Gość cornholio78 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Nie wiem jakie masz pojęcie na temat zachowania się oleju, ale dziwi mnie jedno: nie rozumiesz co sie mówi do Ciebie. Olej podczas pracy ma temperaturę około 100st C. Nowy, o klasie W40 po dłuższej eksploatacji zmienia swoją lepkość w takiej temperaturze tak jakby był w klasie np W30. Obniża się temperatura zapłonu, spalania, pogarszają właściwości smarujące. Używany olej, obojętnie czy jeździsz szybko czy nie, staje się mniej lepki w wysokich temperaturach (pracy - około 100st C) w bardziej gwałtowny sposób niż olej nowy. Nie chce mi się tu pisać wywodów na temat zmian parametrów oleju nowego względem przepracowanego, wystarczy że takie wywody pisałem w pracy magisterskiej w części podsumowującej przeprowadzone przeze mnie badania oleju. Jeśli lubisz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik - przeczytaj instrukcje obsługi auta i przeanalizuj tabelkę przeglądów okresowych - tam wszystko jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Nie wiem jakie masz pojęcie na temat zachowania się oleju, ale dziwi mnie jedno: nie rozumiesz co sie mówi do Ciebie. Olej podczas pracy ma temperaturę około 100st C. Nowy, o klasie W40 po dłuższej eksploatacji zmienia swoją lepkość w takiej temperaturze tak jakby był w klasie np W30. Obniża się temperatura zapłonu, spalania, pogarszają właściwości smarujące. Używany olej, obojętnie czy jeździsz szybko czy nie, staje się mniej lepki w wysokich temperaturach (pracy - około 100st C) w bardziej gwałtowny sposób niż olej nowy. Nie chce mi się tu pisać wywodów na temat zmian parametrów oleju nowego względem przepracowanego, wystarczy że takie wywody pisałem w pracy magisterskiej w części podsumowującej przeprowadzone przeze mnie badania oleju. Jeśli lubisz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik - przeczytaj instrukcje obsługi auta i przeanalizuj tabelkę przeglądów okresowych - tam wszystko jest. Wiesz co do pojecia na temat oleju to nie wiem zbyt duzo - napewno nie pisalem na ten temat pracy magisterskiej.Zle cie zrozumialem - myslalem ze piszesz o temperaturach w ktorych pojazd jest uzytkowany. Natomiast o dopinaniu wszystkiego na ostati guziik i tabelce przegladow okresowych znalazlem cos takiego : I nie ma tam napisane nic o oleju 10W 60 - czyli takiego jaki ty proponujesz !! Moze wiec lepiej jezeli rzeczywiscie bede sie trzymal instrukcji - dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 i widzisz, tu by sie przydało nieco wiadomości o oleju: jak zalecany jest xxW40 lub xxW50, to śmiało można stosować lepszy xxW60. Taki np zaleca się do tego silnika na stronach producentów oleju. Taki też zalewany jest teraz fabrycznie w silnikach 1.8 nissana, bo taki okazał sie najlepszym dla tego silnika - 10W60. Zwróc uwagę że w latach gdy nasze nissany otrzymywały homologacje i były drukowane te książeczki, olej 10W60 jeszcze nie był na rynku lub jeśli był to tylko dla specjalnych zastosowań. Dziś dostępny 10W60 spełnia warunki dla naszych silników QG18DE i SR20DE chyba najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 i widzisz, tu by sie przydało nieco wiadomości o oleju: jak zalecany jest xxW40 lub xxW50, to śmiało można stosować lepszy xxW60. Taki np zaleca się do tego silnika na stronach producentów oleju. Taki też zalewany jest teraz fabrycznie w silnikach 1.8 nissana, bo taki okazał sie najlepszym dla tego silnika - 10W60. Zwróc uwagę że w latach gdy nasze nissany otrzymywały homologacje i były drukowane te książeczki, olej 10W60 jeszcze nie był na rynku lub jeśli był to tylko dla specjalnych zastosowań. Dziś dostępny 10W60 spełnia warunki dla naszych silników QG18DE i SR20DE chyba najlepiej. To co proponujesz zrobic skoro olej jest juz zalany ? Zostawic i np.przy nastepnej zmianie oleju wlac 10W 60 ?Nie bedzie za pozno?Czy pokusic sie o zmiane jeszcze raz co wyjdzie troche jako marnotrawstwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba) Tak tez zrobie.Miejmy nadzieje ze nie bedzie zarl oleju...Bede trzymal reke na pulsie a nastepnym razem zapytam sie o rade przed serwisem a nie po :wink: P.S.Rysunek usunalem - nie chce mi sie go skalowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k_stach Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 już zostań przy 10W40, nie ma co kombinować. Sprawdzaj stan oleju co 2-3 tys km, bo niewiadomo czy Twoj egzemplarz nie ma tych pierścieni które puszczają olej nieco. PS zmniejsz lub skasuj rysunek bo teraz jest za szeroki i admin nakrzyczy (max to szer 640 chyba) olej zarly chyba tylko P12 z QG18:-) moj przy przebiegu 106kkm nie bierze; olej to Mobil 5W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 niektóre almery n16 też. I niektóre p11-144. Dlatego użyłem określenia "Twój egzemplarz" 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k_stach Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 niektóre almery n16 też. I niektóre p11-144. Dlatego użyłem określenia "Twój egzemplarz" 8) Skad masz takie informacje? Mozesz podac linki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k_stach Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać. No i poszukalem, znalazlem kilka postow ale dotyczyly one Almer N16 FL czyli silnik 116KM, czyli to samo co P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 skąd? z serwisu więc linka Ci nie podam. Za to o pożeraniu oleju przez QG18 w almerach naszych kolegów z forum mozesz przeczytac na tym forum, musisz porządnie poszukać. No i poszukalem, znalazlem kilka postow ale dotyczyly one Almer N16 FL czyli silnik 116KM, czyli to samo co P12 Ogolnie bardzo bym sie cieszyl gdyby ten problem dotyczyl tylko nowych Almer i Primer... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.