Gość dent Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Witam. Mialem problem ze sprzeglem taki: że jak wciskalem pedal sprzęgła do końca to czuc bylo pod noga (prawie przy podlodze) jak cos "chroboli" i slychac bylo skrzypienie. Wymienione zostaly:tarcza, docisk i łożysko oporowe. Dobrze bylo przez 3-5 dni. potem znow zaczelo trzeszczec. Jak jest auto zimne to trzeszczy mniej, jak cieple to znacznie bardziej. Czy ktos przerabial ten temat? Dodam ze stary docisk i reszta sprzegla wcale nie byly w zlym stanie :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 gdzieś na forum był omawiany ten temat - poszukaj dobrze , widzialem go ze 2 dni temu mam ten sam problem z trzeszczącym pedałem - ja jestem przed wymiana sprzęgła , mam juz wszystkie części ( tarcza, łozysko, docisk ) przy okazji wymienie linke i poprosze o nasmarowanie samego pedału - byc moze tam gdzieś na sprężynie piszczy albo na jakiś mocowaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Muszę się przysłuchać u mnie - bo też mi trzeszczało, a po ostatnim zlocie w Borkach wymieniałem linkę od sprzęgła i chyba jest lepiej. Przestałem zwracać na to uwagę, jak sprawdzę to napiszę. A czy moglibyście podać orientacyjne koszty wymiany sprzęgła w N15? Co tam włożyliście/będziecie wkładać, przy jakim przebiegu je robiliście/będziecie robić? ps. przy okazji - wymiana linki sprzęgła to prościzna - wykonałem to sam na parkingu, a mechanikiem nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Mi po wymianie linki zaczęło trzeczczeć w okolicy końca ruchu pedała (ale sformułowanie). Po pryśnięciu WD 40 w miejsce gdzie linka zaczepiona jest o pedał była poprawa ale nie całkiem. Więc wziąłem trochę oliwki do strzykawki i wpuściłem do pancerza od strony kabiny (ciężki dostęp ale jakoś się udało, musiałem zdemontować ten cały plastik pod kierownicą). Oprócz tego nałożyłem trochę smaru na wcześniej zakrapiane WD40 miejsce i teraz bloga cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Orientacyjne koszty to : tarcza + docisk + łozysko = oryginalne części ok 600-650 zł, zamienniki Valeo ok 350 zł co do linki to nie wiem nie sprawdzałem ale pewnie ze 20 zł - ją typuje jako przyczyne skrzypienia wiec odrazu wymienie - a co do robocizny to nie pytałem jeszcze ( rozrząd jak wymieniałem gość wziął 200 zł, wiec cena wydaje mi sie nie bedzie wyższa ) przebieg mam ok 130 tys aha no i trzeba doliczyc jeszcze koszt oleju do skrzyni - ok 100- 120 zł za 3 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dent Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Sluchajcie: U mnie na bank trzeszczy cos w obudowie sprzegla. Po pierwsze wymieniony mam jak pisalem komplet sprzegla (czesci zamienniki kosztowaly mnie okolo 800zl , a wymienialem przy 100tys przebiegu - co prawda praktycznie bez potrzeby). Czesci oryginalne to na pewno nie jest koszt 600 zl bo sam docisk kosztuje wiecej. Dokladnie nie pamietam, wiec nie chcialbym wprowadzac w blad. :roll: Po drugie linke odczepialem i jest w super stanie. Zaminnika linki nie moglem w Szczecinie kupic a w serwisie to koszt, z tego co pamietam, ponad 250 zl. Ale byli w ASO zdziwieni ze chce ja wymieniac i mieli racje. Bo wyciagnieciu jej okazalo sie ze jest ok, ona ma w w srodku w pancerzu teflonowa powloke i smar na bazie teflonu. Tak na marginesie to czasami warto powstrzymac sie od uzywania WD40 w celach smarowania, bo po nim na poczatku jest ok. Ale pozniej jest gorzej, bo on rozpuszcza wszystko na swej drodze. Dobry jest do odkrecania srub, to przyznaje Sworzen padalu sprzegla po odczepieniu linki rowniez zostal sprawdzony i tez byl ok. Natomiast przy odczepionej lince popchnalem lape sprzegla drewnianym kolkiem i tam wlasnie skrzypi!!! Mowia w warsztatach ze w NISSANACH czesto wyciera sie lapa sprzegla!!! Ale lape sprzegla mozna dostac tylko w ASO lub na szrocie, zamiennikow nie robia. Pytalem bo łudze sie nadzieja, ze jednak moze jakies lozysko walka sprzeglowego moze dawac takie objawy???Co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dent Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 a co do wymiany rozrzadu to tez na 100tys robilem, bo gorny lancuszek tarl juz po budowie i dzwonil ostro. Za 200 zl to mechanicy robia tylko gorny lancuch, bo zeby wymienic dolny trzeba zdjac miske olejowa i "belke" Calosc wymiany rozrzadu to koszt oklo 600- 800 albo nawet 1000 zl. W ASO 900 zl chcieli za wymiane tylko gornego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dent Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 olej w skrzyni tez wymienialem: VALVOLINE GL 4 75W/90 po okolo 40 zl za litr, do skrzyni wchodzi okoo 3-3,2 litra :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Muszę się przysłuchać u mnie - bo też mi trzeszczało, a po ostatnim zlocie w Borkach wymieniałem linkę od sprzęgła i chyba jest lepiej. Przestałem zwracać na to uwagę, jak sprawdzę to napiszę. A czy moglibyście podać orientacyjne koszty wymiany sprzęgła w N15? Co tam włożyliście/będziecie wkładać, przy jakim przebiegu je robiliście/będziecie robić? ps. przy okazji - wymiana linki sprzęgła to prościzna - wykonałem to sam na parkingu, a mechanikiem nie jestem sprzęgło do almery w aso kosztuje 1100- 1200 zł. Zamiennik, np. valeo czy sachs można kupić za 450 zł. Polecam drugą firmę. Z cenami za montaż jest różnie. Wymiana sprzęgła to chyba najgorsza robota w samochodzie, więc sobie liczą. 250-500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Jak chcesz wymieniać w ASO to sobie wymieniaj - ja zapłaciłem za wymiane kompletnego rozrządu 200 zł( 2 łańcuszki, napinacz itd ), inny mechanik krzyknął 450 zł jak chcesz zadzwoń sobie KUJAWSKI SPORT TARNÓW i sie zapytaj, i nie jest to mój znajomy ( podjechałem , zapytałem taka cene podał i za taka zrobił ) nie sztuka jechać do ASO i dac im ile chcą a potem stwierdzic ze taniej nie ma szans.... koszt wymiany sprzęła ( robocizna ) w tym samym zakładzie do mojego konkretnego sunny to 170 zł cena org. sprzęła NISSAN 680 zł do N14 ( źródło NISSAN TARNÓW) do N15 nie wiem ja mam sprzęło firmy NKK ceny - podobno zico kupił za 256 zł a ja za 450 zł wiec nie chce skłamać ile ten zamiennik kosztuje naprawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.