Gość kkr Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Czy ktoś z Was wykonał przeróbkę ze zwykłych lamp na ksenonowe w primerze? Rozważam taką ewentualność. Zbieram obecnie wszelkie informacje na ten temat. W istniejących lampach są (chyba) soczewki. Skoro tak, to pewnie pozostaje mi zamontować układ przetwornicy i wymienić żarówkę. Tylko czy to tak prosto wygląda? Czy są jakieś niebezpieczeństwa takich zmian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawczynski Marcin Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 z tego co wiem to w xenonach są jakies układy samopozimujące światła i z tego co wiem to jest to montowane gdzieś z tył auta :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 To są aż trzy czujniki - nie tylko z tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Z tego co wcześniej czytałem, jest to raczej chybiony pomysł i już lepiej jakieś dobre żarówki wsadzić. Według prezepisów oprócz układu samopoziującego obowiązkowe są spryskiwacze reflektorów. Podobno też reflektory mogą się szybciej skończyć. Ale poszukaj w archiwum, ktoś z forumowiczów chyba już się czegoś takiego podjął . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zit Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Ja zmieniłem w swoim p11.144 całe reflektory z soczewkowych na ksenony ,które kupiłem z Allegro ,ale zrobiłem to w ASO i xenony sa oryginalne z innej Primery bez żadnych przeróbek.Nie zamontowałem układu samopoziomującego ,bo kosztuje ok. 3000 , a spryskiwacze ,były już przy soczewkach.Podpięli je się pod zwykłą regulację i wysokości jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 to ciekawe ze aso montuje cos co nie jest zgodne z obowiazujacym prawem.... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Jak cię kiedyś ścigną za oślepianie i możesz mieć kłopot... W kraju, w którym prawo jest egzekwowane, nikt rozsądny nie odważyłby się na takie coś > strata ubezpieczenia na rzecz poszkodowanego, itp. Ale my jeszcze nie dorośliśmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkr Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Wszystkie Wasze uwagi są bardzo cenne. Przestudiowałem każdy wpis oraz dodatkowo to co można znaleźć w Sieci. Generalnie przepisy nie ograniczają możliwości zamontowania ksenonowych żarówek. Fabrycznie, ksenony są montowane w zespole ze spryskiwaczami i układem samopoziomującym (ale nie w każdym aucie). Spryskiwacze są przydatne, ale nie konieczne. Ważne aby w trakcie eksploatacji dbać o czystość lamp, gdyż strumień światła ulega załamaniom na drobinach brudu i w efekcie może to prowadzić do oślepiania innych. Najlepszy spryskiwacz lamp nie daje przecież gwarancji na dokładne wyczyszczenie reflektora. Samo spryskanie płynem + pęd powietrza nie załatwai sprawy, co najwyżej jedynie może spłukać brud lekko przylegający. Stąd wniosek, że prościej i przede wszystki pewniej działa zwykła ścierka. Samopoziomujący układ jest montowany w zastępstwie układu ręcznej regulacji. Faktycznie na forum temat montowania ksenonów był poruszany. Nawet, ktoś wspominał o zamiarze montażu, lecz niestety temat nie został dokończony. Moje lampy niestety nie dają się wyminieć w całości. Poprzedni właściciel dokleił brewki i w tym przypadku muszę pozostaje mi szukać oryginalnych lamp, najlepiej uszkodzonych, ale ze sprawną instalacją ksenonową. Są w ofercie układy zawierające przetwornice + zapłonnik + żarówki. Zastanawiam się, czy muszę coś dodatkowo przerabiać, aby do obecnego replektora włożyć żarówkę ksenonową. Myślę tu o samym mocowaniu żarówki i ewentualny dostosowaniu soczewek. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tej materii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 możesz zrezygnować z brewek lub zamontować nowe soczewki do swoich lamp. Możesz też kupić używane kompletne lampy i przełożyć szybki ze swoich (też są gładkie), chyba będa pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 A jak chcesz sterować wysokością strumienia, nie mając czuników? Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu. Około roku temu zakazano sprzedawania HD kitów w Stanach właśnie z powodu takich przeróbek i oślepień prowadzących do mało szczęśliwych zdarzeń. USA były największym rynkiem dla tego wypu wynalazków, a skoro popyt spadł, spadła też cena i u nas coraz więcej ludzi rzuca na nie się rzuca. W p11.144 sprawa jest prosta - wyjmujesz to, co masz; wkładasz lampy w wkładką wyłądowczą, dokładasz czujniki i spryski wysokociśnieniowe i masz to, co chcesz. Półśrodki wydają mi się mało sensowne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 ... Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu. Pokaż przepis który to reguluje Sterowanie wysokością odbywałoby sie tak jak do tej pory, czyli manualnie. PS tez jestem porzeciwko zakładaniu ksenonów i zostawianiu manualnej regulacji, bo powinno sie myslec nie tylko o sobie, ale i o innych uzytkownikach dróg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Spróbuję to odkopać. Jakiś rok tem przymierzałem się do HD kitu 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jscoolg Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Guys Na allegro znalazłem komplet xenonów. Lampy pochodzą z rozbitej primery p11.144. Pytałem sprzedającego czy można wymontować układ żyroskopowy - sprzedający powiedział że tak. Moje pytanie - Czy da się jakoś wymontować układ żyroskopowy i przełożyć do mojej p11.144 ? Czy ktoś się przymierzał do tej operacji ? - Primera to wersja angielska - czy da się "przestawić" ksenony na wersje europejską? (uwaga pytanie nie jest głupie - w zammienniku firmy Depo który ostatnio kupiłem była dzwigienka LHD-RHD- czy w oryginałach też tak jest ?) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piter Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Witam. Ja też noszę się z zamiarem włożenia do mojej Primerki ksenonów. Na Allegro komplet ( przetwornice, okablowanie i żarniki ) można kupić za 600 zł. Pytanie tylko czy można te żarniki założyć do istniejących lamp. U mnie są soczewki. Mam model po lifcie 2000 rok. Jeśli chodzi o legalność takiej przeróbki to nie znam szczegółów prawnych ale kolega założył taki zestaw do Skody Octavi ( też miał zwykłe soczewki ), był na przeglądzie technicznym, pytał co i jak i powiedzieli mu że jeśli nie oślepia to jest wszystko OK. Oczywiście sprawdzali mu oświetlenie przyrządem i nie mieli żadnych zastrzeżeń. Przegląd przeszedł OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jakub_poznan Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Witam, posiadam przy swojej Primie xenony i jestem zadowolony. Grunt to dobrze ustawione światła i zamontowane spryskiwacze. Przegląd ok i policja się nie czepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 chya w karzdym modelu p11.144 montowali seryjnie xsenony wiec o co ta sprawa a jednak nie we wszystkich montowali moja polylka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 i tu sie mkolego TYR mylisz nie w każdym montowali ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 W TD to wogóle można niezłe jaja spotkać np korbki w drzwiach z przodu, brak climatronicu a np xenony są...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khavior Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 hmm... z tego co mi wiadomo (a ten temat byl walkowany juz chyba z 4 razy) to montowanie zarowek ksenonowych z przetwornicami i wszystkim co jest potrzebne do zwyklego reflektora jest niezgodne z prawem. Reflektory ksenonowe musza miec odpowiednia homologacje. Jakby policja sie przyczepila lub na przegladzie by to znalezli to grozi zabraniem dowodu rejestracyjnego i nie przedluzeniem badania technicznego. Jest na to jakis okreslony przepis, ale nie bardzo chce mi sie szukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.