Guest MrSlonio Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 No cóź dziś wyszedłem rano z domu, mróz jak na Syberii ok. -20C, wsiadam do swojej Nyski, odpalam i wziąłem się za skrobanie szybek. Ale niechcący zajrzałem do środka a tu wciąż (mimo upływu paru chwil) świeci się kontrolka oleju. Wyłączyłem samochód, jeszcze raz odpaliłem i nic i to samo. Spakowałem się i wróciłem do domu. Ale tu rodzi się pytanie, co to może oznaczać? Olej zalany półsyntetyk Castrol CTX Magnatec 10W40, przy mniejszych mrozach ten problem nie występował, choć wczoraj z rana kiedy samochód nie był jeszcze solidnie rozgrzany, podczas jazdy raz czy dwa razy mignęła mi na chwilę kontrolka. Uznałem to za jakiś przypadek, tym bardziej że jak już się rozgrzał konkretnie historia się nie powtórzyła. Poradzcie mi proszę, bo jestem raczej uziemiony - do serwisu nie dojadę bo boję się o brak smarowania silnika. Pozdrowienia, MrSlonio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marmor Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 A sprawdziłeś poziom oleju w silniku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrSlonio Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Jakby mnie coś trąciło dziś rano przy okazji dolewania płynu do spryskiwaczy (był się skończył) zajrzałem i do płynu chłodzącego i do oleju. Wszystko w jak najlepszym porządku. No i co tu robić? Pozdrowienia, MrSlonio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KaZeLoT Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Może tylko spadł przewód z czujnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snakeee Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Moga byc 2 rzeczy...albo pompa nie daje cisnienia oleju albo czujnik cisnienia padl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MrSlonio Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 No sam nie wiem, bo jak się troszki ociepliło, tak koło południa, to nabrałem nadzei, że może jednak. Nie uwierzycie, tak też było. Samochodzik odpaliłem, kontrolka zgasła przepisowo i jazda. Co prawda cały czas nerwowo zekałem na kontrolkę, ale na szczęście nie błyskała. No cóż, zastanawiam się tylko co to będzie jak temperatura jeszcze spadnie i czego to wina, oleju, samochodu... Pozdrowienia, MrSlonio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Podejrzewam, ze olej gestnieje i zaworek w filtrze sie zacina i jest brak smarowania. Sprobuj podjechac na wymiane filtra i oleju i napisz na jakim oleju jezdzisz. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaca V6 Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Olej zalany półsyntetyk Castrol CTX Magnatec 10W40, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marwikar1 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Ja mam podobny problem po odpaleniu zimnego silnika. Kontrolka świeci wtedy 4-5s. Po ponownym uruchomieniu gasnie natychmiast. Wymieniałem juz dwukrotnie filtr oleju najpierw na Boscha potem na Filtrona. Zmieniłem tez czujnik. Dalej to samo. W trakcie jazdy czy postoju na wolnych obrotach kontrolka nawet nie błysnie. Olej zalałem mineralny 15W40 bo taki zalany był wcześniej. Prosze pomóżcie co może byc tego przyczyna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jawert Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 być może luzy w pompie oleju się pojawiają i przy dużych obciążeniach - gęsty olej - dają one o sobie znać; (chociaż to by bardziej było przy rzadkim ciepłym oleju) być może zaworek regulacji ciśnienia przy gęstym oleju ma problem z ustaleniem ciśnienia - słaba sprężynka i nie dociska a być może spory przebieg - i już spore luzy - trochę trwa zanim pompa oleju napełni układ i zrobi ciśnienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marwikar1 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Dzieki za podpowiedź. Tylko teraz jak sprawdzić ten zaworek? Czy wystarczy pomiar cisnienia oleju na ciepłym i zimnym silniku? Wiecie może czy taki zaworek jest wymienialny czy trzeba całą pompe oleju wymienic? A może da się to jakoś naprawić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Sprawdz sobie czy niemasz miski lekko wgietej. odleglosc miedzy smokiem a dnem miski jest jakies 2-3cm. Ja kiedys mialem taki sam przypadek wszyscy rece rozkladali ze mi tak dlugo swieci, a w zime to nawet nie chciala zgasnac, a zauwazylem to jak chcialem wykrecic zawor przelewowy bo smok byl odbity w misce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marwikar1 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Miske obejżałem. W jednym miejsci wygląda jak by była wgnieciona. Ale pewien nie jestem. Jest tłoczona od dołu i trudno miec pewność zwłaszcza, że nie wiem jak wygladała wcześniej. Dzieki za podpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek_178 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Miske obejżałem. W jednym miejsci wygląda jak by była wgnieciona. Ale pewien nie jestem. Jest tłoczona od dołu i trudno miec pewność zwłaszcza, że nie wiem jak wygladała wcześniej. Dzieki za podpowiedź. Sprawdz czy jest smarowanie walkow rozrzadu, odkrec korek wlewu oleju na pracujacym silniku i looknij czy tryskaja kropelki oleju. Jak poziom oleju jest ok i silnik pracuje normalnie nie ma zadnych niepokojacych dzwiekow, stukow dochodzacych gdziekolwiek z silnika, to pewnie wina kontrolki na desce(polaczenia kabli, masa) albo cos nie tak z czujnikiem. Fakt ze jak pompa oleju zuzyta i wlejesz rzadki olej to moze byc slabe cisnienie oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest philein Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Myślisz, że od 18 października 2007 roku gośc sobie jeszcze z tym nie poradził? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KINKEY Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Myślisz, że od 18 października 2007 roku gośc sobie jeszcze z tym nie poradził? Huehue Dobre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest karolinka551 Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Witam mam mały problem, dokladnie wczoraj wymieniłam sobie miskę olejową, filtr oleju i pompę wody w primerze. Kiedy odpalam samochód silnik chodzi jakby na sucho i kontrolka nie chce zgasnąć, dopiero kiedy samochód sie rozgrzeje to zaczyna normalnie i cicho chodzić, wtedy dopiero kontrolka gaśnie. Stan oleju jest dobry, wszystko jest ok, tylko niepokoi mnie ta jedna rzecz. Co mam zrobić i jaka może być tego przyczyna??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 (edited) może być coś nieszczelne i ucieka ciśnienie ewentualnie kiepski olej pompa olejowa czy dobry filtr został zamontowany ? Edited March 23, 2010 by Sznurek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest karolinka551 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 tak filtr jest dobry, olej też i nie ma nigdzie żadnego wycieku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.