Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Uciążliwe brzęczenie lewarka w P11 TD


Gość Andrzej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo że diselek bardziej sie trzęsie ale ostatnio zaczyna mnie to denerwować... Psikanie wynalazkami typu WD40 pomaga na krótko. Ma ktoś doświadczenie jak to naprawić? Z tego co zaglądałem to osłona/mocowanie mechanizmu od lewarka jest także przykręcana od spodu - tak więc chciałbym być przygotowany w niezbędne podzespoły naprawcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też brzęczy i drga - pisałem i pytałem się kiedyś na forum, ale nikt nic nie napisał.

Na początku próbowałem smarować jabłko na spodzie drążka smarem grafitowym, który zlikwidowałby ew luzy na tym jabłku - praktycznie nic to nie dało.

Później próbowałem się doszukać luzów na simmerblockach w dolnym układzie mocowania drązka. Wydawało mi się że znalazłem luźną gumę w drążku pomocniczym wspierającym zamocowanym do skrzyni biegów. Wymieniłem, i też bez większej poprawy.

W końcu wziąłem kawał fizeliny (taki sprężysty gąbczasty materiał używany do ociepleń w kurtkach) nadziałem na drążek (wcześniej oczywiście zdjąłem gałkę i osłonę lewarka) - to usztywniło drążek na tyle, że wytłumiło to drgania dość znacznie. Biegi na początku wchodziły z pewnym oporem, ale później się to wyrobiło.

 

Jest to oczywiście sposób na usunięcie skutku a nie przyczyny, ale zawsze to jakiś patent.

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz krzyżak. W ja mam tam wyrobione tuleje z tworzywa sztucznego. Ponieważ nissan nie przewidział wymiany samego krzyżaka, tylko całego elementu razem z cięgnem nie wymieniłem go. Za to znajomy mechanik zmniejszył luzy na krzyżaku owijając tuleje blachą z puszki po coli...

 

I wiecie co jest lepiej jak było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

a ja chciałem dobrac sie do krzyzaka w ten sposób

zeszlifuje 2 spawy po boku wyjme ze srodka bolec (tuleje) i zamiast tej tulei wstawie śrube np M6 a na końcu nakretka

 

 

ps ta guma w srodku jest wyrobiona i lata

załatwiłem nawet podobną już na wymiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo dobrze że ktoś w końcu poruszył ten temat bo to brzęczenie jest nie do wytrzymania, mam nadzieje że niedługo ktoś opracuje jakiś dobry patent na to i może nawet pokaże fotki jak to zrobić.

 

A tak przy okazji, przy jakiej prędkości i jakich obrotach u was zaczyna się brzęczenie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jakas niewielka ale nie pamietam dokladnie a wymienialem u tego goscia z mojego miasta co robi tez 5 bieg w nissanach poszukaj telefonu do niego gdzies na forum powinien być i sie zapytaj ile za to wezmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem diesla volvo -wiem to nie nissan ale też brzęczało tk jak u was i okazało się ,że to poduszka pod skrzynią jest trafiona -po wymianie problem przestał istnieć 8)

może to komuś przyniesie jakąś podpowiedż albo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość heineken72

Brzeczenie jest na skutek wyrobionej tulejki..tak mysle czy takie rozwiazanie by nie pomogło doraźnie ... wciśnieta miekka guma mogła by uszczelnic i wyeliminowac luzy. Gume miekka jak pianka mam ... ale z kanałem ...i czasem musze zakombinowac.

co o tym myslicie?

lacznik%20sk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przema77

u mnie już brzęczy niemiłosiernie.... muszę się wkońcu za to zabrać!!!!!

 

[ Dodano: Czw 18 Maj, 2006 ]

ja wymienie cały "trójnik". orientował się może już ktoś ile to coś w serwisie kosztuje??? jeżeli nie to ja jutro zajade do nissana jadąc do pracy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

ten cału trójkąt jest nierozbietalny musiałbyś wymienic razem z drążkiem popychajacym

pisałem gdzies na forum ze mozna przeciąc spawy... załozyc tuleje gumowa ..sa podobne w sprzedaży za 4 zł i dac przetychkę np M6 i po obu stronach skontrowac nakretkami 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A mi zrobili to dzisiaj w warsztacie przy okazji innych robót. Okazało się, że to tylko kwestia poprawnego zamocowania jakiejś sprężynki. Nie pytajcie o szczegóły bo auto mam od tygodnia. Ale z tego co wiem to w każdym pojeździe jest tam sprężyna która w położeniu neutralnym ściąga dźwignię zmiany biegów w określoną stronę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...