Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Ksenonowe przeróbki w P11.144


Guest kkr
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś z Was wykonał przeróbkę ze zwykłych lamp na ksenonowe w primerze?

 

Rozważam taką ewentualność. Zbieram obecnie wszelkie informacje na ten temat. W istniejących lampach są (chyba) soczewki. Skoro tak, to pewnie pozostaje mi zamontować układ przetwornicy i wymienić żarówkę. Tylko czy to tak prosto wygląda?

 

Czy są jakieś niebezpieczeństwa takich zmian?

Link to comment
Share on other sites

Guest krawczynski Marcin

z tego co wiem to w xenonach są jakies układy samopozimujące światła i z tego co wiem to jest to montowane gdzieś z tył auta :roll:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wcześniej czytałem, jest to raczej chybiony pomysł i już lepiej jakieś dobre żarówki wsadzić.

Według prezepisów oprócz układu samopoziującego obowiązkowe są spryskiwacze reflektorów.

Podobno też reflektory mogą się szybciej skończyć.

Ale poszukaj w archiwum, ktoś z forumowiczów chyba już się czegoś takiego podjął .

Link to comment
Share on other sites

Ja zmieniłem w swoim p11.144 całe reflektory z soczewkowych na ksenony ,które kupiłem z Allegro ,ale zrobiłem to w ASO i xenony sa oryginalne z innej Primery bez żadnych przeróbek.Nie zamontowałem układu samopoziomującego ,bo kosztuje ok. 3000 , a spryskiwacze ,były już przy soczewkach.Podpięli je się pod zwykłą regulację i wysokości jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest peteros

Jak cię kiedyś ścigną za oślepianie i możesz mieć kłopot... W kraju, w którym prawo jest egzekwowane, nikt rozsądny nie odważyłby się na takie coś > strata ubezpieczenia na rzecz poszkodowanego, itp. Ale my jeszcze nie dorośliśmy...

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie Wasze uwagi są bardzo cenne. Przestudiowałem każdy wpis oraz dodatkowo to co można znaleźć w Sieci.

 

Generalnie przepisy nie ograniczają możliwości zamontowania ksenonowych żarówek. Fabrycznie, ksenony są montowane w zespole ze spryskiwaczami i układem samopoziomującym (ale nie w każdym aucie).

 

Spryskiwacze są przydatne, ale nie konieczne. Ważne aby w trakcie eksploatacji dbać o czystość lamp, gdyż strumień światła ulega załamaniom na drobinach brudu i w efekcie może to prowadzić do oślepiania innych. Najlepszy spryskiwacz lamp nie daje przecież gwarancji na dokładne wyczyszczenie reflektora. Samo spryskanie płynem + pęd powietrza nie załatwai sprawy, co najwyżej jedynie może spłukać brud lekko przylegający. Stąd wniosek, że prościej i przede wszystki pewniej działa zwykła ścierka.

 

Samopoziomujący układ jest montowany w zastępstwie układu ręcznej regulacji.

 

Faktycznie na forum temat montowania ksenonów był poruszany. Nawet, ktoś wspominał o zamiarze montażu, lecz niestety temat nie został dokończony.

Moje lampy niestety nie dają się wyminieć w całości. Poprzedni właściciel dokleił brewki i w tym przypadku muszę pozostaje mi szukać oryginalnych lamp, najlepiej uszkodzonych, ale ze sprawną instalacją ksenonową.

 

Są w ofercie układy zawierające przetwornice + zapłonnik + żarówki. Zastanawiam się, czy muszę coś dodatkowo przerabiać, aby do obecnego replektora włożyć żarówkę ksenonową. Myślę tu o samym mocowaniu żarówki i ewentualny dostosowaniu soczewek.

 

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tej materii?

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

możesz zrezygnować z brewek lub zamontować nowe soczewki do swoich lamp. Możesz też kupić używane kompletne lampy i przełożyć szybki ze swoich (też są gładkie), chyba będa pasować.

Link to comment
Share on other sites

Guest peteros

A jak chcesz sterować wysokością strumienia, nie mając czuników? Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu. Około roku temu zakazano sprzedawania HD kitów w Stanach właśnie z powodu takich przeróbek i oślepień prowadzących do mało szczęśliwych zdarzeń. USA były największym rynkiem dla tego wypu wynalazków, a skoro popyt spadł, spadła też cena i u nas coraz więcej ludzi rzuca na nie się rzuca.

W p11.144 sprawa jest prosta - wyjmujesz to, co masz; wkładasz lampy w wkładką wyłądowczą, dokładasz czujniki i spryski wysokociśnieniowe i masz to, co chcesz. Półśrodki wydają mi się mało sensowne...

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78
... Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu.

 

Pokaż przepis który to reguluje

 

Sterowanie wysokością odbywałoby sie tak jak do tej pory, czyli manualnie. PS tez jestem porzeciwko zakładaniu ksenonów i zostawianiu manualnej regulacji, bo powinno sie myslec nie tylko o sobie, ale i o innych uzytkownikach dróg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest jscoolg

Guys

Na allegro znalazłem komplet xenonów. Lampy pochodzą z rozbitej primery p11.144.

Pytałem sprzedającego czy można wymontować układ żyroskopowy - sprzedający powiedział że tak.

Moje pytanie

- Czy da się jakoś wymontować układ żyroskopowy i przełożyć do mojej p11.144 ? Czy

ktoś się przymierzał do tej operacji ?

- Primera to wersja angielska - czy da się "przestawić" ksenony na wersje europejską?

(uwaga pytanie nie jest głupie - w zammienniku firmy Depo który ostatnio kupiłem była

dzwigienka LHD-RHD- czy w oryginałach też tak jest ?)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ja też noszę się z zamiarem włożenia do mojej Primerki ksenonów. Na Allegro komplet ( przetwornice, okablowanie i żarniki ) można kupić za 600 zł. Pytanie tylko czy można te żarniki założyć do istniejących lamp. U mnie są soczewki. Mam model po lifcie 2000 rok. Jeśli chodzi o legalność takiej przeróbki to nie znam szczegółów prawnych ale kolega założył taki zestaw do Skody Octavi ( też miał zwykłe soczewki ), był na przeglądzie technicznym, pytał co i jak i powiedzieli mu że jeśli nie oślepia to jest wszystko OK. Oczywiście sprawdzali mu oświetlenie przyrządem i nie mieli żadnych zastrzeżeń. Przegląd przeszedł OK.

Link to comment
Share on other sites

Guest jakub_poznan

Witam,

posiadam przy swojej Primie xenony i jestem zadowolony. Grunt to dobrze ustawione światła i zamontowane spryskiwacze. Przegląd ok i policja się nie czepia.

Link to comment
Share on other sites

W TD to wogóle można niezłe jaja spotkać np korbki w drzwiach z przodu, brak climatronicu a np xenony są......

Link to comment
Share on other sites

Guest khavior

hmm... z tego co mi wiadomo (a ten temat byl walkowany juz chyba z 4 razy) to montowanie zarowek ksenonowych z przetwornicami i wszystkim co jest potrzebne do zwyklego reflektora jest niezgodne z prawem. Reflektory ksenonowe musza miec odpowiednia homologacje. Jakby policja sie przyczepila lub na przegladzie by to znalezli to grozi zabraniem dowodu rejestracyjnego i nie przedluzeniem badania technicznego.

Jest na to jakis okreslony przepis, ale nie bardzo chce mi sie szukac :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...