Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Uciążliwe brzęczenie lewarka w P11 TD


Guest Andrzej
 Share

Recommended Posts

Guest Andrzej

Wiadomo że diselek bardziej sie trzęsie ale ostatnio zaczyna mnie to denerwować... Psikanie wynalazkami typu WD40 pomaga na krótko. Ma ktoś doświadczenie jak to naprawić? Z tego co zaglądałem to osłona/mocowanie mechanizmu od lewarka jest także przykręcana od spodu - tak więc chciałbym być przygotowany w niezbędne podzespoły naprawcze...

Link to comment
Share on other sites

Guest przema77

podłączam się do post'a... mnie też to denerwuje ale jeszcze nie zaglądałem tam bo troche zimno a nie mam garażu... może już ktoś to przerabiał.??? :roll:

Link to comment
Share on other sites

u mnie też brzęczy i drga - pisałem i pytałem się kiedyś na forum, ale nikt nic nie napisał.

Na początku próbowałem smarować jabłko na spodzie drążka smarem grafitowym, który zlikwidowałby ew luzy na tym jabłku - praktycznie nic to nie dało.

Później próbowałem się doszukać luzów na simmerblockach w dolnym układzie mocowania drązka. Wydawało mi się że znalazłem luźną gumę w drążku pomocniczym wspierającym zamocowanym do skrzyni biegów. Wymieniłem, i też bez większej poprawy.

W końcu wziąłem kawał fizeliny (taki sprężysty gąbczasty materiał używany do ociepleń w kurtkach) nadziałem na drążek (wcześniej oczywiście zdjąłem gałkę i osłonę lewarka) - to usztywniło drążek na tyle, że wytłumiło to drgania dość znacznie. Biegi na początku wchodziły z pewnym oporem, ale później się to wyrobiło.

 

Jest to oczywiście sposób na usunięcie skutku a nie przyczyny, ale zawsze to jakiś patent.

 

Adam

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

Dzięki adamm, wreszcie coś konkretnego.. Poczekam jeszcze na jakieś propozycje, a jak nie bedzie to znowu pojade do Pana Wojtka K. zawracać mu gitare..

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s

Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz krzyżak. W ja mam tam wyrobione tuleje z tworzywa sztucznego. Ponieważ nissan nie przewidział wymiany samego krzyżaka, tylko całego elementu razem z cięgnem nie wymieniłem go. Za to znajomy mechanik zmniejszył luzy na krzyżaku owijając tuleje blachą z puszki po coli...

 

I wiecie co jest lepiej jak było ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

a ja chciałem dobrac sie do krzyzaka w ten sposób

zeszlifuje 2 spawy po boku wyjme ze srodka bolec (tuleje) i zamiast tej tulei wstawie śrube np M6 a na końcu nakretka

 

 

ps ta guma w srodku jest wyrobiona i lata

załatwiłem nawet podobną już na wymiane

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bardzo dobrze że ktoś w końcu poruszył ten temat bo to brzęczenie jest nie do wytrzymania, mam nadzieje że niedługo ktoś opracuje jakiś dobry patent na to i może nawet pokaże fotki jak to zrobić.

 

A tak przy okazji, przy jakiej prędkości i jakich obrotach u was zaczyna się brzęczenie ??

Link to comment
Share on other sites

Cena jakas niewielka ale nie pamietam dokladnie a wymienialem u tego goscia z mojego miasta co robi tez 5 bieg w nissanach poszukaj telefonu do niego gdzies na forum powinien być i sie zapytaj ile za to wezmie.

Link to comment
Share on other sites

Guest psujaut

kiedyś miałem diesla volvo -wiem to nie nissan ale też brzęczało tk jak u was i okazało się ,że to poduszka pod skrzynią jest trafiona -po wymianie problem przestał istnieć 8)

może to komuś przyniesie jakąś podpowiedż albo :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest heineken72

Brzeczenie jest na skutek wyrobionej tulejki..tak mysle czy takie rozwiazanie by nie pomogło doraźnie ... wciśnieta miekka guma mogła by uszczelnic i wyeliminowac luzy. Gume miekka jak pianka mam ... ale z kanałem ...i czasem musze zakombinowac.

co o tym myslicie?

lacznik%20sk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

tak pod drążkiem... ona jest nierozbieralna ... teoretycznie bo po obu koncach jest zaspawana przetyczka

Link to comment
Share on other sites

Guest przema77

u mnie już brzęczy niemiłosiernie.... muszę się wkońcu za to zabrać!!!!!

 

[ Dodano: Czw 18 Maj, 2006 ]

ja wymienie cały "trójnik". orientował się może już ktoś ile to coś w serwisie kosztuje??? jeżeli nie to ja jutro zajade do nissana jadąc do pracy....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

ten cału trójkąt jest nierozbietalny musiałbyś wymienic razem z drążkiem popychajacym

pisałem gdzies na forum ze mozna przeciąc spawy... załozyc tuleje gumowa ..sa podobne w sprzedaży za 4 zł i dac przetychkę np M6 i po obu stronach skontrowac nakretkami 6

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sopel

A mi zrobili to dzisiaj w warsztacie przy okazji innych robót. Okazało się, że to tylko kwestia poprawnego zamocowania jakiejś sprężynki. Nie pytajcie o szczegóły bo auto mam od tygodnia. Ale z tego co wiem to w każdym pojeździe jest tam sprężyna która w położeniu neutralnym ściąga dźwignię zmiany biegów w określoną stronę.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

Ta sprężynka jest tylko w P11?

bo ja w P10 nie mam nic.. może ktos ma fotke jak ta sprężynka wygląda w P11

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...