Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] MAŁY UPDATE !!!


Gość Ralph
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cornholio78

Nie wiem jakie masz pojęcie na temat zachowania się oleju, ale dziwi mnie jedno: nie rozumiesz co sie mówi do Ciebie. Olej podczas pracy ma temperaturę około 100st C. Nowy, o klasie W40 po dłuższej eksploatacji zmienia swoją lepkość w takiej temperaturze tak jakby był w klasie np W30. Obniża się temperatura zapłonu, spalania, pogarszają właściwości smarujące. Używany olej, obojętnie czy jeździsz szybko czy nie, staje się mniej lepki w wysokich temperaturach (pracy - około 100st C) w bardziej gwałtowny sposób niż olej nowy. Nie chce mi się tu pisać wywodów na temat zmian parametrów oleju nowego względem przepracowanego, wystarczy że takie wywody pisałem w pracy magisterskiej w części podsumowującej przeprowadzone przeze mnie badania oleju. Jeśli lubisz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik - przeczytaj instrukcje obsługi auta i przeanalizuj tabelkę przeglądów okresowych - tam wszystko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz pojęcie na temat zachowania się oleju, ale dziwi mnie jedno: nie rozumiesz co sie mówi do Ciebie. Olej podczas pracy ma temperaturę około 100st C. Nowy, o klasie W40 po dłuższej eksploatacji zmienia swoją lepkość w takiej temperaturze tak jakby był w klasie np W30. Obniża się temperatura zapłonu, spalania, pogarszają właściwości smarujące. Używany olej, obojętnie czy jeździsz szybko czy nie, staje się mniej lepki w wysokich temperaturach (pracy - około 100st C) w bardziej gwałtowny sposób niż olej nowy. Nie chce mi się tu pisać wywodów na temat zmian parametrów oleju nowego względem przepracowanego, wystarczy że takie wywody pisałem w pracy magisterskiej w części podsumowującej przeprowadzone przeze mnie badania oleju. Jeśli lubisz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik - przeczytaj instrukcje obsługi auta i przeanalizuj tabelkę przeglądów okresowych - tam wszystko jest.

 

Wiesz co do pojecia na temat oleju to nie wiem zbyt duzo - napewno nie pisalem na ten temat pracy magisterskiej.Zle cie zrozumialem - myslalem ze piszesz o temperaturach w ktorych pojazd jest uzytkowany.

 

 

Natomiast o dopinaniu wszystkiego na ostati guziik i tabelce przegladow okresowych znalazlem cos takiego :

 

 

 

 

I nie ma tam napisane nic o oleju 10W 60 - czyli takiego jaki ty proponujesz !! Moze wiec lepiej jezeli rzeczywiscie bede sie trzymal instrukcji - dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

i widzisz, tu by sie przydało nieco wiadomości o oleju: jak zalecany jest xxW40 lub xxW50, to śmiało można stosować lepszy xxW60. Taki np zaleca się do tego silnika na stronach producentów oleju. Taki też zalewany jest teraz fabrycznie w silnikach 1.8 nissana, bo taki okazał sie najlepszym dla tego silnika - 10W60. Zwróc uwagę że w latach gdy nasze nissany otrzymywały homologacje i były drukowane te książeczki, olej 10W60 jeszcze nie był na rynku lub jeśli był to tylko dla specjalnych zastosowań. Dziś dostępny 10W60 spełnia warunki dla naszych silników QG18DE i SR20DE chyba najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i widzisz, tu by sie przydało nieco wiadomości o oleju: jak zalecany jest xxW40 lub xxW50, to śmiało można stosować lepszy xxW60. Taki np zaleca się do tego silnika na stronach producentów oleju. Taki też zalewany jest teraz fabrycznie w silnikach 1.8 nissana, bo taki okazał sie najlepszym dla tego silnika - 10W60. Zwróc uwagę że w latach gdy nasze nissany otrzymywały homologacje i były drukowane te książeczki, olej 10W60 jeszcze nie był na rynku lub jeśli był to tylko dla specjalnych zastosowań. Dziś dostępny 10W60 spełnia warunki dla naszych silników QG18DE i SR20DE chyba najlepiej.

 

To co proponujesz zrobic skoro olej jest juz zalany ? Zostawic i np.przy nastepnej zmianie oleju wlac 10W 60 ?Nie bedzie za pozno?Czy pokusic sie o zmiane jeszcze raz co wyjdzie troche jako marnotrawstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba)

 

Tak tez zrobie.Miejmy nadzieje ze nie bedzie zarl oleju...Bede trzymal reke na pulsie a nastepnym razem zapytam sie o rade przed serwisem a nie po :wink:

 

P.S.Rysunek usunalem - nie chce mi sie go skalowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba)

 

olej zarly chyba tylko P12 z QG18:-)

moj przy przebiegu 106kkm nie bierze;

olej to Mobil 5W50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać.

 

No i poszukalem, znalazlem kilka postow ale dotyczyly one Almer N16 FL czyli silnik 116KM, czyli to samo co P12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać.

 

No i poszukalem, znalazlem kilka postow ale dotyczyly one Almer N16 FL czyli silnik 116KM, czyli to samo co P12

 

Ogolnie bardzo bym sie cieszyl gdyby ten problem dotyczyl tylko nowych Almer i Primer... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...