Guest krzych Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Robię przymiarki do wymiany u siebie sondy lambda, bo podobno dziwnie pracuje na wolnych obrotach. Mam u siebie sonde z 3 przewodami (czarny i 2 białe). Ostatnio jeden ze sprzedawców podpowiedział mi, że w miejsce tej sondy można wstawić sondę z 4 przewodami (łatwiej dostępną) a przewód szary podpiąć do masy. Co o tym sądzicie? Czy ktoś z Was ma może opisy wyprowadzeń różnych sond? Czy taki tuning wyjdzie na dobre autkowi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piko70 Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 A dlaczego 4 przewodowa jest łatwiej dostępna od 3 przewodowej?Kupowałem Walkera z 3 przewodami bez problemu.A może u tego sprzedawcy,co doradzał, ta 4 przewodowa już za długo leży na półce i chce sie jej pozbyć? :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzych Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 To byla odpowiedz goscia z Allegro. Sonda 4-przew. Bosch kosztuje ok 75 a 3 przew. nie mozna znalezc od dluzszego czasu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 przejdź się do sklepu i tam popytaj zamiast odrazu allegro, 3 przewodowa uniwesalna najtańsza coś ok 200zł przynajmniej jest nowa, mam taką i działa, oczywiście możesz kupić też lepsiejszą za kilka stów w końcu sonda ważna sprawa pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest primeraW10 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 a zakladal ktos z was zamiennik do 2.0 ?? jakie mascie kolory kabli i co zakladaliscie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przemolis Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Właśnie zakładam zamiennik trzyżyłowy tzw. sonda uniwersalna.Pojutrze dam znać czy to działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marmor Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Witaj Przemolis ! Widzę, że jesteś na forum ! :grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzych Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Właśnie zakładam zamiennik trzyżyłowy tzw. sonda uniwersalna.Pojutrze dam znać czy to działa. No i jakie rezultaty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest primeraW10 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 wlasnie jaie macie rezultaty na zamiennikach ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 NIe wiem jak jest w Primerach ale osobiście odradzam ten patent. A to dlatego, że masa masie nie równa. Jesli miałeś sondę z 3 przewodami Ecu widział napięcia wzgledem masy silnika (tu konkretnie rury wydechowej) sonda 4 przewodowa zwykle nie ma masy na szarym kablu- więc musisz poszukać taką w której po pierwsze zwarty jest szary do masy na sondzie- wtedy w ogóle go nie podłączasz. Sondy 4 rzewodowe biora mase z ECU. A pomiedzy masą ECU a masą silnika bywają różnice potencjałów i bedzie przekłamanie - jak czujnie zestrojony ECU wywali błęda po klikunastu kilometrach "S1B1 niski/wysoki woltaż" a.. i jeszcze jedno - nierówna praca na wolnych to nie koniecznie wina sondy, .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzych Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 nierówna praca na wolnych to nie koniecznie wina sondy, .. Dzięki za odpowiedź. Osobiście też uważam to za kłopotliwe rozwiązanie. Gdyby nie było z tym problemów produkowaliby jeden typ sondy . Co do pracy na wolnych obrotach to nie pisałem o nierównej lecz dziwnej pracy. Mianowisie po zejściu na wolne obroty napięcie z sondy spada gdzies do ok 0.3V i stoi w miejsu. Depnięcie na pedał gazu znów ją pobudza na chwile do pracy i nalge znów sytuacja jest podobna. Autko pracuje wtedy chyba na zbyt ubogiej mieszance. Stąd też moje przymiarki do wymiany sondy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 jeszcze napisz czy sonda tak zachowuje się na gazie czy na benzynie. Ubogość sondy moze wynikać z instalacji gazowej i jej złej regulacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzych Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Zachowania sondy są niezależne od rodzaju paliwa. Co do regulacji instalacji to za specjalnie nie ma co regulować. Ją się po prostu konfiguryje pod kompa benzynowego i wg. mnie ustawione jest wszystko dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przemolis Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Jeżdżę już tydzień po wymianie sondy.Jak pisałem założyłem jakąś uniwersalną i jak narazie wszystko działa,tzn. spalanie przy jeździe na gazie spadło mi z 16 litrów na 10,5.Problemów z obrotami na niskich czy dziwną pracą silnika nie mam.Natomiast mam cały czas problem z obrotami na paliwie w zakresie 1700-2300-szarpie.Tutaj wymiana sondy nic nie pomogła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Skoro tak to sonda na 100% była winna (przynajmniej tego spalania gazu) sadzę, ze musisz pojeździc troche na benzynie - zrobić 300 km i jesli przepływka OK komp sie dostroi. Jak źle pneumatycznie dostrojona instalacja gazowa IV generacji to przy rzełaczaniu na gaz /benzyna bedzie szarpało - adaptacja ECU nie jest az tak sprawna, by korygowac na miejscu pewne nastwy. Jesli sonda cały czas pracuje w dolnym lub górnym zakresie napięć (z powodu źle wyregulowanego gazu) - szybciej szlag ja trafi - pamietaj o tym. Koronna zasada - czasy wtrysków benzyny w tych samych warunkach powinny być takie same przy jeździe na gazie jak i na benzynie przy podobnych warunkach obrotów i obciążenia ( a napiecia sondy porównywalne). czasem obserwuje sie zwolnioną reakcje sondy na gazie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kszych Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 wiem, że to częsty temat, ale chodzi o konkretną odpowiedź:czy ktos ma coś takiego załozone w N15 GA16DE i czy to działa? http://www.allegro.pl/item94734025_nowa_un...dowa_bosch.html [ Dodano: Czw 06 Kwi, 2006 21:59 ] To sam se odpowiem - mam założone i działa.. nie wiem jak długo, miejmy nadzieje że jak najdłużej. 79 zł już się zwróciło bo gaz wreeszcie dał się ustawić. szary do masy.. Poza tym polecam spraedawcę z allegro - dobry kontakt i ekspresowa dostawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest forest Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 WP11 SR20DE 140 KM + DT Gas System sekwencja. W koncu padla mi sonda. Warsztat mowi ze to pierwsza. Co panowie polecaja. MAm do wyboru uniwersalna 175 pln i japonska 280 pln. Sprzedawca zapytal mnie czy sonda ma czujnik tlenku tutanu????????? a z kad tego sie mam dowiedziec?? poza tym wymienilem juz przeplywomierz pow. podobno przez gaz ( z tym ze nie kichnal ani razu) Czy to wszystko jest wina gazu czy po prostu ten typ tak ma i predzej czy pozniej trzeba wymieniac elektronike? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kszych Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 jakby co to moja z allegro działa ok... ten przepływomierz to może trochę naciągany.. czy przypadkiem mechaniory nie próbują wymieniać wszystkiego po kolei? sondę lambda może sprawdzić elektryk, ja podjechałem do gościa podłączył jakieś urządzonko, poeksperymentował z żarówką i stwierdził że padła.. poza tym w N15 jest samodiagnostyka, może w P11 też (vide zrób to sam) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest forest Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 przeplywomierz byl padniety na bank. akt ze zaplaciem zdrowo ale wszystkie olegliwosci minely. silnik gasl na wolnych obrotach no i obroty plywaly. Poza tym bylo ok. Pan przeplywomierz wymienil i wszstko gralo przez kilka miesiecy. Mial sie nie psuc!!!!!!!!!!!!! JAk na razie nie ma dramatu, sasiad gania Megane 16 3latka i pakuje w niego wiecej kasy niz ja w 6 letnia primerke. Osobnik w gorszym polozeniu zdecydowanie poprawia nasze samopoczucie. Teraz czeka mnie lambda, klima i przedni wachcacz gorny. czy P11 cierpi na cos jeszcze?? Zaczynam podchodzic sceptycznie do postow typu - zrobilem 150 000 i leje tylko paliwo i olej??????? Dodam ze moj ma zrobione 115 tys. I kuleje co chwile. Bez wypadkow bez codow, Tyle ze kupiony w polsce. Wcale nie czuje sie wyjatkowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.