Gość erbe Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Witam! Na pewno nie jestem pierwszą ofiarą tegorocznych mrózów, dlatego spytam doświadczonych... Czy ktoś montował w N16 akumulator mocniejszy o standardowego i jakie miał parametry? Wiem, że już było, ale w poprzednich wątkach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 a na grzyb montować większy? Jak masz dobrej jakości akumulator (duża zdolność przyjmowania ładunku) to nie ma prawa być z nim problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erbe Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 W odpowiedzi - dlaczego o większej "mocy" (nie wiem czy chodzi o pojemnoć czy moc rozruchu) Otóż, przeczytałem gdzie na forum, że w N16 seryjnie montowane sš (były) akumulatory, które ze względu na "niskš moc" szybciej się rozładowujš (doć powszechnie). Można zatem włożyć aku o trochę lepszych parametrach i mieć z nim mniej problemów. A czy należy, czy nie należy stosować takowe rozwišzanie, to już nie mam pojęcia. Spytam w sklepie, kiedy będę kupował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Słabe to chyba nie są bo mój już wytrzymuje 4 zimę. U mojego ojca w Primerze działa oryginalny od 2000 roku. Jeśli kupujesz nowy to weź o parametrach takich samych jak masz teraz tylko dobrej firmy. Na takim zakupie nie warto oszczędzać np. 50zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 No i moj aku poszedl sie kochac, az wstyd bo to oryginal z 2003 od Angoli. Pojechalem do Norauto i kupilem ich firmowy produkowany przez Warte 50 ah. Mechanior powidzial ze dobiera sie o 5 ah mniej lub wiecej i nie ma sensu wkladac zbyt wielkiego bo moze zle wplynac na elektronike. Wczoraj w TVN Turbo byl test akumulatorow i tak najlepsze to: Bosch i Warta, a najgorszy byl Jenox inne srednio. Wniosek - nie warto kupowac najtanszego, bo beda klopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 A czy te wasze akumulatory padły definitywnie? Próbowaliście je podładować prostownikiem? Bo mi już też 2x "padł" akuś (tzn. się rozładował od włączonej lampki, zwarcia elektryki), podładowałem i dalej śmiga jak szaaaaalooony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin600 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Mi też padł aku a jak podpieliśmy kable z innego auta to z jednej celi wylał się kwas a Almerka i tak nie zapaliła Kupiłem nowy aku i auto odpaliło. Ważna sprawa , NIE ZOSTAWIAJCIE AUTA NA GAZIE NA DUŻYM MROZIE,lepiej przerzucic go na benzynke, ja tego nie zrobiłem i przymarzł wtryskiwacz i silnik pracował jakiś czas na trzech garach.Pzdr. ps.oby do wiosny :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Najlepiej stosować akumulator o pojemności zalecanej przez producenta, dobrej marki (najlepiej Varta lub Bosh). Za duży nie ma sensu, bo jest ryzyko że go nie doładujesz a wtedy jego żywotność spadnie. Na takie mrozy to nie ma mocnych :-( Akumulator ma kiepską wydajność, za to jest czym kręcić (zastygły olej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PetR Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 No i moj aku poszedl sie kochac, az wstyd bo to oryginal z 2003 od Angoli. Miałem taki sam... no właśnie - miałem. Dziś kupuję nowy - za nic nie mogłem rano odpalić, więc trzeba szykować kasę :? Wczoraj jeszcze odpaliłem (pożyczyłem prąd z auta sąsiada ;-) ), ale dziś totalna porażka - chyba jakieś wewnętrzne zwarcie w akumulatorku, bo nawet "pożyczka" od sąsiada nic nie dała :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala. Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erbe Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 No to faktycznie nie jestm sam ;-) Orientowałem się trochę w cenach i markach akumulatorów. Kole w sklepie proponuje mi akumulator Banner - strasznie zachwala. Może kto z Was miał co podobnego? Ja przyznam, że nie słyszałem. Ponadto schrzanił mi sie centralny. Musiałem na chwilke odłšczyć aku, żeby go podładować i teraz pilotem mogę jedynie włšczyć i wyłšczyć alarm. Centralny nawet przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach nie działa. Co ciekawe, po odłšczniu akumulatora na chwilkę i ponownym podłšczniu, można pilotem jedynie raz zamknšć i póniej otworzyć drzwi (centralnym zamkiem). ALE TYLKO TEN JEDEN RAZ. Kolejne próby i działa jedynie "włšcznik" alarmu. Co za czort? Albo powinien działać, albo nie działać, a tu masz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Centralny faktycznie gdzieś kumuluje prąd albo coś ponieważ wczoraj po wyjęciu aku i przekręceniu klucza zamknęły mi się wszystkie drzwi - ciekawostka. Zakrawa na perpetum mobile Dzisiaj zrobię przymiarkę - włożę aku po ładowianiu i zrobię rundę po paliwo - o ile odpali [-o< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala. Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput. jak to mozliwe?? a jak podlaczal?? + do + i - do - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 No to ja idę do garażu ładować mój akumulator To wszystko przez ojca, bo jeździ tym autem 1,5km do pracy, ani się nie zdąży podładować Esz... byle do wiosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Kole w sklepie proponuje mi akumulator Banner - strasznie zachwala. Może kto z Was miał co podobnego? Ja przyznam, że nie słyszałem. Jeżeli z serii UNI BULL (takie z czterma elektrodami) to bardzo dobre akumulatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala. Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput. jak to mozliwe?? a jak podlaczal?? + do + i - do - dokładnie tak, inaczej się chyba nie da :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeso Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Aku wymieniłem ok. miesiąc temu. Podjechałem do sklepo-warsztatu :wink: , gdzie aku wymieniają na miejscu. Jak sprzedawca zobaczył, że przy silniku 1.8 mam aku 47 mAh (oryginalny), to powiedział, że się nie dziwi, że mi pada... W jego miejsce wsadził 62 mAh i powiedział, że taki być powinien przy silnikach 1.8. Takie, jak miałem, są montowane do aut z silnikami 1.4... Sprzeczać się z nim zamiaru nie miałem... Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 akumulator wymieniony. Kupiłem silver stara z geanta, za 160 zł. Centry, bosche, varty - są w toruniu nieosiągalne. Autko odpaliło i jest sukces. Jedno tylko mnie wkurza. Cholernie krótkie kable do akumulatora. Naciągnąłem je maksymalnie i starczyły na styk. I jeszcze pytanie: co to są te małe, cieńkie kabelki z blaszkami, które zakłada się między obiema śrubami zaciskającymi klemę na biegunie? Te kabelki będę musiał dać przedłużyć, bo są tak naciągnięte, że mogą pęknąć. Jeden ten od plusa pociągnąłem górą, że teraz nawet tej klapki zamknąć nie mogę, bo go utnę. Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Jak sprzedawca zobaczył, że przy silniku 1.8 mam aku 47 mAh (oryginalny), to powiedział, że się nie dziwi, że mi pada... W jego miejsce wsadził 62 mAh i powiedział, że taki być powinien przy silnikach 1.8. Katalog Varty podaje dla 1.5 i 1.8 60 Ah i 420 EN (chyba). Mi oczywiście też padł. Kupiłem Varte 62 Ah. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu. moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu. moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ? czyli co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu. moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ? czyli co? czyli plus tam gdzie minus itp. i dla tego kable sa zbyt krotkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Wczoraj pojechałem na stację Cito - chcieli mi dac 45 Ah jak do civica itp. Jednak uparłem się na katalogową Centre Plus CP14 i okazało się żę ma ona 60Ah. Pan nie krył zdziwienia i ja również - na cholerę taki akumulator do 1,4? Z producentem się nie dyskutuje - założyłem CP14 - kręci jak wariat a i światła jakieś lepsze i dmuchawa żwawsza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zielony Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 to teraz ja cos napisze! moja klamerka ma poltora roczku i juz mi aku 2 razy padl tej zimy! raz na mrozie -25 a drugi raz po 16godz na mrozie -15!! naladowalem go i jeszcze raz sprobuje jak teraz zawiedzie to trzeba bedzie wymieniac! czytalem w ksiazce gwarancyjnej ze gdy wysiadzie aku to nissan w drugim roku eksploatacji pokrywa 50% kosztow wymiany a w trzecim roku 25%. dziwne jest to ze orginalny aku ma taka kiepska zywotnosc! przewaznie orginalne chodza 7-8 lat! no coz pewnie to jest ta angielska jakosc! :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu. moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ? czyli co? czyli plus tam gdzie minus itp. i dla tego kable sa zbyt krotkie Dokładnie Saki sprawdź czy stary aku był tak samo zamontowany. Ja też kiedyś kupiłem akumulator i nie zwróciłem uwagi na bieguny, na szczęście udało się szybko wymienić na prawidłowy. Ogólnie też dziwiłem sie co sie stało, że nagle kable za krótkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.