Guest jarkk Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Niestety padła mi sonda . W sklepie dowiedziałem się, że mają sondy NGK w dobrej cenie , ale tu moje zdziwienie, bo obydwie są do łączenia (nie maja kostek, tylko trzeba lutować :? ). Wygląda to tak: Przypadek A: Sonda NGK uniwersalna (3 przewodowa): 170zł Przypadek B: Sonda NGK do Nissan Primera 1.6 99KM (3 przewodowa): 220zł. Więc jeżeli w katalogu przypadek A jak i B nadaje się do mojej Primery, to w czym różnica :?: Którą lepiej :?: Czy szukać sondy, która ma na końcu przewodów kostkę (taki plug and play) :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Też mam sondę NGK uniwersalną (jednoprzewodowa) - zapłaciłem za nią niecałe 160 zł. Wszystko działa jak należy - również musiałem lutować konektorek:wink:. Jeśli sonda jest rekomendowana przez sprzedawcę - to moim zdaniem możesz nabyć. Zawsze 50 zł masz do przodu. NGK to nie byle co i na pewno będzie długo działać. Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy. Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy. Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?: Za 50 zika mialbym troche zupy albo browara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 ostatnio z Coobciem sprawdzaliśmy na przykładzie jego auta: fabryczna bosch ma numer powiedzmy A, a nie da się jej kupić nawet w boschu tylko trzeba kupić zalecaną B lub zalecaną uniwerslaną C. Jeśli bosch podaje w swoim katalogu uniwersalną jako zamiennik to znaczy że zamiennik sprawuje sie tak samo lub jest taki sam tylko ma inny numer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 cornholio78 czyli wg Ciebie B=C. Przekładając to na NGK : Sonda uniwersalna za 170zł to to samo co uniwersalna do Primery P11 1.6 99KM za 220zł, a różnią się tylko numerem katalogowym i niczym poza tym :?: Toż to grabież w biały dzień :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 podaj na priv nr swojej sondy dokładne dane auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Dane niepełne poszły, napisz co jeszcze potrzebujesz, to prześle jutro. Na dziś wystarczy siedzenia w pracy. 8) :wink: :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 z powodu 50 złotych, ja bym się nie bawił w lutowanie. W końcu sondę się wymienia raz na 100 tysięcy km, więc cie ten wydatek nie zrujnuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Ale problem w tym, że obydwie do lutowania. Chyba, że ktoś ma możliwość załatwić z kostką w dobrej cenie. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Ktoś bawił się w lutowanie sam, czy lepiej powierzyć to elektrykowi samochodowemu. Doczytałem w archiwum, że różnie z tym bywa. (Lutownicą jako tako umiem się posługiwać) :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 nie za bardzo w sumie rozumiem. Nie ma gotowych sond do takiego auta? Trzeba jeszcze coś dorabiać i kombinować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goago Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 są w ASO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomasz_a Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Witam Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach. Problem polega na konieczności posiadania odpowiedniego narzędzia-"zaciskarki" do "konektorów". Do nabycia w każdym "poważnym" sklepie z narzędziami. Pozdrowienia. Tomasz A N-16 2,2 Di Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach. Tak zgadza się. Aby służyło potomnym i rozwiało wszelkie wątpliwości Sonda Lambda do silnika GA16DE 99KM firmy NGK/NTK ma w zestawie wszelkie niezbędne do montażu złączki i opaski (oczywiście nie chodzi o oryginalną kostkę) a wygląda to tak: Jest to sonda uniwersalna. Aha kosztowała mnie 205zł. Pozdrawiam :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 I Problem rozwiązany Teraz poczujesz róźnice w mocy w przypadku SR spadek mocy wynosi ok 12-15KM po odpięciu sondy a jeszcze więcej jak się smiga z uszkodzoną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Jeszcze jedno. Ma znaczenie kolejność przyłączania białych przewodów (są 2) a jak tak to jak poznać który do którego przy kostce starej sondy :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 BIałe przewody to są grzałki i sie nei ma kolejnosci porpawostu bylejaki bialy z bialym a czarny z carnym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Nio to suuuupeeeeeeeeeer, jeszcze godzinka w pracy i zaraz po powrocie biorę się do przekładania. Dzieki Doktor Nismo :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzykacz Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 A po czym Panowie wnieśli że zmarła im LAMBDA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Najpierw gazownik nie mógł ustawić na prawidłowym zakresie pracy sondy czyli do 0 - 1V, więc zmniejszył zakres na jakiś mniejszy (chyba od 0 - 0,5V). Nastepnie elektryk samochodowy sprawdził napięcie i potwierdził, że sonda umiera. Wymieniłem sonde i jade pod koniec tygodnia na regulacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.