Gość jarkk Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Niestety padła mi sonda . W sklepie dowiedziałem się, że mają sondy NGK w dobrej cenie , ale tu moje zdziwienie, bo obydwie są do łączenia (nie maja kostek, tylko trzeba lutować :? ). Wygląda to tak: Przypadek A: Sonda NGK uniwersalna (3 przewodowa): 170zł Przypadek B: Sonda NGK do Nissan Primera 1.6 99KM (3 przewodowa): 220zł. Więc jeżeli w katalogu przypadek A jak i B nadaje się do mojej Primery, to w czym różnica :?: Którą lepiej :?: Czy szukać sondy, która ma na końcu przewodów kostkę (taki plug and play) :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Też mam sondę NGK uniwersalną (jednoprzewodowa) - zapłaciłem za nią niecałe 160 zł. Wszystko działa jak należy - również musiałem lutować konektorek:wink:. Jeśli sonda jest rekomendowana przez sprzedawcę - to moim zdaniem możesz nabyć. Zawsze 50 zł masz do przodu. NGK to nie byle co i na pewno będzie długo działać. Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy. Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Pewnie sondy są te same, tylko, ta droższa ma napis nissan, he,he :x Tego nie wiem, wiem tylko, że ta tańsza jest uniwersalna, a droższa jest konkretnie do tego modelu. Może być tak jak piszesz, eghhhmm ci sprzedawcy. Ale znowu ta droższa może mieć jakieś parametry pod moją Primkę. W końcu 50 zeta to jeszcze niewielka różnica. I co tu zrobić :?: Za 50 zika mialbym troche zupy albo browara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 ostatnio z Coobciem sprawdzaliśmy na przykładzie jego auta: fabryczna bosch ma numer powiedzmy A, a nie da się jej kupić nawet w boschu tylko trzeba kupić zalecaną B lub zalecaną uniwerslaną C. Jeśli bosch podaje w swoim katalogu uniwersalną jako zamiennik to znaczy że zamiennik sprawuje sie tak samo lub jest taki sam tylko ma inny numer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 cornholio78 czyli wg Ciebie B=C. Przekładając to na NGK : Sonda uniwersalna za 170zł to to samo co uniwersalna do Primery P11 1.6 99KM za 220zł, a różnią się tylko numerem katalogowym i niczym poza tym :?: Toż to grabież w biały dzień :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 podaj na priv nr swojej sondy dokładne dane auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Dane niepełne poszły, napisz co jeszcze potrzebujesz, to prześle jutro. Na dziś wystarczy siedzenia w pracy. 8) :wink: :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 z powodu 50 złotych, ja bym się nie bawił w lutowanie. W końcu sondę się wymienia raz na 100 tysięcy km, więc cie ten wydatek nie zrujnuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ale problem w tym, że obydwie do lutowania. Chyba, że ktoś ma możliwość załatwić z kostką w dobrej cenie. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ktoś bawił się w lutowanie sam, czy lepiej powierzyć to elektrykowi samochodowemu. Doczytałem w archiwum, że różnie z tym bywa. (Lutownicą jako tako umiem się posługiwać) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 nie za bardzo w sumie rozumiem. Nie ma gotowych sond do takiego auta? Trzeba jeszcze coś dorabiać i kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 są w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Witam Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach. Problem polega na konieczności posiadania odpowiedniego narzędzia-"zaciskarki" do "konektorów". Do nabycia w każdym "poważnym" sklepie z narzędziami. Pozdrowienia. Tomasz A N-16 2,2 Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Sondy tak zwane uniwersalne z reguły mają przewody zakończone złączami przygotowanymi do zaciśnięcia na orginalnych przewodach. Polecam tą metodę wykonywania połączeń instalacji w tych obwodach. Tak zgadza się. Aby służyło potomnym i rozwiało wszelkie wątpliwości Sonda Lambda do silnika GA16DE 99KM firmy NGK/NTK ma w zestawie wszelkie niezbędne do montażu złączki i opaski (oczywiście nie chodzi o oryginalną kostkę) a wygląda to tak: Jest to sonda uniwersalna. Aha kosztowała mnie 205zł. Pozdrawiam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 I Problem rozwiązany Teraz poczujesz róźnice w mocy w przypadku SR spadek mocy wynosi ok 12-15KM po odpięciu sondy a jeszcze więcej jak się smiga z uszkodzoną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Jeszcze jedno. Ma znaczenie kolejność przyłączania białych przewodów (są 2) a jak tak to jak poznać który do którego przy kostce starej sondy :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 BIałe przewody to są grzałki i sie nei ma kolejnosci porpawostu bylejaki bialy z bialym a czarny z carnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Nio to suuuupeeeeeeeeeer, jeszcze godzinka w pracy i zaraz po powrocie biorę się do przekładania. Dzieki Doktor Nismo :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzykacz Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 A po czym Panowie wnieśli że zmarła im LAMBDA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Najpierw gazownik nie mógł ustawić na prawidłowym zakresie pracy sondy czyli do 0 - 1V, więc zmniejszył zakres na jakiś mniejszy (chyba od 0 - 0,5V). Nastepnie elektryk samochodowy sprawdził napięcie i potwierdził, że sonda umiera. Wymieniłem sonde i jade pod koniec tygodnia na regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.