Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

TURBO W 100NX 1.6 WIDZIAL KTOS?


s900
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie, zastanawialem sie patrzac i zazdroszczac przerubek Cobciowi czy w moim nismo dalo by sie zainstalowac taki fajny gadzet???

W autku mojej zony jest turbo i podciaga moc z 143 konikow do 185 :lol:

-bardzo odczuwalne, w malym nissanku przy jego masie to by bylo cos :twisted:

Prosze o wszelkie info, pozdrawiam Pawel

Link to comment
Share on other sites

masz u siebie GA16 - spokojnie mozna go uturbic ale sadze ze jest tez kilka innych opcji ktore nalezaloby przemyslec.

a jesli chodzi o male mody GA16 to polecam Kojima's Garage - bardzo fajna stronka z wykresikami z hamowni dajaca porownanie poszczegolnych modyfikacji.

pzdr!

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

Na nissanperformancemag.com jest bardzo fajny artykul, a nawet 2 o uturbianiu jednostki GA16. Tam osiagaja moc w granicach 200 WHP wiec calkiem mile doznania :)

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA

jak masz gaznik to zapomnij. Z ga16de natomiast z 160 hp moglbys miec bezpiecznie, ale cena montazu itp to okolo 3-4 tys.(mowi o uzywanej turbince) czyli polowe wartosci rynkowej Nxa...pytanie czy warto, czy nei lepiej kupic cos innego.

Link to comment
Share on other sites

No to smutek mam gaznik , w takim razie pozostaje mi tlko walka z tym co mam typu polerowanie dolotow, filtry, wydech itd :cry: a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok?

Link to comment
Share on other sites

Spoko Enriu zawsze odradza dlubanie w wozie gdzie idzie grubsza kasa, 4000zł to troche mało jak na wpelnidzialjacy i wystrojony zestaw trubo nawet na uzywanej trubinie...

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok?
hmm...oczywiscie samochod to kiepska inwestyvcja czy stary czy nowy :wink: ale jesli zamierzasz dlubac to jednak proponowalbym od auta, ktory ma wiekszy potencjal...chociazby 100NX GTI. Wiadomo zamiana wiaze sie z ryzykiem etc, ale pamietaj ile mial problemow Xantos jak wlozyl do swojego NX silnik 2.2 l. Oski to wymianial kilka razy w tygodniu :wink: Pewnie wzrost mocy bylby porownywalny wlasnie z turbo. Poza tym przydaloby sie przy okazji zastosowac jednak hamulce od GTi, bo sam wiesz jak 1.6 hamuje :roll:

 

@ Coobcio a nie sadzisz, ze lepiej byloby kupic juz cos konkretnego za zalozmy 12000zl i od tego zaczac dlubac? Kupic jakies 2.0 zeby mialo to rece i nogi.

Link to comment
Share on other sites

Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo...

Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany.

Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo...

Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany.

Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto

wow ja mowilem w sumie 12000zl po sprzedazy NX. Tak jak Ty mowisz(12000tys + za NX`a zalozmy 8000) to juz s14 mozna kupic i tam juz w serii jest 200hp (nie mowiac o pieknym wygladzie i napedzie na tyl).
Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

Ehh, biadolicie jak (za przeproszeniem) jakies emerytki ;) Jesli ktos kocha swoje auto i czue do niego jakis sentyment, to zadna kasa nie jest za mala. Ja w swoje Nismo laduje i bede ladowac cala kase, dopoki mi na to okolicznosci beda pozwalaly. Pies drapal, ze za to mialbym 200SX w bdb stanie kiedy ja wlasnie uwielbiam N14... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA

kazdy ma swoje podejscie :) dla mnie autko nie tylko ma dobrze jechac na 1/4 lecz jeszcze ladnie jezdzic po zakretach...s14 to daje..szpera i RWD :D i na dodatek gratisowo dostaje sie piekne nadwozie :wink:

Link to comment
Share on other sites

RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze :D

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

generalnie RWD jezdza szybciej po torze niz FWD. przednionapedowki maja tendencje do wyjezdzania przodem z zakretu

 

zeby nie robic znowu OT to popieram pomysl uturbienia nawet 1,6. taka zabawa daje mnostwo frajdy juz na etapie tworzenia wlasniego bolidu a co dopiero pozniej podczas jazdy. jesli dla kogos auto jest czyms wiecej niz tylko kawalkiem blachy na kolach to nie widze przeszkod zeby w niego ladowac kase i czerpac z tego mase przyjemnosci

Link to comment
Share on other sites

Szczerze jak bym miał uturbiać moje 1.6 to zdecydowanie bardziej wolałbym je sprzedać i kupić GTI. Tam chociaż są jakieś wmiare wydajne hamulce i możliwości tuningu o wiele większe. Nie zapominajmy,że w miare jedzenia apetyt nam rośnie i w pewnej chwili potencjał 1.6 nam nie wystarczy a z 2.0 można dalej wyciskać kolejne rumaczki. Coobciu powiedz ile dałbys rade wycisnąć jak byś jeździł nędznym 1.6? a ile juz osiągnołeś mając 2.0 i ile jeszcze jest przed Tobą? Życze Ci oby udało Ci się jeszcze dużo z niego wycisnąć jak najniższym kosztem, bo wiem na ile może sobie pozwolić student. Elo

Link to comment
Share on other sites

1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy".

 

Student nie student w wakacje znajde miesiąc żeby na czeresienki pojechać i po powrocie zakuwam motor i walka będzie się toczyć o 350KM - to już będzie musiało mi styknąć na jakiś czas, trzeba wreszcie budą się zająć, planuje ją mocno poszerzyć i takie tam :wink:

Link to comment
Share on other sites

może rozważ jeszcze przełożenie silnika z GTI?? i dłubanie przy nim........ bez turbo mógłbyś osiągnąć ok 170-180hp, a z turbo to pewnie już sam wiesz....... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze :D
gdybys mial racje to formula1, czy wszystkie wyscigowki torowe mialyby przedni naped a tak na szczescie nie jest :D

 

@ KOSA przekladanie silnika z GTI do 1.6 jest malo sensowne ze wzgledu na to ze przy okazji trzeba zmienic cale zawieszenie, hamulce i caly uklad napedowy z GTI :roll: .Czyli oryginalnie zostaloby nam z 1.6 tylko karoseria :roll:

Link to comment
Share on other sites

No kochani zdaje sie ze tym tematem otworzylem puszke Pandory, dziekuje wszystkin za rady, linki z info, sugestie i pomysly teraz musze to przetrawic i podjac decyzje co z tym fantem zrobic ale z mojego nismo nie zrezygnuje [-X Pozdrawiam Pawel

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek84r
1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy".

A ilę mogę dać za 2.0GTI??? chciałbym mieć z 200koni. Ado 1.6 nie wiem co wsadzić żeby osiągnąć wystarczająco jak dla mniez 150-180kucyków, co tam moge wstawić, i jakie koszta bym poniósł??? Zastanawiam się też ze zmianą głowicy na wtryskową i czy bez problemu pasowała na blok od gaźnika? Pozdro 8)

Link to comment
Share on other sites

Głowica z wtryskiem napewno pasuje, ale do tego dochodzą jeszcze takie części jak przepływomierz, czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury zasysanego powietrza, komputer od silnika, cała wiązka do tego i myślę, że sporo kłopotów ze zgraniem tego no chyba,że masz całą nyse na wtrysku i z niej chcesz wszystko przerzucić. Jak chcesz mieć 150-180KM to przekładaj 2.0GTI a jak masz od cholery kasy i cierpliwości to sprowadź sunny GTiR 4x4 i oba auta złuż w jedną całość. Miałbyś wtedy jedynego 100NXa Turbo z napędem na 4 łapy i myśle,że najszybszego w polsce jak byś go jeszcze troszke dłubnoł. Elo

Link to comment
Share on other sites

każda przekładka jest droższa i mniej pewna niż tunig fabryki

 

jak już ktoś wspomniał - nie tylko osiągnięta moc się liczy ale i jej przeniesienie

 

mam też VW opartego na mechanice garbusa

w warsztacie zajmującym się tymi autami widziałem Garba z rozerwanym przodem płyty nośnej

blacha płyty z przodu nie wytrzymała (2,5mm!!! ) - a koleś założył tylko "trochę" szersze opony (225 zamiast 165)

 

dlaczego o tym piszę...

auto jest projektowane jako całość - na określoną moc

nie chodzi to tylko o silnik, skrzynię, przguby itp.

ale tak prozaiczne rzeczy jak wytrzymałość punktów mocowania wachaczy

 

sam silnik również nie jest przystosowany do turbo

oczywiście ma zapas wytrzymałości - ale nie tak duży jak jak fabrycznie projektowany do sprężarki

 

co można poradzić jeśli się podejmiesz:

1 zasada - wszystko da się zrobić i nie należy się poddawać :)

2 zasada - 3 razy pomyśl - raz zrób

 

pomyśl o wzomocnieniu całej budy - zwłaszcza zawias

co się stanie z zachowaniem auta na dorodze jak dojdą mu dodatkowe kilogramy z przodu...

sprężarki szukaj od V6 3.0L (jedna mała od biturbo powinna być w sam raz do 1.6)

przemyśl czy będzie gdzie zmieścić IC, orurowanie dolotu i wydechu

co z chłodnicą wody? - turbo produkuje sporo ciepła i trzeba się go jakoś pozbyć..

itd.

 

przekalkuluj sobie cały projekt

sume optymistycznie pomóż x2

dopuki nie będziesz miał tej kasy na kupie to się nie bierz - efekt jest z reguły taki że kasy nie ma a auto stoi rozgrzebane

 

osobiście przychylałbym się do wersji ze sprzedażą 100-tki

za 12 000 kupisz s13 w dobrym stanie, poczujesz różnicę w mocy, RWD i rozłożeniu masy prawie 50-50 :))

Link to comment
Share on other sites

Wow !!! Pieknie to wypunktowales wielkie dzieki za cenne porady z ktorymi musze sie zgodzic (niestety) mysle raczej o poprawie trakcyjnosci autka i bez inwazyjnym pogrzebaniu przy silniku zeby jego praca byla "godziwsza" :) co do turbo to faktycznie postanowilem odbic w koncu i tak na wyscigi nie pojade mozna przyjemniej kase wydac np na kolejna naprawe lakieru w saabie mojej drugiej polowy ( niespodzianka z dzisiaj) Moze w nagrode da mi sie nim przejechac zebym zobaczyl jak turbo dziala :lol:

Link to comment
Share on other sites

o kurcze, nie chciałem cię zniechęcać :)

 

nie wiem czy to nie będzie OT (a właściwie to wiem - więc sorry :) )

jak już wypolerujesz wszystkie doloty, wymienisz co się da na lepsze

tudzież popracujesz nad wydechem

 

to polecam ci magnetyzer

tyle że nie taki kupny a zrobiony we własnym zakresie z magnesów neodymowych (u siebie sam zrobiłem)

wbrew marketingowym papkom - nie podnosi to mocy - ale rozszerza zakres roboczy obrotów (wyższy moment w dolnym ich zakresie )

dzięki czemu silnik chętniej się wkręca - a to już przekłada się na osiągi :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...