Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sonda "uniwersalna" czy "do Nissana"


Guest jarkk
 Share

Recommended Posts

Niestety padła mi sonda :( . W sklepie dowiedziałem się, że mają sondy NGK w dobrej cenie :) , ale tu moje zdziwienie, bo obydwie są do łączenia (nie maja kostek, tylko trzeba lutować :? ). Wygląda to tak:

Przypadek A: Sonda NGK uniwersalna (3 przewodowa): 170zł

Przypadek B: Sonda NGK do Nissan Primera 1.6 99KM (3 przewodowa): 220zł.

Więc jeżeli w katalogu przypadek A jak i B nadaje się do mojej Primery, to w czym różnica :?: Którą lepiej :?: Czy szukać sondy, która ma na końcu przewodów kostkę (taki plug and play) :?:

Link to comment
Share on other sites

Też mam sondę NGK uniwersalną (jednoprzewodowa) - zapłaciłem za nią niecałe 160 zł. Wszystko działa jak należy - również musiałem lutować konektorek:wink:.

Jeśli sonda jest rekomendowana przez sprzedawcę - to moim zdaniem możesz nabyć. Zawsze 50 zł masz do przodu. NGK to nie byle co i na pewno będzie długo działać. Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x

Link to comment
Share on other sites

Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x

Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy.

Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x

Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy.

Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?:

Za 50 zika mialbym troche zupy albo browara :D
Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

ostatnio z Coobciem sprawdzaliśmy na przykładzie jego auta: fabryczna bosch ma numer powiedzmy A, a nie da się jej kupić nawet w boschu tylko trzeba kupić zalecaną B lub zalecaną uniwerslaną C. Jeśli bosch podaje w swoim katalogu uniwersalną jako zamiennik to znaczy że zamiennik sprawuje sie tak samo lub jest taki sam tylko ma inny numer

Link to comment
Share on other sites

cornholio78 czyli wg Ciebie B=C. Przekładając to na NGK :

Sonda uniwersalna za 170zł to to samo co uniwersalna do Primery P11 1.6 99KM za 220zł, a różnią się tylko numerem katalogowym i niczym poza tym :?: Toż to grabież w biały dzień :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ktoś bawił się w lutowanie sam, czy lepiej powierzyć to elektrykowi samochodowemu. Doczytałem w archiwum, że różnie z tym bywa. (Lutownicą jako tako umiem się posługiwać) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest tomasz_a

Witam

Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach. Problem polega na konieczności posiadania odpowiedniego narzędzia-"zaciskarki" do "konektorów". Do nabycia w każdym "poważnym" sklepie z narzędziami.

Pozdrowienia.

Tomasz A N-16 2,2 Di

Link to comment
Share on other sites

Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach.

Tak zgadza się.

Aby służyło potomnym i rozwiało wszelkie wątpliwości Sonda Lambda do silnika GA16DE 99KM firmy NGK/NTK ma w zestawie wszelkie niezbędne do montażu złączki i opaski (oczywiście nie chodzi o oryginalną kostkę) a wygląda to tak:

SondaNGKNTK.jpg

Jest to sonda uniwersalna.

Aha kosztowała mnie 205zł.

Pozdrawiam :wink:

Link to comment
Share on other sites

I Problem rozwiązany :)

Teraz poczujesz róźnice w mocy w przypadku SR spadek mocy wynosi ok 12-15KM po odpięciu sondy a jeszcze więcej jak się smiga z uszkodzoną :D

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno. Ma znaczenie kolejność przyłączania białych przewodów (są 2) a jak tak to jak poznać który do którego przy kostce starej sondy :?:

Link to comment
Share on other sites

BIałe przewody to są grzałki i sie nei ma kolejnosci porpawostu bylejaki bialy z bialym a czarny z carnym.

Link to comment
Share on other sites

Najpierw gazownik nie mógł ustawić na prawidłowym zakresie pracy sondy czyli do 0 - 1V, więc zmniejszył zakres na jakiś mniejszy (chyba od 0 - 0,5V). Nastepnie elektryk samochodowy sprawdził napięcie i potwierdził, że sonda umiera. Wymieniłem sonde i jade pod koniec tygodnia na regulacje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...