Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TURBO W 100NX 1.6 WIDZIAL KTOS?


s900
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, zastanawialem sie patrzac i zazdroszczac przerubek Cobciowi czy w moim nismo dalo by sie zainstalowac taki fajny gadzet???

W autku mojej zony jest turbo i podciaga moc z 143 konikow do 185 :lol:

-bardzo odczuwalne, w malym nissanku przy jego masie to by bylo cos :twisted:

Prosze o wszelkie info, pozdrawiam Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz u siebie GA16 - spokojnie mozna go uturbic ale sadze ze jest tez kilka innych opcji ktore nalezaloby przemyslec.

a jesli chodzi o male mody GA16 to polecam Kojima's Garage - bardzo fajna stronka z wykresikami z hamowni dajaca porownanie poszczegolnych modyfikacji.

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

jak masz gaznik to zapomnij. Z ga16de natomiast z 160 hp moglbys miec bezpiecznie, ale cena montazu itp to okolo 3-4 tys.(mowi o uzywanej turbince) czyli polowe wartosci rynkowej Nxa...pytanie czy warto, czy nei lepiej kupic cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to smutek mam gaznik , w takim razie pozostaje mi tlko walka z tym co mam typu polerowanie dolotow, filtry, wydech itd :cry: a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Enriu zawsze odradza dlubanie w wozie gdzie idzie grubsza kasa, 4000zł to troche mało jak na wpelnidzialjacy i wystrojony zestaw trubo nawet na uzywanej trubinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
a tak swoja droga to nie wydaje Ci sie ze kazdy samochod to kiepska inwestycja i ze zmiana w moim przypadku jest jeszcze mniej ekonomiczna (zaczac wszystko od nowa) niz walka z tym co juz mam i wiem ze jest ok?
hmm...oczywiscie samochod to kiepska inwestyvcja czy stary czy nowy :wink: ale jesli zamierzasz dlubac to jednak proponowalbym od auta, ktory ma wiekszy potencjal...chociazby 100NX GTI. Wiadomo zamiana wiaze sie z ryzykiem etc, ale pamietaj ile mial problemow Xantos jak wlozyl do swojego NX silnik 2.2 l. Oski to wymianial kilka razy w tygodniu :wink: Pewnie wzrost mocy bylby porownywalny wlasnie z turbo. Poza tym przydaloby sie przy okazji zastosowac jednak hamulce od GTi, bo sam wiesz jak 1.6 hamuje :roll:

 

@ Coobcio a nie sadzisz, ze lepiej byloby kupic juz cos konkretnego za zalozmy 12000zl i od tego zaczac dlubac? Kupic jakies 2.0 zeby mialo to rece i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo...

Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany.

Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Albo wsadzić te 12 tyś zł i miec suepr mega orginalnego 1,6 Turbo...

Tak to już masz baze ktorą znasz i do ktorej jesteś przywiązany.

Wszystko zalerzy od funduszy i do czego ma byc auto

wow ja mowilem w sumie 12000zl po sprzedazy NX. Tak jak Ty mowisz(12000tys + za NX`a zalozmy 8000) to juz s14 mozna kupic i tam juz w serii jest 200hp (nie mowiac o pieknym wygladzie i napedzie na tyl).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, biadolicie jak (za przeproszeniem) jakies emerytki ;) Jesli ktos kocha swoje auto i czue do niego jakis sentyment, to zadna kasa nie jest za mala. Ja w swoje Nismo laduje i bede ladowac cala kase, dopoki mi na to okolicznosci beda pozwalaly. Pies drapal, ze za to mialbym 200SX w bdb stanie kiedy ja wlasnie uwielbiam N14... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

kazdy ma swoje podejscie :) dla mnie autko nie tylko ma dobrze jechac na 1/4 lecz jeszcze ladnie jezdzic po zakretach...s14 to daje..szpera i RWD :D i na dodatek gratisowo dostaje sie piekne nadwozie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie RWD jezdza szybciej po torze niz FWD. przednionapedowki maja tendencje do wyjezdzania przodem z zakretu

 

zeby nie robic znowu OT to popieram pomysl uturbienia nawet 1,6. taka zabawa daje mnostwo frajdy juz na etapie tworzenia wlasniego bolidu a co dopiero pozniej podczas jazdy. jesli dla kogos auto jest czyms wiecej niz tylko kawalkiem blachy na kolach to nie widze przeszkod zeby w niego ladowac kase i czerpac z tego mase przyjemnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze jak bym miał uturbiać moje 1.6 to zdecydowanie bardziej wolałbym je sprzedać i kupić GTI. Tam chociaż są jakieś wmiare wydajne hamulce i możliwości tuningu o wiele większe. Nie zapominajmy,że w miare jedzenia apetyt nam rośnie i w pewnej chwili potencjał 1.6 nam nie wystarczy a z 2.0 można dalej wyciskać kolejne rumaczki. Coobciu powiedz ile dałbys rade wycisnąć jak byś jeździł nędznym 1.6? a ile juz osiągnołeś mając 2.0 i ile jeszcze jest przed Tobą? Życze Ci oby udało Ci się jeszcze dużo z niego wycisnąć jak najniższym kosztem, bo wiem na ile może sobie pozwolić student. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy".

 

Student nie student w wakacje znajde miesiąc żeby na czeresienki pojechać i po powrocie zakuwam motor i walka będzie się toczyć o 350KM - to już będzie musiało mi styknąć na jakiś czas, trzeba wreszcie budą się zająć, planuje ją mocno poszerzyć i takie tam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
RWD i szpera tak to się musi dobrze prowadzić ale bokiem, wątpie żeby RWD ze szprą szło pokonywać tak szybko zakrętasy jak FWD - może to sprawdzimy na Toże poznań 3.03.2006 NISSAN MANIA 2006 bedzie mozna się sprawdzić na torze :D
gdybys mial racje to formula1, czy wszystkie wyscigowki torowe mialyby przedni naped a tak na szczescie nie jest :D

 

@ KOSA przekladanie silnika z GTI do 1.6 jest malo sensowne ze wzgledu na to ze przy okazji trzeba zmienic cale zawieszenie, hamulce i caly uklad napedowy z GTI :roll: .Czyli oryginalnie zostaloby nam z 1.6 tylko karoseria :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kochani zdaje sie ze tym tematem otworzylem puszke Pandory, dziekuje wszystkin za rady, linki z info, sugestie i pomysly teraz musze to przetrawic i podjac decyzje co z tym fantem zrobic ale z mojego nismo nie zrezygnuje [-X Pozdrawiam Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek84r
1,6 fakt nie jest tak doskonałe jak 2.0 i nie idzie z neigo za cholere zrobić "Męskiej mocy".

A ilę mogę dać za 2.0GTI??? chciałbym mieć z 200koni. Ado 1.6 nie wiem co wsadzić żeby osiągnąć wystarczająco jak dla mniez 150-180kucyków, co tam moge wstawić, i jakie koszta bym poniósł??? Zastanawiam się też ze zmianą głowicy na wtryskową i czy bez problemu pasowała na blok od gaźnika? Pozdro 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica z wtryskiem napewno pasuje, ale do tego dochodzą jeszcze takie części jak przepływomierz, czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury zasysanego powietrza, komputer od silnika, cała wiązka do tego i myślę, że sporo kłopotów ze zgraniem tego no chyba,że masz całą nyse na wtrysku i z niej chcesz wszystko przerzucić. Jak chcesz mieć 150-180KM to przekładaj 2.0GTI a jak masz od cholery kasy i cierpliwości to sprowadź sunny GTiR 4x4 i oba auta złuż w jedną całość. Miałbyś wtedy jedynego 100NXa Turbo z napędem na 4 łapy i myśle,że najszybszego w polsce jak byś go jeszcze troszke dłubnoł. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda przekładka jest droższa i mniej pewna niż tunig fabryki

 

jak już ktoś wspomniał - nie tylko osiągnięta moc się liczy ale i jej przeniesienie

 

mam też VW opartego na mechanice garbusa

w warsztacie zajmującym się tymi autami widziałem Garba z rozerwanym przodem płyty nośnej

blacha płyty z przodu nie wytrzymała (2,5mm!!! ) - a koleś założył tylko "trochę" szersze opony (225 zamiast 165)

 

dlaczego o tym piszę...

auto jest projektowane jako całość - na określoną moc

nie chodzi to tylko o silnik, skrzynię, przguby itp.

ale tak prozaiczne rzeczy jak wytrzymałość punktów mocowania wachaczy

 

sam silnik również nie jest przystosowany do turbo

oczywiście ma zapas wytrzymałości - ale nie tak duży jak jak fabrycznie projektowany do sprężarki

 

co można poradzić jeśli się podejmiesz:

1 zasada - wszystko da się zrobić i nie należy się poddawać :)

2 zasada - 3 razy pomyśl - raz zrób

 

pomyśl o wzomocnieniu całej budy - zwłaszcza zawias

co się stanie z zachowaniem auta na dorodze jak dojdą mu dodatkowe kilogramy z przodu...

sprężarki szukaj od V6 3.0L (jedna mała od biturbo powinna być w sam raz do 1.6)

przemyśl czy będzie gdzie zmieścić IC, orurowanie dolotu i wydechu

co z chłodnicą wody? - turbo produkuje sporo ciepła i trzeba się go jakoś pozbyć..

itd.

 

przekalkuluj sobie cały projekt

sume optymistycznie pomóż x2

dopuki nie będziesz miał tej kasy na kupie to się nie bierz - efekt jest z reguły taki że kasy nie ma a auto stoi rozgrzebane

 

osobiście przychylałbym się do wersji ze sprzedażą 100-tki

za 12 000 kupisz s13 w dobrym stanie, poczujesz różnicę w mocy, RWD i rozłożeniu masy prawie 50-50 :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow !!! Pieknie to wypunktowales wielkie dzieki za cenne porady z ktorymi musze sie zgodzic (niestety) mysle raczej o poprawie trakcyjnosci autka i bez inwazyjnym pogrzebaniu przy silniku zeby jego praca byla "godziwsza" :) co do turbo to faktycznie postanowilem odbic w koncu i tak na wyscigi nie pojade mozna przyjemniej kase wydac np na kolejna naprawe lakieru w saabie mojej drugiej polowy ( niespodzianka z dzisiaj) Moze w nagrode da mi sie nim przejechac zebym zobaczyl jak turbo dziala :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurcze, nie chciałem cię zniechęcać :)

 

nie wiem czy to nie będzie OT (a właściwie to wiem - więc sorry :) )

jak już wypolerujesz wszystkie doloty, wymienisz co się da na lepsze

tudzież popracujesz nad wydechem

 

to polecam ci magnetyzer

tyle że nie taki kupny a zrobiony we własnym zakresie z magnesów neodymowych (u siebie sam zrobiłem)

wbrew marketingowym papkom - nie podnosi to mocy - ale rozszerza zakres roboczy obrotów (wyższy moment w dolnym ich zakresie )

dzięki czemu silnik chętniej się wkręca - a to już przekłada się na osiągi :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...