Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Regeneracja sworznia wachacza


Guest przemo_78
 Share

Recommended Posts

Guest przemo_78

Witam

 

Pojechałem moją Micrą '99 do mechanika i okazało się że sworzeń w lewym wachaczu jest luźny. Okazało się że Nissan nie zakłada w modelu z tego roku wymiany sworznia tylko całego wahacza. (Można natomiast kupić sworznie do starszych modeli - paranoja) Według Nissana to do wymiany mam cały wahacz, z robocizną ok 900 zł. Mój mechanik próbował wstawić zamiennik sworznia tylko, że żaden z nich nie pasował. Była też opcja z nowym wahaczem tzn. zamiennikiem ale i on też nie pasował, a sworzeń jak i wahacz miały być do Micry. Moje pytanie jest następujące.

1. Czy warto regenerować sworzeń???

2. Czy Micry z '99 roku są takie nietypowe, że nie można dostać zamiennika do nich???

 

Poradźcie co zrobić w takiej sytuacji? Osoboście wolałbym nie wydawać 900 na nowy !!!!

Link to comment
Share on other sites

w JC Auto bez problemu dostaniesz sworzeń wachacza do micry

ja mam też z 99 roku i kupiłem od ręki.

kosztuje kilkadziesiąt złotych, chyba 30

 

z tym, ze u mnie po 15kkm nadaje się znów do wymiany więc może nie warto oszczędzać i kupić cały wahacz?

 

a 900 zeta to cena kosmiczna.

rozejrzyj się za firmowym zamiennikiem

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

... z przedniego prawego koła o czym już wielu pisało.

Pojechałem do AutoBoxu w Gliwicach gdzie zajmują się japońcami

i nie są za tani. Tam mi powiedzieli, że to sworznie wachacza (od razu chcieli zmienić i z lewej strony). Za całość z wymianą chcieli 260zł a same sworznie chyba 80zł za sztukę albo nawet za dwa. Ja mam micre `98 po liftingu więc sądzę, że to dokładnie to samo co Twoja micrusia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Go_nia

Odkopuję temat, bo właśnie po dzisiejszym przeglądzie okazało się, że "nie mam lewego sworznia wahacza" :/ Ale co jest dziwne, że ja nie słyszę żadnego "stukania" które ponoć jest bardzo charakterystyczne dla tej usterki. Stukanie słyszałam jesienią i przy wymianie oleju zgłosiłam problem, mechanik oglądnął koło i stwierdził że jest ok, więc przestałam sie przejmować a stukanie ustało...Powiedzcie co myślicie o tym no i czy wymiana sworznia to droga impreza i bardzo skomplikowana ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Go_nia

Dziękuję Bombel za odzew :) Na poniedziałek umówiłam sie do mechanika na ponowne oględziny, zobaczymy co powie, dopiszę jak będę po konsultacji...

Link to comment
Share on other sites

Kupuj 555

dokładnie ;) polecam 555, bo jak kupisz coś tańszego to może się okazać, że choć towar dobrany katalogowo...może nie pasować do Twojego auta (tak jak było w moim przypadku)

P.S. Po wymienie konieczne jest ustawienie zbieżności

...u mnie na szczęście ten zabieg nie był konieczny ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Go_nia

No i nic nie wymieniałam, bo po ponownych oględzinach u mechaniora okazało sie, że nie ma luzów...nie wiem o co chodziło gościowi od przeglądu... :|

Link to comment
Share on other sites

Go_nia to już lepiej do tego diagnosty nie jeździj :D

Link to comment
Share on other sites

Niech was bóg broni !! Kupujcie części JC, NIPPARTS :!: To jest jedno z wiekszysh G na rynku. Te czesci nie są zrobione z metalu tylko z plasteliny

Link to comment
Share on other sites

Niech was bóg broni !! Kupujcie części JC, NIPPARTS :!:

to w końcu mamy kupować, czy nie kupować :?: :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mój mechanik stwierdził, że sworzeń w wahaczu ma minimalny luz. między pierścieniem na sworzniu a wahaczem zrobiła sie 2 mm szpara (opuścił się ). Wcisnął go do góry i lekko przyspawał do wahacza. Sworzeń nie ma luzu więc stwierdził że szkoda go wymieniać. Czy mogę z tym jeździć?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Robię mały bump! z racji złapania luzu na sworzniu prawego wahacza.

 

Dwa pytanka:

-Jakie sworznie polecacie? Na Allegro są od 20zł do 68zł za TRW. Jakieś inne, niz TRW sprawdzone typy macie?

-Jakaś instrukcja wymiany? Jak mocno siedzi sworzeń w wahaczu? Bez prasy się nie obejdzie?

Link to comment
Share on other sites

Bez prasy, choćby ręcznej sie nie obędzie. A firmy nie polece bo dla mnie wszystko jest podobne, a na polskich drogach to już i nawet najlepsze długo nie pojeżdżą.

 

Febi, 555, TRW są na pewno ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...