogos auto jest czyms wiecej niz tylko kawalkiem blachy na kolach to nie widze przeszkod zeby w niego ladowac kase i czerpac z tego mase przyjemnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Szczerze jak bym miał uturbiać moje 1.6 to zdecydowanie bardziej wolałbym je sprzedać i kupić GTI. Tam chociaż są jakieś wmiare wydajne hamulce i możliwości tuningu o wiele większe. Nie zapominajmy,że w miare jedzenia apetyt nam rośnie i w pewnej chwili potencjał 1.6 nam nie wystarczy a z 2.0 można dalej wyciskać kolejne rumaczki. Coobciu powiedz ile dałbys rade wycisnąć jak byś jeździł nędznym 1.6? a ile juz osiągnołeś mając 2.0 i ile jeszcze jest przed Tobą? Życze Ci oby udało Ci się jeszcze dużo z niego wycisnąć jak najniższym kosztem, bo wiem na ile może sobie pozwolić student. Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy". Student nie student w wakacje znajde miesiąc żeby na czeresienki pojechać i po powrocie zakuwam motor i walka będzie się toczyć o 350KM - to już będzie musiało mi styknąć na jakiś czas, trzeba wreszcie budą się zająć, planuje ją mocno poszerzyć i takie tam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 może rozważ jeszcze przełożenie silnika z GTI?? i dłubanie przy nim........ bez turbo mógłbyś osiągnąć ok 170-180hp, a z turbo to pewnie już sam wiesz....... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze gdybys mial racje to formula1, czy wszystkie wyscigowki torowe mialyby przedni naped a tak na szczescie nie jest @ KOSA przekladanie silnika z GTI do 1.6 jest malo sensowne ze wzgledu na to ze przy okazji trzeba zmienic cale zawieszenie, hamulce i caly uklad napedowy z GTI :roll: .Czyli oryginalnie zostaloby nam z 1.6 tylko karoseria :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s900 Opublikowano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 No kochani zdaje sie ze tym tematem otworzylem puszke Pandory, dziekuje wszystkin za rady, linki z info, sugestie i pomysly teraz musze to przetrawic i podjac decyzje co z tym fantem zrobic ale z mojego nismo nie zrezygnuje [-X Pozdrawiam Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek84r Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy". A ilę mogę dać za 2.0GTI??? chciałbym mieć z 200koni. Ado 1.6 nie wiem co wsadzić żeby osiągnąć wystarczająco jak dla mniez 150-180kucyków, co tam moge wstawić, i jakie koszta bym poniósł??? Zastanawiam się też ze zmianą głowicy na wtryskową i czy bez problemu pasowała na blok od gaźnika? Pozdro 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Głowica z wtryskiem napewno pasuje, ale do tego dochodzą jeszcze takie części jak przepływomierz, czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury zasysanego powietrza, komputer od silnika, cała wiązka do tego i myślę, że sporo kłopotów ze zgraniem tego no chyba,że masz całą nyse na wtrysku i z niej chcesz wszystko przerzucić. Jak chcesz mieć 150-180KM to przekładaj 2.0GTI a jak masz od cholery kasy i cierpliwości to sprowadź sunny GTiR 4x4 i oba auta złuż w jedną całość. Miałbyś wtedy jedynego 100NXa Turbo z napędem na 4 łapy i myśle,że najszybszego w polsce jak byś go jeszcze troszke dłubnoł. Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roball Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 każda przekładka jest droższa i mniej pewna niż tunig fabryki jak już ktoś wspomniał - nie tylko osiągnięta moc się liczy ale i jej przeniesienie mam też VW opartego na mechanice garbusa w warsztacie zajmującym się tymi autami widziałem Garba z rozerwanym przodem płyty nośnej blacha płyty z przodu nie wytrzymała (2,5mm!!! ) - a koleś założył tylko "trochę" szersze opony (225 zamiast 165) dlaczego o tym piszę... auto jest projektowane jako całość - na określoną moc nie chodzi to tylko o silnik, skrzynię, przguby itp. ale tak prozaiczne rzeczy jak wytrzymałość punktów mocowania wachaczy sam silnik również nie jest przystosowany do turbo oczywiście ma zapas wytrzymałości - ale nie tak duży jak jak fabrycznie projektowany do sprężarki co można poradzić jeśli się podejmiesz: 1 zasada - wszystko da się zrobić i nie należy się poddawać 2 zasada - 3 razy pomyśl - raz zrób pomyśl o wzomocnieniu całej budy - zwłaszcza zawias co się stanie z zachowaniem auta na dorodze jak dojdą mu dodatkowe kilogramy z przodu... sprężarki szukaj od V6 3.0L (jedna mała od biturbo powinna być w sam raz do 1.6) przemyśl czy będzie gdzie zmieścić IC, orurowanie dolotu i wydechu co z chłodnicą wody? - turbo produkuje sporo ciepła i trzeba się go jakoś pozbyć.. itd. przekalkuluj sobie cały projekt sume optymistycznie pomóż x2 dopuki nie będziesz miał tej kasy na kupie to się nie bierz - efekt jest z reguły taki że kasy nie ma a auto stoi rozgrzebane osobiście przychylałbym się do wersji ze sprzedażą 100-tki za 12 000 kupisz s13 w dobrym stanie, poczujesz różnicę w mocy, RWD i rozłożeniu masy prawie 50-50 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s900 Opublikowano 16 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Wow !!! Pieknie to wypunktowales wielkie dzieki za cenne porady z ktorymi musze sie zgodzic (niestety) mysle raczej o poprawie trakcyjnosci autka i bez inwazyjnym pogrzebaniu przy silniku zeby jego praca byla "godziwsza" co do turbo to faktycznie postanowilem odbic w koncu i tak na wyscigi nie pojade mozna przyjemniej kase wydac np na kolejna naprawe lakieru w saabie mojej drugiej polowy ( niespodzianka z dzisiaj) Moze w nagrode da mi sie nim przejechac zebym zobaczyl jak turbo dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roball Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 o kurcze, nie chciałem cię zniechęcać nie wiem czy to nie będzie OT (a właściwie to wiem - więc sorry ) jak już wypolerujesz wszystkie doloty, wymienisz co się da na lepsze tudzież popracujesz nad wydechem to polecam ci magnetyzer tyle że nie taki kupny a zrobiony we własnym zakresie z magnesów neodymowych (u siebie sam zrobiłem) wbrew marketingowym papkom - nie podnosi to mocy - ale rozszerza zakres roboczy obrotów (wyższy moment w dolnym ich zakresie ) dzięki czemu silnik chętniej się wkręca - a to już przekłada się na osiągi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.