Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Nie chce zgasnąć kontrolka oleju...


Guest MrSlonio
 Share

Recommended Posts

Guest MrSlonio

No cóź dziś wyszedłem rano z domu, mróz jak na Syberii ok. -20C, wsiadam do swojej Nyski, odpalam i wziąłem się za skrobanie szybek. Ale niechcący zajrzałem do środka a tu wciąż (mimo upływu paru chwil) świeci się kontrolka oleju. Wyłączyłem samochód, jeszcze raz odpaliłem i nic i to samo. Spakowałem się i wróciłem do domu.

Ale tu rodzi się pytanie, co to może oznaczać?

Olej zalany półsyntetyk Castrol CTX Magnatec 10W40, przy mniejszych mrozach ten problem nie występował, choć wczoraj z rana kiedy samochód nie był jeszcze solidnie rozgrzany, podczas jazdy raz czy dwa razy mignęła mi na chwilę kontrolka. Uznałem to za jakiś przypadek, tym bardziej że jak już się rozgrzał konkretnie historia się nie powtórzyła.

 

Poradzcie mi proszę, bo jestem raczej uziemiony - do serwisu nie dojadę bo boję się o brak smarowania silnika.

 

Pozdrowienia,

MrSlonio.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSlonio

Jakby mnie coś trąciło dziś rano przy okazji dolewania płynu do spryskiwaczy (był się skończył) zajrzałem i do płynu chłodzącego i do oleju. Wszystko w jak najlepszym porządku. :( No i co tu robić?

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSlonio

No sam nie wiem, bo jak się troszki ociepliło, tak koło południa, to nabrałem nadzei, że może jednak. Nie uwierzycie, tak też było. Samochodzik odpaliłem, kontrolka zgasła przepisowo i jazda. Co prawda cały czas nerwowo zekałem na kontrolkę, ale na szczęście nie błyskała.

 

No cóż, zastanawiam się tylko co to będzie jak temperatura jeszcze spadnie i czego to wina, oleju, samochodu...

 

Pozdrowienia,

MrSlonio

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Podejrzewam, ze olej gestnieje i zaworek w filtrze sie zacina i jest brak smarowania. Sprobuj podjechac na wymiane filtra i oleju i napisz na jakim oleju jezdzisz.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest marwikar1

Ja mam podobny problem po odpaleniu zimnego silnika. Kontrolka świeci wtedy 4-5s. Po ponownym uruchomieniu gasnie natychmiast. Wymieniałem juz dwukrotnie filtr oleju najpierw na Boscha potem na Filtrona. Zmieniłem tez czujnik. Dalej to samo. W trakcie jazdy czy postoju na wolnych obrotach kontrolka nawet nie błysnie. Olej zalałem mineralny 15W40 bo taki zalany był wcześniej. Prosze pomóżcie co może byc tego przyczyna.

Link to comment
Share on other sites

być może luzy w pompie oleju się pojawiają i przy dużych obciążeniach - gęsty olej - dają one o sobie znać; (chociaż to by bardziej było przy rzadkim ciepłym oleju)

być może zaworek regulacji ciśnienia przy gęstym oleju ma problem z ustaleniem ciśnienia - słaba sprężynka i nie dociska

 

a być może spory przebieg - i już spore luzy - trochę trwa zanim pompa oleju napełni układ i zrobi ciśnienie

Link to comment
Share on other sites

Guest marwikar1

Dzieki za podpowiedź. Tylko teraz jak sprawdzić ten zaworek? Czy wystarczy pomiar cisnienia oleju na ciepłym i zimnym silniku? Wiecie może czy taki zaworek jest wymienialny czy trzeba całą pompe oleju wymienic? A może da się to jakoś naprawić?

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Sprawdz sobie czy niemasz miski lekko wgietej. odleglosc miedzy smokiem a dnem miski jest jakies 2-3cm. Ja kiedys mialem taki sam przypadek wszyscy rece rozkladali ze mi tak dlugo swieci, a w zime to nawet nie chciala zgasnac, a zauwazylem to jak chcialem wykrecic zawor przelewowy bo smok byl odbity w misce

Link to comment
Share on other sites

Guest marwikar1

Miske obejżałem. W jednym miejsci wygląda jak by była wgnieciona. Ale pewien nie jestem. Jest tłoczona od dołu i trudno miec pewność zwłaszcza, że nie wiem jak wygladała wcześniej. Dzieki za podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest jacek_178

Miske obejżałem. W jednym miejsci wygląda jak by była wgnieciona. Ale pewien nie jestem. Jest tłoczona od dołu i trudno miec pewność zwłaszcza, że nie wiem jak wygladała wcześniej. Dzieki za podpowiedź.

 

Sprawdz czy jest smarowanie walkow rozrzadu, odkrec korek wlewu oleju na pracujacym silniku i looknij czy tryskaja kropelki oleju.

Jak poziom oleju jest ok i silnik pracuje normalnie nie ma zadnych niepokojacych dzwiekow, stukow dochodzacych gdziekolwiek z silnika, to pewnie wina kontrolki na desce(polaczenia kabli, masa) albo cos nie tak z czujnikiem.

Fakt ze jak pompa oleju zuzyta i wlejesz rzadki olej to moze byc slabe cisnienie oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest karolinka551

Witam mam mały problem, dokladnie wczoraj wymieniłam sobie miskę olejową, filtr oleju i pompę wody w primerze. Kiedy odpalam samochód silnik chodzi jakby na sucho i kontrolka nie chce zgasnąć, dopiero kiedy samochód sie rozgrzeje to zaczyna normalnie i cicho chodzić, wtedy dopiero kontrolka gaśnie. Stan oleju jest dobry, wszystko jest ok, tylko niepokoi mnie ta jedna rzecz. Co mam zrobić i jaka może być tego przyczyna???

Link to comment
Share on other sites

może być coś nieszczelne i ucieka ciśnienie

ewentualnie

kiepski olej

pompa olejowa

czy dobry filtr został zamontowany ?

Edited by Sznurek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...