Guest przemo_78 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Witam Pojechałem moją Micrą '99 do mechanika i okazało się że sworzeń w lewym wachaczu jest luźny. Okazało się że Nissan nie zakłada w modelu z tego roku wymiany sworznia tylko całego wahacza. (Można natomiast kupić sworznie do starszych modeli - paranoja) Według Nissana to do wymiany mam cały wahacz, z robocizną ok 900 zł. Mój mechanik próbował wstawić zamiennik sworznia tylko, że żaden z nich nie pasował. Była też opcja z nowym wahaczem tzn. zamiennikiem ale i on też nie pasował, a sworzeń jak i wahacz miały być do Micry. Moje pytanie jest następujące. 1. Czy warto regenerować sworzeń??? 2. Czy Micry z '99 roku są takie nietypowe, że nie można dostać zamiennika do nich??? Poradźcie co zrobić w takiej sytuacji? Osoboście wolałbym nie wydawać 900 na nowy !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djseth Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Z jakiej firmy probowaleś zamienniki? Do mikry K10 tez nie ma (tylko cale wachacze) a jednak jest firma która takowe robi: http://www.adler-auto.pl/index.html Cena nie jest wygórowana wiec warto spróbować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest onegog Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 w JC Auto bez problemu dostaniesz sworzeń wachacza do micry ja mam też z 99 roku i kupiłem od ręki. kosztuje kilkadziesiąt złotych, chyba 30 z tym, ze u mnie po 15kkm nadaje się znów do wymiany więc może nie warto oszczędzać i kupić cały wahacz? a 900 zeta to cena kosmiczna. rozejrzyj się za firmowym zamiennikiem pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chstr Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 ... z przedniego prawego koła o czym już wielu pisało. Pojechałem do AutoBoxu w Gliwicach gdzie zajmują się japońcami i nie są za tani. Tam mi powiedzieli, że to sworznie wachacza (od razu chcieli zmienić i z lewej strony). Za całość z wymianą chcieli 260zł a same sworznie chyba 80zł za sztukę albo nawet za dwa. Ja mam micre `98 po liftingu więc sądzę, że to dokładnie to samo co Twoja micrusia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Go_nia Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Odkopuję temat, bo właśnie po dzisiejszym przeglądzie okazało się, że "nie mam lewego sworznia wahacza" :/ Ale co jest dziwne, że ja nie słyszę żadnego "stukania" które ponoć jest bardzo charakterystyczne dla tej usterki. Stukanie słyszałam jesienią i przy wymianie oleju zgłosiłam problem, mechanik oglądnął koło i stwierdził że jest ok, więc przestałam sie przejmować a stukanie ustało...Powiedzcie co myślicie o tym no i czy wymiana sworznia to droga impreza i bardzo skomplikowana ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Go_nia Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Dziękuję Bombel za odzew Na poniedziałek umówiłam sie do mechanika na ponowne oględziny, zobaczymy co powie, dopiszę jak będę po konsultacji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Kupuj 555 dokładnie polecam 555, bo jak kupisz coś tańszego to może się okazać, że choć towar dobrany katalogowo...może nie pasować do Twojego auta (tak jak było w moim przypadku) P.S. Po wymienie konieczne jest ustawienie zbieżności ...u mnie na szczęście ten zabieg nie był konieczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Go_nia Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 No i nic nie wymieniałam, bo po ponownych oględzinach u mechaniora okazało sie, że nie ma luzów...nie wiem o co chodziło gościowi od przeglądu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Go_nia to już lepiej do tego diagnosty nie jeździj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geniula1 Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Niech was bóg broni !! Kupujcie części JC, NIPPARTS :!: To jest jedno z wiekszysh G na rynku. Te czesci nie są zrobione z metalu tylko z plasteliny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Niech was bóg broni !! Kupujcie części JC, NIPPARTS :!: to w końcu mamy kupować, czy nie kupować :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekch Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Mój mechanik stwierdził, że sworzeń w wahaczu ma minimalny luz. między pierścieniem na sworzniu a wahaczem zrobiła sie 2 mm szpara (opuścił się ). Wcisnął go do góry i lekko przyspawał do wahacza. Sworzeń nie ma luzu więc stwierdził że szkoda go wymieniać. Czy mogę z tym jeździć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibars Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Robię mały bump! z racji złapania luzu na sworzniu prawego wahacza. Dwa pytanka: -Jakie sworznie polecacie? Na Allegro są od 20zł do 68zł za TRW. Jakieś inne, niz TRW sprawdzone typy macie? -Jakaś instrukcja wymiany? Jak mocno siedzi sworzeń w wahaczu? Bez prasy się nie obejdzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Bez prasy, choćby ręcznej sie nie obędzie. A firmy nie polece bo dla mnie wszystko jest podobne, a na polskich drogach to już i nawet najlepsze długo nie pojeżdżą. Febi, 555, TRW są na pewno ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.