Guest gmwojcik Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Witam! Posiadam Almerę N16 z 2002 z typowym alarmem. W ciągu ostatnich kilkunastu dni kilkakrotnie alarm właczył się sam (przynajmniej tak przypuszczam), po czym po otwieraniu pilotem drzwi samochod piszczy 3 razy zamiast dwoch (co wg instrukcji oznacza, ze "pod nieobecnosc wlascicela wzbudzono system czujnikow"). Wiem, ze nikt nie wzbudzal czujnikow, nie wiem co moglo pasc? Czy ktos mial podbny propblem? A moze to jakas mysz itp.? Raczej wykluczam samozwijanie sie pasow zostawionych luzno bezpieczenstwa - sprawdzam czy sa ok. Ile kosztuje ewentualna naprawa? dziekuje i pozdrawiam gmwojcik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 mój ojciec ma almere z 2005r. kilka razy mu sie takze alarm sam włączał. jedynie tyle moge powiedziec bo narazie nie było kiedy jechac do serwisu zeby cos z tym zrobli. w razie czego to tu dopszie co powiedizeli w mojej N15 z alarmem wszystko ok. kup N15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Jeśli możesz to na noc załącz alarm bez czujników drzwiowych. Wtedy jeśli się powtórzy to znaczy, że czujnik drzwiowy jest padnięty i "traci styk". Wzbudzanie może też powodować wilgoć - co już będzie trudniejsze do wykrycia. Generalnie jak masz możliwość to załączaj alarm bez czujników tych drzwiowych lub jeśli masz to bez pojemnościowych - tak na zmianę parę razu bez 1 parę razy bez drugich i wtedy będziesz wiedział gdzie dalej szukać. Wiem, że może to być niemożliwe zostawić auto na ulicy bez alarmu :wink: ale wtedy odnalezienie przyczyny która sie pojawia okresowo będzie trudne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gmwojcik Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 ok. bede szukal. Bardzo dziekuje za tak szybka odpowiedz. sprobuje tez zostawic w samochodzie zolty serek. Jesli jest myszka to przez noc zostanie zjedzony ... gmwojcik :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRENEUSZKA Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Miałem ten problem w swojej N15.Trudno mi było zlokalizować przyczynę.Ale w końcu wyrwałem chwasta.Okazało się że problem tkwił w czyjniku zbicia szyby.U mnie wyglądał jak mała myszka komputerowa,i znajdował się pod deską rozdzielczą.Odlutowałem,zaizolowałem przewody i po problemie.PS.Te objawy występowały z reguły przy niskich temperaturach.POZDRAWIAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Zgadza się, najczęstszą przyczyną samozałączeń są czujniki ( pojemnościowe, stłuczeniowe, udarowe itd. ) które przy niskich temperaturach porpostu głupieją. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thomson30 Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Dokładnie jest to zujnik wstrząsowy. Miałem podobne objawy i co dziwo pojawiały się gdy zaczęło się robić chłodniej. Po wymianie czujnika (na gwarancji) nie mam już tych problemów. Wymiana trwała 3 min, facet wyrwał konsole przy zapalniczce i wymienił czujnik (wygląda rzeczywiście jak mała myszka). Od tej pory jest ok. A samochóde przyotwieraniu piszczał 2, 3 i 4 razy i za cholere nie wiedziałem co to jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Coś podobnego miał mój ojciec w primerze. Obwiedził ASO i okazało się, ze ma słaby akumulator. I w nocy stojąc na zimnym powietrze akumutalor siadał i nie dawał wystarczajacego prądu na potrzeby alarmu. Faktycznie z rana były już drobne problemy z zapalaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 mialem podombie w swojej n16 problemem okazala sie jak juz pisal ktos z klubowiczow czujka wstrzasowa (u mnie byla umieszczona na slupku przednim) proponuje od niej zaczac... jesli to nie da udac sie pod maske i tamta czujke sprawdzic... pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 podobno problem lezy przy czujniku pod maską. Bardzo się brudzi i to podobno jest przyczyna - wyczyszczenie pomogło na 0,5 roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 a załaczcie alarm i po jego uzbrojeniu (ok 30 sekund) uderzcie w przednia szybe nieco wyzej niz wycieraczka od strony kierowcy - lub sama wycieraczka z wysokosci okolo 10 - 15 cm - u mnie sie wlaczalo od tego... tylko nie wiem czy przy tej temp walenie w szybe to dobry pomysl a czujnik pod maska to swoja droga... ja wymienialem na nowy bo stary sie poprostu rozsypal jak sie go dotknelo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarki Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Nie ten dział bo mam sunny ale nie będe rozpoczynał nowego tematu a objaw mam taki sam tyle tylko że u mnie na 100% sa to czujki ruchu. Alarm wyje gdy całość jest załączona. Gdy są wyłączone (aktywne tylko czujniki w drzwiach) to wszystko jest OK. Co ciekawe u mnie jest inaczej niz u Was bo zimą było wszystko Ok a teraz gdy jest gorąca pojawił sie ten problem. Wymieniałem już centralkę alarmu, czujki i nic. Człowiek który mi to zakładał twierdzi że coś zakłuca prace czujek ale nie potrafi zlokalizować co. Czy w Sunny-m jest coś pod maską lub tablicą co może zakłucac tak bardzo alarm. Dodam że mam oryginalny immobilizer nissana, może to on? Tylko dlaczego jak jest ciepło? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.