Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 i AUTOMAT


Gość KSz77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od dawna nurtują mnie dwa dziwne (moim zdaniem) zjawiska podczas jazdy moją Almerą z automatyczną skrzynią biegów. Teraz mam chwile aby coś napisać i zapytać sie użytkowników automatów jaka jest przyczyna tych objawów jak temu zaradzić i jakie mogą być dalsze konsekwencje. A więc do rzeczy:

 

1. Podczas jazdy miejskiej (dłuższej), gdzie często sie zatrzymuję i ruszam pedał gazu robi się twardy i ciężko ruszyć - ale to tak jakby blokowało się linka gazu/cięgno i po pokonaniu pewnego oporu blokowanie ustepuje - wydaje mi się że skrzynia się przegrzewa. Czy jest jakaś chłodnica w automatach? Czy jest to jakiś symptom awarii skrzyni? Bardzo proszę o poradę.

 

2. Drugi problem dotyczy zmiany biegu z 1 na 2 - wyczuwam dosyć mocne szarpnięci - czy jest to normalne?

 

Bardzo mi zależy na opiniach użytkowników automatów, szczególnie w Almerze. Bardzo chętnie podziele się również swoimi spostrzeżeniami.

 

pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie mam w prawdzie automata :) ale co do 1) symptomu to masz zabrudzoną przepustnice lub zabrudzony mechanizm kolo niej (nie pamiętam jak sie nazywa) mialem taki sam objaw tydzień temu i wszystko przeszło po regulacji (przeczyszczenie tego malego wichajstra koło przepustnicy i regulacja obrotów na kompie) robilem to w warsztacie nissana w Sosnowcu zrobili za 40 zeta. Wiec to na 99 nie skrzynia! Ale nie powiem denerwujace na maksa :(. Co do 2) to nie mam pojecia :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 1) symptomu to masz zabrudzoną przepustnice lub zabrudzony mechanizm kolo niej (nie pamiętam jak sie nazywa) mialem taki sam objaw tydzień temu i wszystko przeszło po regulacji

 

czy miałeś również ten problem gdy silnik był zimny? - bo umnie tylko gdy często się zatrzymuję i silnik jest rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak był zimny to wszystko było ok dopiero jak sie nagrzał do normalnej temperatury pracy to sie ciało czasem! Wiec pewnie masz to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1) Linka gazu nie idzie do skrzyni, ale właśnie do przepustnicy. Tam bym szukał problemu.

Ad 2) Dopóki olej w skrzyni porządnie się nie rozgrzeje (nie mylić z rozgrzewaniem silnika) to też wyczuwam szarpnięcie przy zmianie z 1 biegu na 2. Chociaż nie jest to jakieś mocne, po prostu wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziekuję wszystkim za cenne wskazówki za wskazówki!

 

NIedługo zamierzam pojechać do mechanika z innymi problemami, więc przy okazji zwrócę uwagę na przepustnicę.

 

pozdrawiam serdecznie

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...