Guest arekkom2 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Witam wszystkich, czy sa na forum osoby ktore maja silnik GA14DE ( czyli na wtrysku, a nie na gazniku ) i instalacje gazowa 2 generacji ? Jak wam to dziala ? U mnie problem jest taki ze od zalozenia gazu dlawi sie na benzynie, a na gazie na biegu jalowym faluja obroty. Pozatym jest ok, spalanie w trasie 8,5 l, w miescie do 11 l. Podejrzewam ze mikser jest za maly, ale zastanawiam sie czy gnebic gazownika zeby mi to zmienial i regulowal, czy rzeczywiscie "tak juz musi byc" ( slowa gazownika). Raz juz mikser byl zmieniany na wiekszy, bo na benzynie w ogole nie dalo sie jezdzic. Teraz wstawili wiekszy, na benzynie jest troche lepiej, ale za to pojawilo sie falowanie obrotow. Druga sprawa, to zachowanie sie auta na gazie, sa dni kiedy silnik jest wyraznie mocniejszy, jakby bardziej elastyczny, a czasami jest jakis mulowaty, obserwuje to od samego poczatku kiedy zalozylem gaz, ale byc moze jest subiektywne odczucie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krawczynski Marcin Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Gnęb Gazownika to ma tak samo chodzić jak na Waszce ( pomijając troche gorsze osiągi ) niech ci reguluje do skutku a ta elastycznośc to moje odczucie jest takie same ale mi sie wydaje ze zalezy to od gazu jaki sie zatankuje :? . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arekkom2 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 no wlasnie sie boje ze jak mi zalozy jeszcze wiekszy mikser to spalanie sie pogorszy, a ja lubie jak mi pali 8,5 litrow :-). A co do elastycznosci, to jakosc gazu tutaj odpada, tankuje zawsze na tej samej stacji w niemczech, i miedzy jednym tankowaniem a drugim ma momenty "przymulenia" Podejrzewalem przewody wysokiego napiecia, ale po dluzszej obserwacji, musze stwierdzic ze nie ma to zwiazku z pogoda ( ze np. jak jest wilgotno to idzie gorzej) Pozatym ktos mi doradzil zeby postawic auto w ciemnym miejscu, odpalic silnik i sprawdzic czy nie widac iskier na przewodach, i u siebie nic nie zauwazylem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest symek Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Witam Jeśli chodzi o mikser to musi być z dwoma dziurami. Swój mikser znalazłem w katalogu, gdzie było napisane, że jest do Primery 1.6 SLX wiec to ten sam silnik. Na początku miałem mikser z jedna dziurą i problem był taki jak u Ciebie- na luzie falowały obroty. Jeśli chodzi o spalanie to masz całkiem dobre- mi pali 10l bez względu czy to miasto czy trasa. Falowanie obrotów może być też spowodowane tym, że masz zatkany dolot powietrza. Poczytaj jeszcze na forum, jest masa informacji na ten temat. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arekkom2 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 A w primerze 1,6 SLX jest ten sam silnik co w sunnych ?? O falowaniu obrotow jest masa, a przyczyn tez moze byc tysiace. Jezeli ktos ma sunny na wtrysku i chodzi mu bez problemow, to bede wdzieczny za informacje jaki mikser i jaka srednica, wtedy bede mogl ewentualnie przycisnac gazownika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marud Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Symek 10 litrów to bardzo dużo. W sentrze z silnikiem GA16DE z tym że 115 konnym pali 8.5 litra gazu w mieście. Może taka charakterystyka silnika bo benzyny w trasie pali 5.5 do 6.5 litra na 100 km przy jeździe 90-130 km/h Do arekkom2. Moje sunny GA14DS pali 9 literków po mieście więc Twoj chyba jednak za dużo spala. Gnęb tego gazowca żeby coś z tym zrobił i na 100% coś jest nie tak skoro obroty Ci faluja. Jest też kwestia samego gazu. Wbrew opiniom, że każdy gaz jest taki sam, bo gaz to gaz, to jednak są duże różnice miedzy tankowaniami na różnych stacjach. Ja tankuję tylko na jednej stacji a konkretnie na Orlenie i nie mam problemów. Tankowałem też na konkurencyjnej prywatnej stacji ale tam gaz się popsuł bo autko po prostu mi gasło na jałowym biegu. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrek Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Już kiedyś o tym pisałem. Mikser ma być teki jak na fotce: Nie mniejszy, nie większy, nie innego kształtu. W katalogach jest przewidziany taki mikser dla tych silników. Oba otwory gwarantują poprawną pracę silnika na benzynie. I niech gazowanik nie ściemnia, że tam ma być, bo nie chce mu się ruszyć za przeproszeniem d*py do sprawdzenia instalacji. Albo co gorsza nie zna się na tym co robi. Ja mam gaz (Landi) już 2 rok, założony przez znajomego i wszystko gra. Wydaje się, że auto jeździ lepiej na gazie niż na benzynie . Wszystko da się zrobić, tylko trzeba to przetestować, dobrze dobrać instalkę (przede wszystkim mikser) i umieć wyregulować instalację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 mikser od primery, swierze kable swiece filtr powietrza nieprzytkany dolot (orginalny) dobry gaz i mieszanka na gazie jak jest mozliwosc ustawiona na troche wiecej niz 1 i powinien smigac. ja mam z gaznikiem ale przy takiej konfiguracji jezdzi na lpg super ale pali troszku wiecej.ja mam gaznik ale zapewne rozwiazania sa uniwersalne. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arekkom2 Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Myrek - dzieki za foto, o cos takiego mi chodzilo, wydrukuje to sobie i pokaze gazownikowi, niech zamawia takie cudo :-). To inwalidztwo na benzynie jest dla mnie uciazliwe, bo studiuje w niemczech i jak jade w dalsze trasy to przejechanie 100 km awaryjnie na benzynie jest tragedia. No i spalanie na gazie nie powinno sie chyba pogorszyc ? Dzieki za podpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest symek Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Symek 10 litrów to bardzo dużo. W sentrze z silnikiem GA16DE z tym że 115 konnym pali 8.5 litra gazu w mieście. Może taka charakterystyka silnika bo benzyny w trasie pali 5.5 do 6.5 litra na 100 km przy jeździe 90-130 km/h Hmm, mi na benzynie w mieście pali 7,5l. Na trasie żeby spalił mniej trzeba jechac 90-100. Więc te 10l gazu w moim przypadku to nie tragedia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrek Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Ten mały otwór właśnie odpowiada za poprawną pracę na benzynie. Popatrz sobie w przepływomierz, zobaczysz tam taką tulejkę w miejscu tego otworu. I nad tą tulejką ma być dolot. Przy takim mikserze wszystko chodzi poprawnie. Na gazie jeszcze lepiej mi chodzi niż na benzynie . Spalanie gazu to średnio w lecie 8l, w zimie 9l. (200km w trasie, 70km w mieście + codzienne odpalanie na benzynie). P.S. wydrukuj to z opisem (tam gdzie napisałem o jego tylniej stronie ciała ) – to może coś go to zmobilizuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schulla Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Myrek,czyli jakbyś zrobił te 270 po mieście to by ci wyszło 11 lit. Mam taki mikser jak ty i spalanie jest 8,5 trasa 11lit miasto,jeżeli robię mieszane trasa miasto to wychodz 9-10 lit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrek Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Być może. Nie miałem okazji sprawdzić go tylko w mieście, bo cały czas mam jakieś trasy. A na krótkich odcinkach niechce mi się psrawdzać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kruk78 Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Mam sunny 1,4 lx 16V z 1995, mam instalke Lovato, spalanie około 10l w mieście, skacza mi obroty na luzie. Szukam dobrego Gazownika aby zerknąl i ustawił całąinstalacje. Najlepiej w warszawie. Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.