Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] KOD USTERKI w TD


Gość yarko73
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAJCIE. Mam problem z p11 td mianowicie z rana nie mogłem uruchomić silnika i mrugała kontrolka "check". Wykonałem autodiagnostykę i kontrolka mrugnęła 14 razy długo i 1 raz krótko - napiszcie proszę co to może oznaczać? Pozdro!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już raz pisałem-sprawdz czy filtr paliwa jest odwodniony.Jeśli masz typowy filtr paliwa z ręczną pompką,to taki filtr w dolnej czę sci ma zaworek do odwadniania .W tej części zamontowany jest czujnik "woda w paliwie". Instrukcja nakazuje b.często odkręcać ten zaworek i sprawdzać czy jest czyste paliwo. Jeśli woda zamarzła będzie problem z rozruchem silnika.Kiedy wymieniałeś filtr i czy tankujesz czyste paliwo ?.To podstawa dobrej pracy silnika.Jeśli filtr OK to szukaj przyczyny w innych punktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z filtra paliwa wylałem wszystko co w nim było - odkręciłem cały zawód z tworzywa pod puszką, następnie wyczyściłem zawór przy pompie ten od góry przy rozdzielaczu na poszczególne przewody wysokiego ciśnienia tam ropa dochodzi ale nie idzie na wtryskiwacze - poluzowałem przewody przy wtryskiwaczach i sucho???!!! :( nie wiem już co robić!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś filtr i oczyściłes czujnik wody w dolnej części-dobrze.Po zakręceniu zaworka należy podpompować paliwo pompką tak długo,aż pompka będzie całkiem "twarda" -wtedy można zrobić próbe START.Po kilku obrotach i podaniu paliwa do pompy powinien odpalić.

Jeśli sprawdzasz czy jest paliwo na pompie i przewodach wysokiego ciśnienia należy pamiętać że musi być WŁACZONA stacyjka i wciśnięty pedał przyśpieszenia(gazu)- inaczej dopływ paliwa jest odcięty (to jest Disel). Jeśli to wszystko jest OK to można szukać innych przyczyn np. wady w otwieraniu zaworka odcinającego paliwo (funkcja STOP SILNIK), wady w dopływie paliwa.Pierwsze sprawdz paliwo na pompie-do tego przyda się druga osoba w kabinie (gaz+stacyjka+rozrusznik) ty obserwujesz kruciec na pompie-czy jest paliwo.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna zdiagnozowac diesela za pomoca kontrolki "check" widzialem to na wlasne oczy ale o co dokladnie tam chodzi to nie mam pojecia, mam jedynie pewne przypuszczenia. ale to tylko przypuszczenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i okazało sie że to immobilizer!!!! prawdopodobnie przez skrobanie szyby od wewnątrz gdzie szron z szyby leciał na górę deski rozdzielczej i woda spłynęła gdzieś w okolicy kontrolki (lampki) pod szybą. Kiedy wyschło (3dni) wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli ok i tak jest do dzisiaj. NIE SKROBCIE SZYB OD WEWNĄTRZ - JEŚLI MUSICIE TO ROZŁÓŻCIE JAKĄŚ SZMATĘ NA DESKĘ POD SZYBĄ!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak widać na początku kod wyszedł 14 i 1 więc wychodziłoby że kod usterki jest 141?! w związku z tym zachodzi pytanie czy nie ma większej ilości kodów w nysce :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

W TD jest taka sama procedura, tylko jak pisał Coobcio wtyczka jest odwrócona (przynajmniej u mnie) o 180 stopnni w stosunku do zdjęcia w opisie. Bez problemu to u siebie zrobiłem. I kody błędów można samemu skasować. Jeżeli chodzi o więcej informacji to wyciągnąłem fragment z manuala:

 

http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/autodiagnostyka.doc

 

Może się trochę długo ładować bo ponad 2Mb zajmuje.

 

Super dokładnie chyba będzie opisane w tym manualu po angielsku, który jest "przyklejony" tu w dziale "Primera", ale nie mam czasu teraz szukać. W P11.144 jest ten sam TD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu to samo miga check czyli immobilizer, ale tym razem już wiem że to w wyniku zbyt niskiej temperatury (-28 C w nocy) autko zamarzło całkiem tzn szyby od środka wszystkie, a olej w skrzyni ......... nie idzie ruszać lewarkiem zmiany biegów!!!!!! Tylko dlaczego przy niskich temperaturach nie chce działać u mnie immobilizer :cry:

O co tu k.... chodzi?!?!?!?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary wymień ten olej!! tak nie powinno być!! szkoda skrzyni!! gdzieś kabelki lub kostka źle styka od tego IMM, a jak wiadomo w niskiej temp rośnie rezystancja i przy kiepskim połączeniu prądzik może mieć problem z pójściem tam gdzie trzeba (przynajmniej ja tak dedukuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

podaj nr vin na forum żeby przyszli chętni na kupno takiej primerki nie trafili na Twój egzemplarz. O auto trzeba dbać a nie tylko nim jeździć aż padnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...