Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Jak sprawdzić olej ?


Gość jarkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego ktoś wyedytował mój podpis i dane w profilu ?

 

Na forum nz nikt nie edytuje podpisów i danych, jeżeli wskazują na nkp.

Tu widać niestety chyba się komuś w głowie przewróciło.

Edytowane przez jarkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? i jak w takim razie sprawdzić samemu stan oleju w skrzyni ?

Witam!

Korek do wlewu i sprawdzania poziomu jest na przodzie skrzyni tzn. na tej ścianie ktora masz przed soba patrzac na skrzynie od dolu stojac z przodu auta.

Korek odkrecasz i wsadzasz paluch w otwor i jak czujesz "pod palcem" olej to znaczy ze poziom jest ok.

Warto zrobic sobie na szlifierce klucz ktory bedzie pasowal do korka bo czasami lubi sie zapiec i ciezko go odkrecic - sam wiem bo sie dlugo z nim mocowalem jak niedawno olej wymienialem.

Pozdrawiam

Kamyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by wykręcić ten korek wsadzam klucz - grzechotkę bez rzadnej nasadki (sam kwadrat poł cala - ten średni rozmiarr)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

jak ja non stop cisnąlem na 5W40 to też mi troche ubywało, przy normalnej jeździe - prawie wcale. Czytałem na szwabskim forum że ludzie marudzili na zużycie oleju w niekótrych SR20DE nawet z małym przebiegiem, więc uznałem że to drobna wada tego silnika (może twarde uszczelniacze zaworowe albo pierścienie za mało elastyczne?). Przeszedłem na syntetycznego castrola formula rs 10W60 i zużycie oleju jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by wykręcić ten korek wsadzam klucz - grzechotkę bez rzadnej nasadki (sam kwadrat poł cala - ten średni rozmiarr)

Heh u mnie gdzies taka grzechotka wyszla na spacer i nie wrocila chyba ktos sobie ja pozyczyl wiec musialem sobie jakos poradzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej 5W jest za rzadki do sr20, lepkość powinna być 10W, wtedy nie powinien brać wogóle oleju, ja jeżdże od wymiany do wymiany i zero ubytków

Hehe ja przez spory okres eksploatacji mojej primy smigałem na Mobilu1 0-40 to dopiero tłusta woda była !!

Ubytki pomijalnie male przy wymianie co 7000-8000km :D

 

A teraz im grubiej z mocą tym gestrzego leje była Mobil 5W50 a teraz jak wjedzie duze trubo przesiąde się na 10W60 Valvoline...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W60 wale ze względu na dużo dużo wyższe temperatury oleju - ze względu na turbo...

 

U Ciebie spokojnie można lać 5W50 - chyba najbardizej uniwersalny olej, zaróno na mrozy jak i do pałowania silnika pod czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
10W60 wale ze względu na dużo dużo wyższe temperatury oleju - ze względu na turbo...

warto lac olej o jak najwyższym wskaźniku po W, ponieważ po kilku tysiącach km i tak ta liczba ulega jakby zmianie, czyli olej xxW40 np zachowuje się jak xxW30 czyli zmniejsza się jego odporność na zbytnie rozrzedzanie w wysokich temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni sprawdzona oliwa to w pelni syntetyczny Castrol 75w140 GL5 drogi ale czesto ratuje skrzynie z zluytymi synchronizatorami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...