Guest kkr Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Czy ktoś z Was wykonał przeróbkę ze zwykłych lamp na ksenonowe w primerze? Rozważam taką ewentualność. Zbieram obecnie wszelkie informacje na ten temat. W istniejących lampach są (chyba) soczewki. Skoro tak, to pewnie pozostaje mi zamontować układ przetwornicy i wymienić żarówkę. Tylko czy to tak prosto wygląda? Czy są jakieś niebezpieczeństwa takich zmian? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krawczynski Marcin Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 z tego co wiem to w xenonach są jakies układy samopozimujące światła i z tego co wiem to jest to montowane gdzieś z tył auta :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peteros Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 To są aż trzy czujniki - nie tylko z tyłu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoover Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Z tego co wcześniej czytałem, jest to raczej chybiony pomysł i już lepiej jakieś dobre żarówki wsadzić. Według prezepisów oprócz układu samopoziującego obowiązkowe są spryskiwacze reflektorów. Podobno też reflektory mogą się szybciej skończyć. Ale poszukaj w archiwum, ktoś z forumowiczów chyba już się czegoś takiego podjął . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zit Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Ja zmieniłem w swoim p11.144 całe reflektory z soczewkowych na ksenony ,które kupiłem z Allegro ,ale zrobiłem to w ASO i xenony sa oryginalne z innej Primery bez żadnych przeróbek.Nie zamontowałem układu samopoziomującego ,bo kosztuje ok. 3000 , a spryskiwacze ,były już przy soczewkach.Podpięli je się pod zwykłą regulację i wysokości jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 to ciekawe ze aso montuje cos co nie jest zgodne z obowiazujacym prawem.... :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peteros Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Jak cię kiedyś ścigną za oślepianie i możesz mieć kłopot... W kraju, w którym prawo jest egzekwowane, nikt rozsądny nie odważyłby się na takie coś > strata ubezpieczenia na rzecz poszkodowanego, itp. Ale my jeszcze nie dorośliśmy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kkr Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Wszystkie Wasze uwagi są bardzo cenne. Przestudiowałem każdy wpis oraz dodatkowo to co można znaleźć w Sieci. Generalnie przepisy nie ograniczają możliwości zamontowania ksenonowych żarówek. Fabrycznie, ksenony są montowane w zespole ze spryskiwaczami i układem samopoziomującym (ale nie w każdym aucie). Spryskiwacze są przydatne, ale nie konieczne. Ważne aby w trakcie eksploatacji dbać o czystość lamp, gdyż strumień światła ulega załamaniom na drobinach brudu i w efekcie może to prowadzić do oślepiania innych. Najlepszy spryskiwacz lamp nie daje przecież gwarancji na dokładne wyczyszczenie reflektora. Samo spryskanie płynem + pęd powietrza nie załatwai sprawy, co najwyżej jedynie może spłukać brud lekko przylegający. Stąd wniosek, że prościej i przede wszystki pewniej działa zwykła ścierka. Samopoziomujący układ jest montowany w zastępstwie układu ręcznej regulacji. Faktycznie na forum temat montowania ksenonów był poruszany. Nawet, ktoś wspominał o zamiarze montażu, lecz niestety temat nie został dokończony. Moje lampy niestety nie dają się wyminieć w całości. Poprzedni właściciel dokleił brewki i w tym przypadku muszę pozostaje mi szukać oryginalnych lamp, najlepiej uszkodzonych, ale ze sprawną instalacją ksenonową. Są w ofercie układy zawierające przetwornice + zapłonnik + żarówki. Zastanawiam się, czy muszę coś dodatkowo przerabiać, aby do obecnego replektora włożyć żarówkę ksenonową. Myślę tu o samym mocowaniu żarówki i ewentualny dostosowaniu soczewek. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tej materii? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 możesz zrezygnować z brewek lub zamontować nowe soczewki do swoich lamp. Możesz też kupić używane kompletne lampy i przełożyć szybki ze swoich (też są gładkie), chyba będa pasować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peteros Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 A jak chcesz sterować wysokością strumienia, nie mając czuników? Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu. Około roku temu zakazano sprzedawania HD kitów w Stanach właśnie z powodu takich przeróbek i oślepień prowadzących do mało szczęśliwych zdarzeń. USA były największym rynkiem dla tego wypu wynalazków, a skoro popyt spadł, spadła też cena i u nas coraz więcej ludzi rzuca na nie się rzuca. W p11.144 sprawa jest prosta - wyjmujesz to, co masz; wkładasz lampy w wkładką wyłądowczą, dokładasz czujniki i spryski wysokociśnieniowe i masz to, co chcesz. Półśrodki wydają mi się mało sensowne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 ... Poza tym, wydaje mi się, że JEST przepis wymagający stosowania takiego układu. Pokaż przepis który to reguluje Sterowanie wysokością odbywałoby sie tak jak do tej pory, czyli manualnie. PS tez jestem porzeciwko zakładaniu ksenonów i zostawianiu manualnej regulacji, bo powinno sie myslec nie tylko o sobie, ale i o innych uzytkownikach dróg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peteros Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Spróbuję to odkopać. Jakiś rok tem przymierzałem się do HD kitu 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Guys Na allegro znalazłem komplet xenonów. Lampy pochodzą z rozbitej primery p11.144. Pytałem sprzedającego czy można wymontować układ żyroskopowy - sprzedający powiedział że tak. Moje pytanie - Czy da się jakoś wymontować układ żyroskopowy i przełożyć do mojej p11.144 ? Czy ktoś się przymierzał do tej operacji ? - Primera to wersja angielska - czy da się "przestawić" ksenony na wersje europejską? (uwaga pytanie nie jest głupie - w zammienniku firmy Depo który ostatnio kupiłem była dzwigienka LHD-RHD- czy w oryginałach też tak jest ?) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piter Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Witam. Ja też noszę się z zamiarem włożenia do mojej Primerki ksenonów. Na Allegro komplet ( przetwornice, okablowanie i żarniki ) można kupić za 600 zł. Pytanie tylko czy można te żarniki założyć do istniejących lamp. U mnie są soczewki. Mam model po lifcie 2000 rok. Jeśli chodzi o legalność takiej przeróbki to nie znam szczegółów prawnych ale kolega założył taki zestaw do Skody Octavi ( też miał zwykłe soczewki ), był na przeglądzie technicznym, pytał co i jak i powiedzieli mu że jeśli nie oślepia to jest wszystko OK. Oczywiście sprawdzali mu oświetlenie przyrządem i nie mieli żadnych zastrzeżeń. Przegląd przeszedł OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jakub_poznan Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Witam, posiadam przy swojej Primie xenony i jestem zadowolony. Grunt to dobrze ustawione światła i zamontowane spryskiwacze. Przegląd ok i policja się nie czepia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyr Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 chya w karzdym modelu p11.144 montowali seryjnie xsenony wiec o co ta sprawa a jednak nie we wszystkich montowali moja polylka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 i tu sie mkolego TYR mylisz nie w każdym montowali ;-))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 W TD to wogóle można niezłe jaja spotkać np korbki w drzwiach z przodu, brak climatronicu a np xenony są...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest khavior Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 hmm... z tego co mi wiadomo (a ten temat byl walkowany juz chyba z 4 razy) to montowanie zarowek ksenonowych z przetwornicami i wszystkim co jest potrzebne do zwyklego reflektora jest niezgodne z prawem. Reflektory ksenonowe musza miec odpowiednia homologacje. Jakby policja sie przyczepila lub na przegladzie by to znalezli to grozi zabraniem dowodu rejestracyjnego i nie przedluzeniem badania technicznego. Jest na to jakis okreslony przepis, ale nie bardzo chce mi sie szukac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.