Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Lampka (kontrolka) silnika w Primerce


Guest look_asz

Recommended Posts

Guest look_asz

pojawiła się w mojej p11 kombi 1.8l (2000r) taka przypadłość, że w wakacje zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Pojechałem do ASO Nissana. Tam "fachowcy" podłączyli komputer i po odczytach stwierdzili, że to zapewne padł katalizator ? Rozebrali go obejżeli i d*pa. Wszystko w porządku. Za jakieś 2 tyg. znów się zapaliła. Potem po ok. 1 m-cu sama zgasła, a potem za jakiś czas znów się zapaliła i cały czas się pali. Dodam jeszcze, że silnik chodzi normalnie. Płynnie przyspiesza, nie stracił nic na dynamice, nie szarpie, nie stuka etc., pali ok. 10 - 10,5l w mieście i ok. 8 - 8,5 w cyklu mieszanym 50/50%. Co to do cholery może być???? Jeżeli mieliście podobne przypadki, możecie pomóc to będę bardzo "dźwięczny". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

jeśli stwierdzili że katalizator to chyba dlatego że kodował sie błąd od drugiej sondy lambda (umieszczonej za nim), lub przebiegi napięcia wydały im się dziwne. Masz może jakiś wydruk z napięciami na sondzie? Jeśli nie masz to warto podjechac na jakikolwiek uniwersalny czytnik obd2 żeby odczytać co wskazuje sonda 2 w różnych stanach obciążenia silnika, możliwe że np jest uszkodzona. Można ją też obmierzyć woltmierzem. Powinna dawać około 0.5V przy wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu powinna dochodzić nawet do 1v, a przy puszczaniu gazu napięcie może spadać do ok. 0.2v. Jeśli stale zawyża to zubaża mieszankę i wtedy będzie mało palił

Link to comment
Share on other sites

Guest look_asz

niestety ale w ASO nie mają zwyczaju dawać klientowi wydruków z komputera. Postaram się to szybko sprawdzić. Jeżeli będzie tak jak piszesz to co dalej? Trzeba wymienić 2 sondę? Jakie mogą być konsekwencje jazdy z taką sondą? Ile to może kosztować?.... a tak w ogóle to WIELKIE DZIĘKI... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

najpierw sprawdź co wyjdzie. Jeśli wskazuje głupoty to trzeba sporawdzić czemu: czy faktycznie wina katalizatora, czy samej sondy. PS w niektórych ASO dają, tych prawdziwych, nie tylko z nazwy.

Link to comment
Share on other sites

Guest look_asz

witam ponownie, byłem na diagnostyce i oto odczyt:

"Diagnoza sterowników NISSAN ECCS2 Pamięć błędów:

P0420 Sprawność katalizatora (rząd 1)

Za niskie

P1111 Zawór elektromagnetyczny sterowania zaworu wlotowego (rząd 1)

Obwody prądowe "

 

Co to kurcze oznacza i co z tym dalej robić ???? :?:

Pozdrawiam wszystkich nissanomaniaków

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

w service manualu musisz poszukac opisów tych błędów i dalej postępować zgodnie z algorytmem badania usterki i ewentualnej naprawy jej

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ciekawy jestem jak to się zakończyło. Ja pojechałem na przegląd i wyszła mi za bogata mieszanka na biegu jałowym. ASO stwierdziło na podstawie komputera zapchany pierwszy katalizator. Nawet go wymontowali. Jest przypalony od góry i wysypali z niego trochę tego co sie od góry wypaliło. Nie mieli nowego, więc zamontowali z powrotem. Tak na razie jeżdzę i myslę czy ściągać katalizator za 2500zł czy też próbować go wydłubać. Lampka mi się nie pali, mam lekki spadek mocy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...